Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:23
Hier een dikke autoplaid met Schotse ruit op de salontafel 's nachts. Omdat meneer de Hond opeens op de tafel wilt liggen. De gluiperd wacht gewoon tot wij naar bed gaan, en grijpt zijn kans. Meestal duren zijn manies niet zo lang, gelukkig.
Verder geen kleedjes, hoewel ik het uit nostalgische redenen wel gezellig vind staan. Die dikke tapijtkleedjes bij mijn oma, zoals iemand al zei. Altijd een beetje muffige geur hadden ze, maar ik heb er heimwee naar
Verder geen kleedjes, hoewel ik het uit nostalgische redenen wel gezellig vind staan. Die dikke tapijtkleedjes bij mijn oma, zoals iemand al zei. Altijd een beetje muffige geur hadden ze, maar ik heb er heimwee naar

vrijdag 9 oktober 2020 om 19:28
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:29
Die functie moet je aanvragen in plaatjesplakrechttopic oid.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:31

vrijdag 9 oktober 2020 om 20:41

vrijdag 9 oktober 2020 om 22:10
Ja zou wat zijn hè als ik het zelf niks vond. Zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel smaken. Het huis van de buren is alleen een hoek bank en een grijs kleed en een grote hocker en een lel van een tv op een wit dressoir. Kamer lijkt 4x zo groot maar het is voor mij kil en hol en onpersoonlijk. Het oogt rustig das waar. Maar ook sfeerloos.
vrijdag 9 oktober 2020 om 22:18
Vorig jaar heb ik zo'n keukentje met exact dezelfde pannenlap/ovenwant en toebehoren op marktplaats verkocht. Ik zou bijna denken dat het de onze wasGroenTuintje schreef: ↑09-10-2020 11:49
Plaatje van internet hoe een gemiddeld keukentje er dan werkelijk uitziet:
![]()

vrijdag 9 oktober 2020 om 22:27

zaterdag 10 oktober 2020 om 01:22
Wat een reacties op het kinderspeelgoed item. En veel uit een lopende ook.
Bij mij uiteraard wel een tekening op de koelkast. Ook overdag tekenspullen beneden. Het is niet zo dat kind alleen boven speelt. Gelukkig is kind die veel tekent en leest
En als je dan kiest voor speelgoed beneden, haal dan mooie manden met deksel ofzo ipv zoiets als op onderstaand plaatje. En dan lekker die kasten opstapelen met zo veel mogelijk gekleurde bakken
Veel huiskamers voelen dan snel aan als een kinderdagverblijf. Waar je dan 's avonds met je partner ook nog romantisch moet gaan doen.....
https://imgur.com/a/fJgGOFX
Sowieso mooie opbergers nemen ipv halve eettafel, kasten, salontafels ed vol met troepjes. Papieren, opladers, pennen ed. Kan je zo makkelijk opbergen wat stukken netter en volwassener staat.
En er is een groot verschil tussen gezellig opgeruimd of super clean en strak.
Bij mij uiteraard wel een tekening op de koelkast. Ook overdag tekenspullen beneden. Het is niet zo dat kind alleen boven speelt. Gelukkig is kind die veel tekent en leest

En als je dan kiest voor speelgoed beneden, haal dan mooie manden met deksel ofzo ipv zoiets als op onderstaand plaatje. En dan lekker die kasten opstapelen met zo veel mogelijk gekleurde bakken

Sowieso mooie opbergers nemen ipv halve eettafel, kasten, salontafels ed vol met troepjes. Papieren, opladers, pennen ed. Kan je zo makkelijk opbergen wat stukken netter en volwassener staat.

zaterdag 10 oktober 2020 om 01:56
Daar verschillen de meningen ook over. Ik zie liever zo’n oogzweer als die Trofast kast die uitpuilt van de meuk maar wel gericht op de kinderen (ze kunnen alles zelf pakken, hysterische kleuren zijn aantrekkelijker, ze kunnen stickers op dat ding plakken) dan de zoveelste ‘hippe mandjes van zeegras met kekke dierensnuitjes in zwart, wit, taupe en 50 tinten grijs.Moeder83 schreef: ↑10-10-2020 01:22Wat een reacties op het kinderspeelgoed item. En veel uit een lopende ook.
En als je dan kiest voor speelgoed beneden, haal dan mooie manden met deksel ofzo ipv zoiets als op onderstaand plaatje. En dan lekker die kasten opstapelen met zo veel mogelijk gekleurde bakkenVeel huiskamers voelen dan snel aan als een kinderdagverblijf. Waar je dan 's avonds met je partner ook nog romantisch moet gaan doen.....
zaterdag 10 oktober 2020 om 09:03
Die ze dan in 1 moeite omkieperen, want wat ze willen kunnen ze niet vinden.lemoos2 schreef: ↑10-10-2020 01:56Daar verschillen de meningen ook over. Ik zie liever zo’n oogzweer als die Trofast kast die uitpuilt van de meuk maar wel gericht op de kinderen (ze kunnen alles zelf pakken, hysterische kleuren zijn aantrekkelijker, ze kunnen stickers op dat ding plakken) dan de zoveelste ‘hippe mandjes van zeegras met kekke dierensnuitjes in zwart, wit, taupe en 50 tinten grijs.
zaterdag 10 oktober 2020 om 09:14
Ik hou het drama ook niet buiten de deur.Eggo schreef: ↑09-10-2020 11:52Ik dacht ook met een hip neutraal houten keukentje mijn kind af te kunnen kopen. Helaas heeft ze mijn voorkeur voor stoer niet overgenomen. Alles moet vooral plastic zijn en het liefst roze met glitters. Regenbogen, eenhoorns en ze voelt zich het fijnst in een omgeving waarbij het lijkt alsof de intertoys in je huis heeft gekotst.
Dus heeft ze nu onder de trap een teken bureautje met haar knutsels en op haar kamer staat de rest. In bakken dus soms gaat de salontafel aan de kant en kiep ik zo'n bak om op mijn kleed. Maar na afloop gaat het weer naar boven.
zaterdag 10 oktober 2020 om 09:18
Hoe kan dat? Zijn er geen kinderpartijtjes ofzo? Of wordt dan alles weggeflikkerd? Of schoolboeken/werkboekjes die massaal mee naar huis gegeven worden?VGM1980 schreef: ↑09-10-2020 12:00En te gestyled waarbij over alles is nagedacht vind ik ook saai.
Een kennis van mij heeft dat voor haar kinderen. Al het speelgoed is alleen maar zwart/wit. Alles keurig gesorteerd met zwart/wit bakjes waarop met een label staat wat er in zit. Ook de slaapkamers van de kinderen zien er zo uit, alsof je naar een zwart/wit foto zit te kijken. Er mag van mij ook geleefd worden, het hoeft van mij niet allemaal strak strak.

