Interieurs: Jouw ultieme afknappers

08-05-2009 15:04 458 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of zo'n topic er al was, ik zie het in ieder geval niet. Een column van de hoofdredactrice van Elle, in de nieuwste editie die gisteren in de bus viel, bracht me in ieder geval op het idee voor dit topic.

Ze zocht een vakantiehuisje, maar kon het idee tegen Pierrot-poppen, grenen meubelen, enzovoort aan te kijken niet verdragen. Dus werd het moeilijk.

Dat brengt me op de vraag: Wat vind je verschrikkelijk qua woninginrichting? Waar krijg je kippevel van?

Ik begin:

1: Jan Des Bouvrie-stijl. Leeg, strak en wit. Het gevoel dat ik me in een operatiekamer bevind. Doet me denken aan een tekening in de meest recente Viva: "Het is niet de bedoeling dat je op die bank gaat zítten." Want hij zou weleens vies kunnen worden.

2: De jaren 80-kleuren zalmroze/oudroze en mintgroen, nog erger vind ik het als ze gecombineerd zijn. Doe daar liever ook maar geen okergeel bij.

3: Ik deel met de hoofdredactrice van Elle een antipathie voor clowns in interieurs. Waarom, weet ik eigenlijk niet. Maar laat ze maar weg.

Ik heb trouwens een zwak voor niet al te lichte, naar - volgens veel andere mensen - oubollig neigende interieurs. Zitten er nog wat authentieke resten uit de jaren 50/60/70 (nee, géén jaren 80, a.u.b. niet!): dan vind ik dat alleen maar gezellig. Kom maar op met die psychedelische behangetjes, retro koekblikken en oranje/rode stoeltjes in ronde vormen.

Ook prettig: interieurs die gewoon op een natuurlijke manier ontstaan zijn, door wat je leuk vindt gewoon in één ruimte te zetten. Ook al past het stiekem niet bij elkaar. Dat doet meestal heel gezellig aan.
Schravel: geen plek is in mijn ogen verkeerde prioriteiten stellen, is ook lelijk
ik vind trouwens ook dat een boekenkast in huis 'hoort'. Ik heb helaas niet genoeg ruimte voor zo'n hele grote, maar behelp me met een kleine (en verder stapels boeken naast m'n bed, naast de bank, op het bijzettafelje etc).

Ik heb ook zo'n tic met lezen net als Soundpost. Ik moet altijd iets te lezen hebben, al is het maar het huis-aan-huiskrantje...Tijdens het ontbijt spel ik altijd de leuke tekstjes op het pak melk en de pot pindakaas. Vaak staat daar echt onzin op en dat deel ik dan weer met mijn tafelgenoten die er de humor niet van inzien.(verder ben ik best normaal)
quote:Soundpost schreef op 08 mei 2009 @ 16:26:

[...]

Ja, graag, én van de mensen in die winkel

Die bank zou wel goed zijn voor mijn humeur, volgens mij zou ik elke keer als ik de woonkamer binnenstap niet meer bijkomen van het lachen.

Bromet zou bij dit soort interieurs langs moeten gaan, om mensen te interviewen en de waarom-vraag te stellen. Lijkt me leuk!Ik verklap niets, maar ik woon in een zeer multicultureel stukje NL.
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2009 @ 16:38:

Dit had ik nog nooit meegemaakt en ik miste het echt, het is blijkbaar toch een noodzakelijke behoefte van mij (of een afwijking, kan ook!). Maar dat heeft dan niets met lelijk te maken, dat niet.

@Soundpost, dat probeerde ik ook uit te leggen. Kon het moeilijk omschrijven. Het is ook niet letterlijk lelijk, geen boekenkast, maar het máákt het lelijk voor mij, denk ik. Het maakt de mens in dat huis iig een stuk minder interessant voor mij, en daardoor wellicht lelijk.je bedoelt misschien dat het huis naar jouw gevoel niet compleet is?
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2009 @ 16:41:

Schravel: geen plek is in mijn ogen verkeerde prioriteiten stellen, is ook lelijk
* Frans Bauer inrichting: Inrichting met veel wit, gouden accenten( want dat staat zo sjiek hum), laven en bloemetjes gordijnen.

* museum huis: modern huis uit maar dan ingericht als huis in de jaren 1900, kompleet met veel donker eik, Henrie Due(als ik het goed schrijf) kasten en witte kleedjes op de stoelen en meubels.

* Franse platteland: alles maar dan alles brocant ( ) vergeet de opgezette dieren en zelfgemaakte kransen niet!!

* Inrichting dat al jaren versleten is maar waarvan de eigennaar te lam is het om het te vervangen bijvoorbeeld met vies tapijt, gele muren en verkleurde bankstellen (vaak samen!)

* Riet :puke: vooral samen met glas

* Knuffels in de huiskamer als je geen kinderen hebt (what the f*ck) doen ze daar..?

