Is de bevalling van onze poes begonnen

03-12-2009 12:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze poes is nu 59 dagen zwanger, en vanmiddag kwam ik thuis na een ochtend werken, en nu vind ik overal bloedsporen. Ook net onder haar staart zijn nog wat bloedsporen. Ik heb het hele huis doorgezocht, maar verder niets kunnen vinden. Is dit het begin van de bevalling? En hoelang kan het nu nog duren? Ik zie niet echt actieve weeen o.i.d.....
* Duwt ff iedereen opzij om plaats te nemen op de tribune. Sorryyyy *

Nog niks?

Ze houdt het wel spannend zeg.
Gaat ie lekker bosaapje!

Haha, wij zijn poes voor geweest. Hebben net contact gehad met de DA. Deze wilde nog even wachten tot half 6, dan bel ik weer die kant op. A.d.h.v. de situatie op dat moment gaan we handelen.

Geen idee welke kant het allemaal nog op kan gaan.

Het vloeien van vandaag en gisteren is in ieder geval niet erg! (pfffffiew, dat is al een opluchting)
Zoooo ben ook weer terug van mijn plaspauze *ploft met biertje op tribune*

Filemijntje; was de DA ongerust over het verloop dan dat er misschien 'gehandeld' moet gaan worden? Vond hij dat de bevalling al echt begonnen was?

@olijfje; wat een prachtige katten heb je! 'hoog op de poten' inderdaad - geweldige uitdrukking

@MV; wat erg van je Brit -virtuele hug- (want mijn smileys doen t niet)

@Sopsie; have fun vanavond!
quote:Olive01 schreef op 04 december 2009 @ 16:30:

Gaat ie lekker bosaapje!

Jaaaaaa, gaat inderdaad lekker Olive

Dankjewel voor je bezorgdheid... Grijnssss
Hij deed in ieder geval niet voorkomen dat ik ongerust moest worden.

Straks maar even weer bellen, en afwachten wat er moet gebeuren.

Het lijkt trouwens wel dat mams mij heeft horen bellen. Ze zit nu al een kwartier rondjes te lopen en een beetje te jammeren/zeuren. Heb verder nog geen buikactiviteit kunnen ontdekken.....
Bij ons thuis was het toen zo dat moeders erg onrustig was en bij mijn vader op schoot rondjes draaien en miauwen enz.

Ook echt bij mijn vader, niet bij ons... en toen naar boven onderin een kledingkast is het begonnen, haha wat een plek ook.

Duurde wel steeds heel lang tussen elke kitten door. Het waren er toen 4.

Ben benieuwd, tune vanavond nog wel even in!
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
quote:mylenevalerie schreef op 04 december 2009 @ 16:03:

[...]

Ik heb een dierenservice gehad. En je wilt niet weten wat ik allemaal heb gehoord. Ik heb het jaren volgehouden om dieren te proberen te redden maar ging er zelf ook wel aan onderdoor. Ik kan niet tegen dierenleed maar ik heb helaas de financiele middelen niet om meer te doen. Ik heb jaren een service gehad om dierenleed tegen te gaan en het voor dieren prettiger te maken. Heel even een cattery ook erbij gehad maar kan mijn kittens niet wegdoen. Verder nog 3 dierenbedrijven gehad. Allemaal tegelijk hoor onder 1 naam en cattery onder een andere naam. Maar ik kan nog niets op internet lezen over dierenleed. Ik wil ze allemaal redden maar ja dat gaat niet.Helaas heel herkenbaar . Ik zat als beheerder van een dierenasiel ook een tijdje in het dierenhulp-circuit, maar ik kon er ook slecht tegen. Nu probeer ik me wat meer af te sluiten, al heb ik wel 4 overschotkatten (allen getraumatiseerd en eenkennig) en nu een pleegkleintje .
*zit ook al de hele dag stilletjes op de tribune*

Ben nog nooit bij een bevalling geweest en vind het super spannend !
Zo, ben weer terug.

Filemijntje, goed dat je even contact hebt gehad met de DA, ben jij ook weer wat geruster. Poes, poep die ukken er nou eens uit ja!!!!

@ Tijgerpoes: dank je, ik vind ze zelf ook erg mooi (vooral Puk, die krijgt hier en daar echt zo'n mooie zilveren glans over zijn vachtje)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Even over de kater: ik zou hem er in de periode vlak na de bevalling niet in zijn eentje bijlaten, want hij kan de kleintjes doodbijten of de moederpoes doet het misschien uit bescherming. De kans is klein, maar toch....
quote:Noez schreef op 04 december 2009 @ 16:57:

*zit ook al de hele dag stilletjes op de tribune*

Ben nog nooit bij een bevalling geweest en vind het super spannend ! Toen ik Puk van het voorjaar ging ophalen, was zijn tante (een bruine Burmees) net aan het bevallen. Die zette maar liefst 9 ukkies op de wereld!! Vlak na de geboorte zijn er toen wel 2 overleden, dat waren ook de ieniemienies van het nest. Maar die bevalling was wel mooi om te zien zo! Ik mocht van de cattery-mevrouw er ook bij blijven om het eens te zien.
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:mylenevalerie schreef op 04 december 2009 @ 16:03:

[...]