zaterdag 10 oktober 2020 om 09:31
Kinderspeelgoed heb ik mij nooit druk om gemaakt. Die periode is zo kort, dat ik zelf daar nooit moeilijk over heb gedaan. Ik vond het ook serieus gezellig staan, maar ik houd ook wel van chaos en juist wel niet zo veel van steriel en georganiseerd.
Ik zie een interieur als gebruiksvoorwerp en ga dus voor gemak. Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik ga echt zelden om mij heen zitten te kijken en bedenken hoe mooi/lelijk mijn interieur is. Van een comfortabele stoel en een kop koffie geniet ik wel elke dag.
Ik zie een interieur als gebruiksvoorwerp en ga dus voor gemak. Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik ga echt zelden om mij heen zitten te kijken en bedenken hoe mooi/lelijk mijn interieur is. Van een comfortabele stoel en een kop koffie geniet ik wel elke dag.
zaterdag 10 oktober 2020 om 09:32
Aargh heel bericht getypt, is alles weer weg.
Phloxx, tof idee van die lijsten met passe partout!
Onze kamerinrichting hebben we zodanig veranderd dat we vanaf de bank niet meer tegen al het speelgoed aan zitten te kijken. Want ook hier geen aparte speelkamer en nog kleine kinderen. De bank staat 'midden' in de kamer, het speelgoed cq speelhoekje er achter. Ideaal!
Phloxx, tof idee van die lijsten met passe partout!
Onze kamerinrichting hebben we zodanig veranderd dat we vanaf de bank niet meer tegen al het speelgoed aan zitten te kijken. Want ook hier geen aparte speelkamer en nog kleine kinderen. De bank staat 'midden' in de kamer, het speelgoed cq speelhoekje er achter. Ideaal!
zaterdag 10 oktober 2020 om 09:47
Ik vind dit echt zo'n leuk topic.
Ik woon alleen en zit erover te denken om een chaise longue aan te schaffen voor bij mijn boekenkast;
https://www.made.com/nl/margot-chaise-l ... ze-fluweel
De kleur ben ik nog niet over uit. Ik zet dan lekker mijn kacheltje er bij in de buurt, een leuk tafeltje voor een grote mok thee of cappuccino; ik zie het helemaal voor me
Ik woon alleen en zit erover te denken om een chaise longue aan te schaffen voor bij mijn boekenkast;
https://www.made.com/nl/margot-chaise-l ... ze-fluweel
De kleur ben ik nog niet over uit. Ik zet dan lekker mijn kacheltje er bij in de buurt, een leuk tafeltje voor een grote mok thee of cappuccino; ik zie het helemaal voor me

zaterdag 10 oktober 2020 om 10:14
zaterdag 10 oktober 2020 om 10:21
Reclameboeken gaan bij mij in de vuilnisbak. Of ze nou van Prada of Versace of Dior zijn (overigens vrij ordinaire merken tegenwoordig) of van de Zeeman of het Kruidvat. Weg ermee. Hoef geen reclame op tafel.Draakje2018 schreef: ↑10-10-2020 10:14Waar ik een hekel aan heb zijn de zogezegde betere boeken waar de eigenaren nooit in gelezen hebben maar die zo interessant staan op de koffietafel.
Of de Versace, Dior en Prada boeken, bij voorkeur nep natuurlijk wat de echte zijn te duur, op de tafel op een stapeltje, bah!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 10 oktober 2020 om 10:44
Ja precies

Die kleintjes krijgen niet alles zelf in die manden gepropt want het zijn vaak ook van die onhandige afmetingen. Met die Trofast kast kon zoon als peuter al zien: ‘Gaat ‘ie dicht? Oké. Gaat ‘ie niet dicht? Dan zooi overhevelen in het volgende bakje’.
Ik vond het een fijn ding, op de kopse kanten de tekeningen van de week, knutsels van KDV bovenop. En hij kon naar believen alle glitterstickers die hij kon vinden plakken op de bakken, ‘mooi maken’ noemde hij dat. Oh the memories

zaterdag 10 oktober 2020 om 10:45
Boeken van Prada of Versace zijn niet perse reclameboeken hoor.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..