* jaren 80 en 90 kleuren zitten we nu niet in 2009?
Nep kinderen die op een bankje voor het huis staan 'naar binnen te gluren'.... Heel erg eng!!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Fleur: Je bedoeld; wat voor akelig soort mensen heeft nou geen boekenkast staan?

Ikke. Lettervreter extraordinaire maar nog niet aan een boekenkast toegekomen. Vind de meeste ook te lomp dus duurt nog even. We gaan waarschijnlijk zelf zoiets fabriceren van steigerpijp oid.

quote:Grob schreef op 08 mei 2009 @ 16:47:

Nep kinderen die op een bankje voor het huis staan 'naar binnen te gluren'.... Heel erg eng!!

Verzin je dit nu?

Please zeg me dat dat niet echt bestaat
-
Heerlijk topic! Vers uit het werk ook even mijn bijdrage:

- grenen

- zalmrose, zalmblauw, zalmgroen

- grote kamer en alles langs de wanden geplaatst

- ziekte van 2

- als een debiel achter de trends aanlopen, nu dus: badkamer/wc antraciet op de vloer en enorme witte hoogglans tegels, hardsteen in de tuin op het terras en van die enorme blokbanken, dit alles afgemaakt met een bruine/zwarte barokke fluwelen muur en ergens een muurtje in appeltjesgroen

- het huis geweld aandoen di van een vinexwoning een oud Engels landhuis of Toscaans paleisje willen maken incl shutters

- fotocollages

- ikea extreme

- meubelprogramma's

- nepperds, spaar dan door en koop de echte Charly, Eames of vlinderstoel

- lamellen (zie ik net hierboven), leuk voor de wachtkamer van de tandarts

- 3000 kaarsjes keurig op kleur gerangschikt op een plateau

- de buitenkant: rare poppen van stro of lood die ludiek op een bistrosetje naar binnen gluren, bewerkte dakpannen, Niagara falls meets Zen in de voortuin

- vierkant servies

Men, ik kan nog wel even doorgaan..

Eigenlijk komt het er op neer dat alles wat nu heel trendy is over 10 jaar niet meer om aan te zien is.

Mdk, mijn moeder was de queen of distaste dus ik ken die raamdingen wel. Ze had ook zeepjes die helemaal in raffia waren ingepakt met een blommetje van de parfumerie er bovenop gespeld en gehaakte pannenlappen.
oh, ik weet er nog een: zo'n enorm grote bench (kooi) in de hoek voor de hond.

Dit is zo'n gluurpop.

Dickens, ZALMblauw en ZALMgroen? Hahahaha.... wat moet ik me daarbij voorstellen? Zalm is altijd een roze tint. Ik heb nog nooit een blauwe of groene vis gezien (misschien nadat'ie iets te lang heeft gelegen...)
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
ik hoop niet dat ik mensen hiermee op hun ziel trap,, maar eigenlijk vind ik honden in huis ook niks, vooral grote honden. Als je niet oppast zwiepen ze alles van tafel met hun staart (dàt, of ze vreten het het snel op als je even niet kijkt). Ze laten overal haren achter en vaak (niet altijd, maar vaak wel) stinken ze een uur in de wind.
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2009 @ 16:41:

Ik ga mijn boekenkast in het nieuwe huis op zolder zetten, daar komt een hele hoek met boekenkasten en een heerlijke leesstoel.

Ga dus niet ook nog een boekenkast in de woonkamer zetten.

Wel een paar planken in de keuken met wat kookboeken, en in een vakjes kast wat lees boeken.
quote:Ainne schreef op 08 mei 2009 @ 16:49:

[...]

Verzin je dit nu?

Please zeg me dat dat niet echt bestaat

Van www.gluurpoppen.nl
Ah mosterd. Bitterballen anyone?
Bedankt soundpost, zat me al gek te googlen!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Gluurpoppen... Werkelijk afschuwelijk. Wat bezielt die mensen?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik vind het lastig trouwens om een goede/mooie boekenkast te vinden. Wij hebben 1 grote inbouw-jaren '30 kast (ensuite, en nee, niet in een jaren '80 woning!), maar dat is lang niet genoeg, dus als iemand een idee heeft?
Un-be-lie-va-ble, die gluurpoppen. Had er echt nog nooit van gehoord (en gelukkig nooit gezien)
Ook een goeie: Mijn oma heeft een gordijnrails aan de muur gehangen met daaraan een foto of 100. Alles hangt verdeeld per gezin en bovendien schots en scheef!! Iedere keer dat ik er ben erger ik me groen en geel.
quote:Paque_in_Pink schreef op 08 mei 2009 @ 16:03:

[afbeelding]

tante betjes antiek winkel.

weet overigens precies wat voor raamwerkje jullie bedoelen, maar krijg ook geen plaatje gegoogled!Ow man, dit is echt té erg
Jammer, het gastenboek op gluurpoppen.nl doet t niet meer, was erg benieuwd wat daar zou staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven