Is de bevalling van onze poes begonnen

03-12-2009 12:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze poes is nu 59 dagen zwanger, en vanmiddag kwam ik thuis na een ochtend werken, en nu vind ik overal bloedsporen. Ook net onder haar staart zijn nog wat bloedsporen. Ik heb het hele huis doorgezocht, maar verder niets kunnen vinden. Is dit het begin van de bevalling? En hoelang kan het nu nog duren? Ik zie niet echt actieve weeen o.i.d.....
Nog een keer dubbel
Nou minitribune, ik zie toch al 3 rijen>?
quote:potsiedikkie schreef op 03 december 2009 @ 13:44:

Nou minitribune, ik zie toch al 3 rijen>?hahaha, even te enthousiast (of te ongeduldig?)
quote:potsiedikkie schreef op 03 december 2009 @ 13:43:

ben ook benieuwd, kunnen we een fotoverslag krijgen?????

En een weddenschap hoeveel, poesje/katertje??

Diegene die gewonnen heeft mag naam aan kitten geven????

Of ga ik nu te ver!

Zou het wel leuk vinden als er een poesje op de wereld 'Potsie' heten!

.....Nee hoor, het poesje moet Mylene gaan heten , moet zo weg maar zit steeds te f5 en in de hoop dat ze geboren worden als ik er nog ben.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hahaha, was even druk bezig mams rustig te maken.

Ze ligt nu op een handdoek op de vloer (Ze wil niet in het mandje ) En paps ligt vlak bij haar. (SWEET!!! :-) )

Fotodagboek is wel een goed idee! Zoek gelijk mijn camera op!:-)
Naja een katertje die 'potsie' heet vind ik ook heel lief hoor!
Vet spannend, zo'n live bevallig!! Kan ik ook een stoeltje krijgen Annie?
Even Off topic maar in januari komt onze kitten bij ons wonen en die heet Annie!
Doet mij denken aan onze poes toendertijd..

mijn moeder ook netjes een werpkist in de huiskamer gezet , drinken voer vlakbij e.d..

poes in eens weg ! zoeken zoeken nergens te vinden ..

ga ik sávonds laat naar bed en woel wat met mijn benen om t bed warm te krijgen.. voel ik wat harigs aan mijn benen.

Ik het bed uitgesprongen gillend om mijn moeder , licht aan gedaan , stiekem beetje dekbed van bed getrokken..

wie ligt daar ... poes met heel veeeel jonge kittens.. is ze gewoon in mijn bed bevallen
Spannend zeg! Nog nooit een nestje gehad (wel 2 kinderen, maar ik hoefde gelukkig niet in de werpkist ) dus geen tips. Ben wel erg benieuwd. Hoe lang duurt zo'n poezenbevalling normaal gesproken?
Hahahah, Potsie. Nou als je maar weet; een Annie is niet voor de poes!

Hoe gaat het ondertussen met poes?
quote:Zespri79 schreef op 03 december 2009 @ 13:56:

mijn moeder ook netjes een werpkist in de huiskamer gezet , drinken voer vlakbij e.d..

ga ik sávonds laat naar bed en woel wat met mijn benen om t bed warm te krijgen.. voel ik wat harigs aan mijn benen.

Ik het bed uitgesprongen gillend om mijn moeder , licht aan gedaan , stiekem beetje dekbed van bed getrokken..

wie ligt daar ... poes met heel veeeel jonge kittens.. is ze gewoon in mijn bed bevallen

OH....dat is lief!!!

Ze heeft vandaag al wel even op ons bed gelegen zag ik net (mooi bloedspoor.....gisteren net het bed verschoont)

Ging net op zoek naar de camera...wat denk je: batterijen leeg (ja ja...lekker voorbereid :-) )

Ze zitten nu in de oplader. Met een half uurtje zal ik eens een foto maken :-)
joechei joechie, ben helemaal in jubelstemming door je topic!

Thanks alvast!
Nu een schone handdoek in de werpkist leggen. Je kan als er een kitten geboren is met een schone doek na het wassen van de moeder de kitten in de werpkist leggen, dan zal moederpoes er ook blijven. Of later als ze allemaal geboren en gewassen zijn door de moeder.

Hier moest ik steeds de andere katten uit die werpkist halen. Had ik een dagtaak aan hahahahah. Die was erg gewild, ook door de moeder gelukkig.
Vroegere poes is ook eens bevallen in bed bij mijn zus (die lag er nog in) en zij voelde opeens iets nattigs, waren er uiteindelijk ook wel 5!
quote:Zespri79 schreef op 03 december 2009 @ 13:56:

wie ligt daar ... poes met heel veeeel jonge kittens.. is ze gewoon in mijn bed bevallenHahahahah, ik had het omgekeerd gedaan. Mijn matras naar de huiskamer gesleept en naast de werpkist gelegd en de wekker elke 2 uur laten afgaan om te controleren.
Ik wil niet weheg. Shit ik moet echt zo gaan. Oh stel al je vragen die je heb nog even.

Wat spannend verder. Balen dat je poes niet even wilt wachten. Ben rond etenstijd weer thuis hoor dus ze kan even wachten!!!!

Ben zo weer terug .

Oh ik ben geoefend katte-vroedvrouw!

Heb 6 van die prachtige kattenzieltjesop de wereld mogen zetten. Poes wilde ook echt dat ik erbij was, want ze kwam me 's ochtends helemaal halen!
Mams de poes

Trouwens.....Dit is mams de poes :-)
oeps, die foto had ik niet verwacht! ;)
@mylenevalerie: Ik heb het aan de poes doorgegeven. Was prima, na half 6 begint ze weer :-)
Leuk behang. Ook leuke poes. Succes ermee.
Filemijntje, wat spannend. En wat een mooie moederpoes!

Ik kan je geen tips geven maar volg dit topic vol spanning mee.

Veel succes!
Ik heb ook wat nestjes gehad maar in het begin was ik toch blij dat moederpoes meer ervaring had dan ik. Ik had bij de fokker al een soort "cursus" gedaan wat ik moest doen. Vliesje kapot maken en ik had zo'n uitzuigertje voor het bekkie. Maar moederpoes deed het gelukkig zelf.

Ga snel weg, ben zo terug hopelijk voor de geboorte.
Mamapoes werpt de kittens vaak op een plek die ze veilig en vertrouwd vindt! Wij hadden ook een mooie werpdoos gemaakt maar daar ging mevrouw mooi niet in hahaha. Ze is uiteindelijk bevallen in mijn moeders bed (waar we snel een douchegordijn onder hebben gelegd wat we nog hadden liggen). Toen de kittens er eenmaal waren ging ze er ook steeds mee op de loop... we vonden er op een gegeven moment twee in mijn bed en drie in een kledingkast die open stond....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven