Interieur vraag

17-03-2013 18:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben bezig om de kleuren in mijn huis te veranderen en hoop wat advies of tips te krijgen hier.

Ik had voornamelijk veel wit in huis gecombineerd met bruinige tinten (witte vloer, witte bank enz) Maar ik heb nu de muur in een groen/blauwe kleur geverfd (sectie, histor)

Ik zit er aan te denken om een aantal meubelen in een hele donkergoene kleur te verven, ik heb ook een legergroene tafel.

Wie weet wat mooi bij die blauw/groene muur staat. Het is nu een beetje een ratjetoe en zie het niet meer.

Tips?!
Jemig, jij durft. Ik zou 1 muur mooi vinden maar ook m'n meubels verven....? Ja, wit, dat doe ik wel, maar donkergroen... lijkt me zo somber.

Welke kleur dan precies?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou het bruin eruit halen en het wit houden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou voor details in kleur gaan. Dus koop kussentjes, kaarsen en andere accessoires in de kleur die je wil matchen, maar laat je meubels (en dure spullen) neutraal.

Je kunt namelijk beter af en toe 'ns de accessoires moeten veranderen, dan dat je nieuwe dure meubels moet kopen.
ik heb voornamelijk veel spullen van de kringloop, die ik vaak verf dus daar hoef ik het niet voor te laten.

zal even een plaatje van de kleur plaatsen.
http://www.vtwonen.nl/wp- ... oads/2012/01/P1020540.JPG

kleur als op dit plaatje

Zoiets qua kleur op de muur en dan met een witte bank?
hmm plaatsen lukt niet
Mooi en het bruin stel ik me voor als donkerbruine kleuren? Want lichte houtkleuren staan namelijk wel mooi bij blauwgroen en wit.
quote:jannie_27 schreef op 17 maart 2013 @ 18:37:

http://www.vtwonen.nl/wp- ... oads/2012/01/P1020540.JPG

kleur als op dit plaatje
Bij die kleur zou ik grenen of rotan meubels kopen. Niet de meubels ook nog zeegroen gaan verven, dat ziet er goedkoop uit.
ja zoiets! en de dan met witte vloer, tafel en bank. En verder veel licht hout (manden, krukje enz)

ik dacht zelf misschien wat zwart toevoegen?

Maar op mijn witte bank liggen allemaal verschillende kleuren kussen. Ik dacht misschien mooier om 1 kleur te doen maar welke?
bank is trouwens meer beige
Ik zou down pipe colour erbij gebruiken.

nee de meubels niet zeegroen maar donkergroen, tegen het zwarte aan
down pipe colour, is dat ook donkergroen?
Dan zou ik eerder de kleur van je muur op een meubel doen. Erg mooie kleur trouwens.
Enn, welke kleur is dat op het plaatje van VT wonen?
Cum non tum age
het plaatje van vt wonen: de kleur op de linkermuur
kleur heet: sectie van histor
Mooi kleurtje. Ik zou meubels neutraal houden (aka licht hout/antracietgrijs/wit) en gaan voor details in kleur. Combinaties die ik er goed bij zou vinden passen: Auberginepaars, verschillende groenen (lime-petrol-zaangroen), oranje (mandarijnoranje of meer richting roestroodoranje) en/of brandweerrood. Lijkt me allemaal mooi bij die muurkleur, net waar je zelf naar neigt.

Denk aan:

Kandelaars/kaarsen/fotolijstjes/vazen/bloemen/kussentjes/plaids/poef/tafelzeil/plantenpotten/klokken/kunst/foto's/lampen/bewaarblikken/ enz als mogelijke kleurmakers die makkelijk te vervangen zijn.

[img][/img]

Bovenstaande is, zoals je ziet, met oranje-achtige tinten.

Maar als je gaat zoeken op andere kleurencombi's (bijv. interior petrol, green, grey) dan krijg je hele andere hits. Het kostte me een paar minuten om willekeurig wat te plakken hier. Als jij dat ook doet, krijg je vanzelf een soort moodbords (ik kan je overigens pinterest aanraden). Dan merk je vanzelf waar je je het meest thuis voelt qua sfeer. Helder en opgetogen, rustiek en intens, etc. etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven