interieurtips voor schuin dak: woonkamer

09-12-2011 20:16 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers!

Vanaf januari heb ik eindelijk een plekje voor mezelf!

Het is een niet al te groot zolderappartement met...je raadt het al: een schuin dak.

Dit schuine dak zit aan 1 kant van mn woonkamer. Nou ben ik me suf aan het zoeken online voor leuke ideeën om het toch ruimtelijk doch sfeervol te gaan maken... alleen zijn alle artikelen voor slaapkamers of werkkamers, niet voor woonkamers.

Zijn er toevallig forummers die ook op een zolderappartement wonen of hebben gewoond en die tips hebben?

Ik hou van een beetje landelijke stijl...

Alvast bedankt!

Liefs
You don't have to be great to start. But you have to start to be great.
Wat voor een schuine wand is het? Met dwarsbalken misschien of met van die donkergroene platen?

Zou je de wand willen behangen of schilderen?

Voordat je begint zou ik wel even checken of de wand wel goed geisoleerd is, het is zo zonde om achteraf eigenlijk nog te willen isoleren. Dat hoeft namelijk helemaal niet zo duur te zijn.
Het schuine gedeelte begint ongeveer anderhalve meter van de grond en heeft 2 dakramen.

De kamer wordt ook nog eens door een schuinere steunbalk 'gesplitst'. Ik wilde van 1 kant het woongedeelte maken en van de ander het eetgedeelte. Er is ook nog 1 balk over de lengte.

Het is wel allemaal geisoleerd,maar heeft zeker een verfje nodig. Behangen is niet echt een optie.

De afmetingen zijn overigens 580 lang en 300 breed...
Dan zou ik het lekker licht houden. Ik denk dat lichtgrijze, lichtblauwe of ecru krijtverf wel mooi zal staan. En de balken in een tint donkerder dan de muur, als je die al wilt schilderen, houtkleur is ook mooi natuurlijk.

Voor de dakramen kun je rolgordijnen kopen, als je ze kunt vinden zou ik ze ook in een tint donkerder dan de muren nemen.

Als je van landelijk houdt dan kun je bij Riviera Maison misschien ideeen opdoen.

Ik zou op de schuine wand geen dingen hangen die wat van de wand afkomen, dat komt dan zo op je af.
Thanks voor de tips, ik ga eens kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven