irritante buurvrouw

10-10-2009 09:19 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend word tik in alle vroegte wakker getimmerd door bouwgeluiden bij mijn buurvrouw. Ik woon in een flat en er zijn tijden van 10-10 uur dat er lawaai gemaakt mag worden.Normaal is zij zelf de grootste zeikerd van de flat maar als ze zelf iets moet doen in huis heeft e schijt ana haar buren.Ben er zo klaar mee nu. Zr heeft commentaar op mijn vriend als hijde auto stofzuigd op de stoep terwijl haar eigen zoon de hele buurt omlaag haalt geknutsel aan zn auto, spuiten van onderdelen op straat en aan komen rijden met muziek op 100.al met al type narcistje dus. Hoe ga ik heir mee om?
Bedoel je niet dat ze een egoïst is? Narcist vind ik met jouw beschrijving wel een tikkie te ver gaan, daar zitten wel meer vervelende trekjes aan.
@Phoebe: Ik heb zelden gehoord dat mensen last hebben van andermans kinderen die in hun tuin komen schijten en 's nachts onder het raam krols komen krijsen.

Dat terzijde, mijn buurtgenoten zijn juist weer zo dol op mijn katten dat ze helemaal volgepropt worden met allerlei lekkers, alvorens thuis hun normale eten naar binnen te sloeken. Ze worden steeds dikker
quote:jackie23 schreef op 11 oktober 2009 @ 11:34:

[...]

Ik heb zelf geen katten, nooit gehad ook, maar hoe zie je dit dan voor je? Als je het goed vindt dat je kat naar buiten gaat, dan kan je de klok er toch op gelijk zetten dat ze je tuin uitgaan en rond gaan lopen?Binnenhouden en anders zorgen dat ze je tuin niet uit kunnen. Doe ik ook. Gaat prima. Niemand heeft last van mijn kat.
quote:lois18 schreef op 10 oktober 2009 @ 09:19:

Vanochtend word tik in alle vroegte wakker getimmerd door bouwgeluiden bij mijn buurvrouw. Ik woon in een flat en er zijn tijden van 10-10 uur dat er lawaai gemaakt mag worden.Normaal is zij zelf de grootste zeikerd van de flat maar als ze zelf iets moet doen in huis heeft e schijt ana haar buren.Ben er zo klaar mee nu. Zr heeft commentaar op mijn vriend als hijde auto stofzuigd op de stoep terwijl haar eigen zoon de hele buurt omlaag haalt geknutsel aan zn auto, spuiten van onderdelen op straat en aan komen rijden met muziek op 100.al met al type narcistje dus. Hoe ga ik heir mee om?Ik zou niets zeggen en ik zou mij ook nergens van aantrekken wanneer de buurvrouw tegen jou loopt te zeuren. Gewoon vriendelijk glimlachen en doorlopen. Zul je zien hoe snel ze ophoudt. Mensen willen aandacht en negatieve aandacht is ook aandacht. En wanneer jij stopt met geven, dan stopt zij met vragen. Zolang jij van jezelf weet dat jij (over)belasting richting de buren minimaal houdt, dan gewoon fijn doen wat je altijd doet (auto stofzuigen).
[quote]minny schreef op 11 oktober 2009 @ 11:55:

[fgcolor=#D000F0]@Phoebe: Ik heb zelden gehoord dat mensen last hebben van andermans kinderen die in hun tuin komen schijten en 's nachts onder het raam krols komen krijsen.

nee das het probleem juist, ik denk, liever gezegd ik weet het wel zeker, dat ze erg overdrijven. ik let er echt wel een beetje op hoor, en zie ze werkelijk nooit in de tuin van de buren. er is voor hun ook weinig te beleven want is alleen maar steen en klein perkje met plantjes e.d

nogmaals toen ze net naar buiten gingen heb ik ze meteen afgeleerd om in de tuin van de buren te gaan (ook omdat de buren zelf geen zin hadden om met water te gaan smijten...)

zoals ik al zei ik kan onmogelijk met zo discusseren maar maak me ondertussen wel druk erom.maar goed om half 7 sochtends meegenieten met geschreeuw v. de buren vinden jullie dus wel normaal??

mijn dames zijn trouwens netjes gesterilliseerd dus die worden echt niet meer krols..... en heb je ooit een kater krols zien worden?? (alhoewel, tis een homo-kat....)
[quote]paloma schreef op 11 oktober 2009 @ 12:16:

[...]

thanks paloma, jij slaat de spijkers op zn kop. das dus pcies wat mijn buren ook doen. en ik pieker me suf omdat ze volgens mijn mening niet helemaal eerlijk zijn omdat ik me ook wel es aan hun stoor maar dat zeuren zal idd. ook met aandacht willen te maken hebben.....
quote:phoebe24 schreef op 11 oktober 2009 @ 12:38:

[quote]paloma schreef op 11 oktober 2009 @ 12:16:

[...]

thanks paloma, jij slaat de spijkers op zn kop. das dus pcies wat mijn buren ook doen. en ik pieker me suf omdat ze volgens mijn mening niet helemaal eerlijk zijn omdat ik me ook wel es aan hun stoor maar dat zeuren zal idd. ook met aandacht willen te maken hebben.....Grote mensen zijn net kleine kinderen. Maar dan anders. Grote mensen willen een podium waar ze hun gezeur en gemekker willen ventileren en profileren. Vaak hebben mensen niet eens door dat ze zeuren, het is zo een vastgeroeste gewoonte voor velen. Gewoon blijven glimlachen en niet je irritatie tonen (want dat is kat in het bakkie voor hun), en vervolgens gewoon je eigen gang gaan (met inachtneming van normen en waarden). Dat brengt mensen in verwarring en stoppen dan vanzelf met hun gevraag om aandacht op een negatieve manier. Dit geldt natuurlijk niet altijd of voor de gehele aardbol bevolking maar voor mij werkt het tot nu toe prima en scheelt mij (negatieve energie) gevoelens van frustratie en onbegrip.
quote:paloma schreef op 11 oktober 2009 @ 12:44:

[...]

Grote mensen zijn net kleine kinderen. Maar dan anders. Grote mensen willen een podium waar ze hun gezeur en gemekker willen ventileren en profileren. Vaak hebben mensen niet eens door dat ze zeuren, het is zo een vastgeroeste gewoonte voor velen. Gewoon blijven glimlachen en niet je irritatie tonen (want dat is kat in het bakkie voor hun), en vervolgens gewoon je eigen gang gaan (met inachtneming van normen en waarden). Dat brengt mensen in verwarring en stoppen dan vanzelf met hun gevraag om aandacht op een negatieve manier. Dit geldt natuurlijk niet altijd of voor de gehele aardbol bevolking maar voor mij werkt het tot nu toe prima en scheelt mij (negatieve energie) gevoelens van frustratie en onbegrip.

das pcies wat ik ff moest horen. had et zelf ook kunnen bedenken.

maar nogmaals wat moet ik dan met de dingen van hun waar ik me aan erger? moet wel eerlijk zeggen dat ze niet 24 u pd irri zijn en t valt allemaal wel mee maar tis nie helemaal eerlijk vind ik dus....
Even iets rechtzetten Phoebe; mijn reactie over dat je katten de tuin uitgaan als je ze buitenlaat, was meer een reactie op dat Hanzie je asociaal vindt. Ik vind dat katten ook lekker buiten moeten kunnen lopen (al zou ik niet weten of ik het zou durven met al dat verkeer enz.). En als je er last van hebt, dan gooi je een plens water achter 'm aan?

Mensen ergeren zich tegenwoordig overal aan.
quote:phoebe24 schreef op 11 oktober 2009 @ 13:25:

[...]

maar nogmaals wat moet ik dan met de dingen van hun waar ik me aan erger? moet wel eerlijk zeggen dat ze niet 24 u pd irri zijn en t valt allemaal wel mee maar tis nie helemaal eerlijk vind ik dus....Je bewust zijn dat er ergere dingen in de wereld gebeuren die niet helemaal eerlijk zijn. Ja, een dooddoener, ik weet het maar jezelf irriteren aan futiliteiten is echt zo zonde van je tijd en energie. Laat het los, slik het door, realiseer je dat wanneer je hierover ooit gelijk zou kunnen krijgen (dat je irritatie wordt erkend) dat er dan wel weer iets anders is in je leven wat niet eerlijk is en waar je je over irriteert. Irritatie is een negatieve vicieuze cirkel en alleen jij kunt eruit stappen door gewoon te stoppen met je te irriteren.
ok Jackie, verkeerd begrepen. nu ja, die katten zijn natuurlijk wel mijn verantwoordelijkheid, al ben ik er nu wel achter dat de buren gewoon zin hebben om te zeiken. (zij een kutleven, iedereen een kutleven )

Paloma, ik vind dit helemaal geen dooddoener, wederom heb je helemaal gelijk. Ik werk met vluchtelingen, en door alle 'verhalen' die ik hoor realiseer ik me wekelijks welke dingen nou echt belangrijk zijn in je leven. inderdaad zonde van mn tijd en energie om me aan alles te gaan ergeren. dus voortaan op straat en bij de voordeur mn liefste glimlach ( A la Katherine van Desperate Housewives ) opzetten. oww en ze afkappen anders gaan ze 3 uur aan mn kop zeiken.....
quote:phoebe24 schreef op 11 oktober 2009 @ 13:25:

[...]

das pcies wat ik ff moest horen. had et zelf ook kunnen bedenken.

maar nogmaals wat moet ik dan met de dingen van hun waar ik me aan erger? moet wel eerlijk zeggen dat ze niet 24 u pd irri zijn en t valt allemaal wel mee maar tis nie helemaal eerlijk vind ik dus....Wat is niet helemaal eerlijk?
dat ik ook niet zeur terwijl ik ze ook wel es irri vind. als de jochies 80x per dag aanbellen of ik ajb de diabolo/bal/weetikveel wat terug wil geven die ze eigenhandig in mn tuin hebben gemikt. (toen ik hier net woonde klommen ze zelf over het hek mn tuin in. die ouders zijn al helemaal trots dat ze dat niet meer doen. maar bedenken zelf niet dat als ik 80.000 x die bal terug moet smijten ik daar ook een x gek van word) en sochtends vanaf half 7 kan ik meegenieten van hun geschreeuw en gekrijs, das ook niet erg fijn....

mjah wat paloma zei; er zijn ergere dingen, en kinderen zijn kinderen ....... (dan denk ik en katten zijn katten maar goed...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven