Interieur vraag
zondag 17 maart 2013 om 18:16
Hallo,
ik ben bezig om de kleuren in mijn huis te veranderen en hoop wat advies of tips te krijgen hier.
Ik had voornamelijk veel wit in huis gecombineerd met bruinige tinten (witte vloer, witte bank enz) Maar ik heb nu de muur in een groen/blauwe kleur geverfd (sectie, histor)
Ik zit er aan te denken om een aantal meubelen in een hele donkergoene kleur te verven, ik heb ook een legergroene tafel.
Wie weet wat mooi bij die blauw/groene muur staat. Het is nu een beetje een ratjetoe en zie het niet meer.
Tips?!
ik ben bezig om de kleuren in mijn huis te veranderen en hoop wat advies of tips te krijgen hier.
Ik had voornamelijk veel wit in huis gecombineerd met bruinige tinten (witte vloer, witte bank enz) Maar ik heb nu de muur in een groen/blauwe kleur geverfd (sectie, histor)
Ik zit er aan te denken om een aantal meubelen in een hele donkergoene kleur te verven, ik heb ook een legergroene tafel.
Wie weet wat mooi bij die blauw/groene muur staat. Het is nu een beetje een ratjetoe en zie het niet meer.
Tips?!
zondag 17 maart 2013 om 18:33
zondag 17 maart 2013 om 18:37
zondag 17 maart 2013 om 18:38
zondag 17 maart 2013 om 18:39
quote:jannie_27 schreef op 17 maart 2013 @ 18:37:
http://www.vtwonen.nl/wp- ... oads/2012/01/P1020540.JPG
kleur als op dit plaatje
http://www.vtwonen.nl/wp- ... oads/2012/01/P1020540.JPG
kleur als op dit plaatje
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 17 maart 2013 om 18:41
maandag 18 maart 2013 om 00:13
Mooi kleurtje. Ik zou meubels neutraal houden (aka licht hout/antracietgrijs/wit) en gaan voor details in kleur. Combinaties die ik er goed bij zou vinden passen: Auberginepaars, verschillende groenen (lime-petrol-zaangroen), oranje (mandarijnoranje of meer richting roestroodoranje) en/of brandweerrood. Lijkt me allemaal mooi bij die muurkleur, net waar je zelf naar neigt.
Denk aan:
Kandelaars/kaarsen/fotolijstjes/vazen/bloemen/kussentjes/plaids/poef/tafelzeil/plantenpotten/klokken/kunst/foto's/lampen/bewaarblikken/ enz als mogelijke kleurmakers die makkelijk te vervangen zijn.
Denk aan:
Kandelaars/kaarsen/fotolijstjes/vazen/bloemen/kussentjes/plaids/poef/tafelzeil/plantenpotten/klokken/kunst/foto's/lampen/bewaarblikken/ enz als mogelijke kleurmakers die makkelijk te vervangen zijn.
maandag 18 maart 2013 om 00:56
Bovenstaande is, zoals je ziet, met oranje-achtige tinten.
Maar als je gaat zoeken op andere kleurencombi's (bijv. interior petrol, green, grey) dan krijg je hele andere hits. Het kostte me een paar minuten om willekeurig wat te plakken hier. Als jij dat ook doet, krijg je vanzelf een soort moodbords (ik kan je overigens pinterest aanraden). Dan merk je vanzelf waar je je het meest thuis voelt qua sfeer. Helder en opgetogen, rustiek en intens, etc. etc.
Maar als je gaat zoeken op andere kleurencombi's (bijv. interior petrol, green, grey) dan krijg je hele andere hits. Het kostte me een paar minuten om willekeurig wat te plakken hier. Als jij dat ook doet, krijg je vanzelf een soort moodbords (ik kan je overigens pinterest aanraden). Dan merk je vanzelf waar je je het meest thuis voelt qua sfeer. Helder en opgetogen, rustiek en intens, etc. etc.