Ik heb een dierenservice gehad. En je wilt niet weten wat ik allemaal heb gehoord. Ik heb het jaren volgehouden om dieren te proberen te redden maar ging er zelf ook wel aan onderdoor. Ik kan niet tegen dierenleed maar ik heb helaas de financiele middelen niet om meer te doen. Ik heb jaren een service gehad om dierenleed tegen te gaan en het voor dieren prettiger te maken. Heel even een cattery ook erbij gehad maar kan mijn kittens niet wegdoen. Verder nog 3 dierenbedrijven gehad. Allemaal tegelijk hoor onder 1 naam en cattery onder een andere naam. Maar ik kan nog niets op internet lezen over dierenleed. Ik wil ze allemaal redden maar ja dat gaat niet.

Heel herkenbaar, als ik reclames van WSPA zie zap ik weg, ik kan t niet zien... ik ben wel donateur, net als van wnf en pieterburen. Als ik alleen al een site van een asiel bekijk wordt ik al verdrietig, verdorie waarom doen zoveel mensen hun kat of ander dier weg! Wel heel goed werk wat je hebt gedaan!

Sopsie gefeliciteerd!! Have fun vanavond!
Poes nu doorzetten om die kleintjes op de wereld te krijgen.

Ik gok op 3 kittens, 2 katertjes en 1 poes.
quote:Olijfje_ schreef op 04 december 2009 @ 17:00:

[...]

Toen ik Puk van het voorjaar ging ophalen, was zijn tante (een bruine Burmees) net aan het bevallen. Die zette maar liefst 9 ukkies op de wereld!! Vlak na de geboorte zijn er toen wel 2 overleden, dat waren ook de ieniemienies van het nest. Maar die bevalling was wel mooi om te zien zo! Ik mocht van de cattery-mevrouw er ook bij blijven om het eens te zien.Best gek, met mensen baby's heb ik niet, maar die van dieren
Nou poes, nog ff wachten hoor.... wil het nu niet missen na de hele dag stilletjes op de tribune te hebben gezeten. Moet alleen ff naar huis rijden, dus ff een uurtje wachten graag.....
*gooit er nog een laatste cheer in voordat ze computer afsluit*

:cheer2::cheer2:

Morgen weer een nieuwe dag...neem fototoestel mee, voor het geval dat de kleintjes er al zijn. Tot op de tribune!
Ik heb dit letterlijk zo meegemaakt Filemijn. Ik ben toen naar de DA geweest, is een echo gemaakt of de kittens nog leefde en goed lagen. Ja dus. De dag erna moesten ze geboren worden. Nog niet. Moest ik van DA terug komen toen de vliezen braken maar er niets uit kwam. Kreeg ze een weeen opwekker. En toen erna elk half uur een kleintje. Eerste 2 heeft DA nog even moederpoes geholpen, toen moest ik snel naar huis rijden en moest ik het doen. Oh wat eng was dat maar ging gelukkig goed. Ik bleek toch een goede vroedvrouw te zijn.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oh oh.... lijkt hetzelfde verhaal te worden.

Poesjes leven zeker nog, heb ze nog voelen rommelen in haar buikje.

Heb net nog even met de dierenarts gebeld. Die wilde dat mams even langs kwam als het mogelijk was, omdat er nog niets veranderd was.

Aangezien een autorit altijd heeeeeeeeeeeel erg stressvol is voor mams, heb ik gevraagd of het echt nu moest of dat we het nog even konden aanzien.

Volgens DA was het geen probleem. Aangezien mams nog steeds erg fit is, en de poesjes nog bewegen zouden ze alleen een kleine check kunnen doen. Hebben nu afgesproken dat ik de dienstdoende arts om 9 uur even mag bellen.

Nou poes......ga voor die tijd maar beginnen :-)
Nou, poes maakt het wel heeel spannend Go poes! Go kleintjes!
Bosaap, blij dat het lekker gaat

Jeetje Filemijntje, wat een gedoe! Ik hoop echt dat de kleintjes snel komen!!

MV: Je komt over als een heel lief mens! Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet tegen dierenleed kan gezien jouw enorme liefde voor dieren.

En Iris ook al een redder in dierennood.

Ik heb zelf toevallig laatst gekeken of ze nog vrijwilligers nodig hebben in het asiel hier. Helaas was dat niet het geval, maar ik blijf het in de gaten houden. Ik heb zelf 2 asielkatten, en als ik zie hoe enorm die zijn opgeleefd word ik helemaal blij.

Het zijn echt mijn twee knuffels! Ik ben nu ook verschrikkelijk aan het puzzelen wat ik met ze ga doen als ik rond de kerst een weekje weg ben. In een pension zie ik niet zitten, dus wil een dierenverzorgster aan huis... Maar ja, ik moet er wel een vinden waarmee zowel ik als de katten een klik heb, en die ik vertrouw met mijn katjes.
Zo'n bedrijf had ik ook Olive. Dat de beestjes tijdens vakantie niet naar een pension hoefde. Gewoon lekker thuis. Heb je geen vriendin of lieve buuf in de buurt?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV... Helaas is mijn lieve buuf een paar weken geleden verhuisd en wonen mijn vriendinnen en familie niet echt in de buurt (ik ben vorig jaar weg gegaan uit mijn durp om in de stad 'opnieuw' te beginnen).

Ik heb al een aantal van die bedrijven gebeld, maar aan de telefoon kreeg ik bij de meeste al geen goed gevoel. Ik heb nu mijn hoop gevestigd op de laatste. Daar ga ik morgen langs.
Spannend!

Ik was het hele topic vergeten :bloos:

Maar misschien hielp 't ;)
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
euh...?
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven