Is dit ' oud ijzer'?

07-03-2012 07:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een mss domme, praktische vraag ....

Komende donderdag komen ze oud ijzer ophalen hier. Nu heb ik een oude, gietijzeren bbq/ vuurkorf waar ik vanaf wil. Ding is loodzwaar. Kan ik dat bij oud ijzer zetten?!
Oud ijzer kan je verkopen, ik zou het niet zomaar weggeven.
ik zeg niets laten ophalen, maar zelf wegbrengen

Centjes verdienen!
Vertel, aan wie kan je oud ijzer verkopen? Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien als je een vrachtwagen vol hebt dat het wat oplevert...
Wie komt het ophalen? Want diegene verkoopt het ook weer door. Of halen ze het op voor een goed doel o.i.d.?
Bij ons op de zaak komen wel 's mannetjes aan de deur die eventueel oud ijzer willen opkopen.
Gewoon op MP zetten, misschien krijg je er nog iets voor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oudijzer brengt echt niets op, dus ik zou het lekker laten ophalen....
Ja, lekker weg met de zooi.

ding is mega verroest, dat wil niemand meer hebben via MP.
Dit kun je gewoon buitenzetten.

Het zekf verkopeb is zo omslachtig, dan moet je het zelf ergens wegbrengen en krijg je er misschien een euro voor. Maar dan zit je ook nog met de benzinekosten van de auto.

Hier neemt de oud ijzer boer veel mee. Als ook een stofzuiger kapot is zetten we die buiten en binnen 1 dag is alles weg! Maar hier komen ook veel verschillende oud ijzer boeren.
quote:kadanz schreef op 07 maart 2012 @ 08:00:

Vertel, aan wie kan je oud ijzer verkopen? Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien als je een vrachtwagen vol hebt dat het wat oplevert...Dit valt wel mee hoor. Gaat gewoon op de weegschaal. Alleen 1 enkele vuurkorf is de moeite van het rijden niet waard. Tenzij je op de fiets gaat. Anders kost het je meer aan brandstof dan dat die korf je oplevert. Maar de oudijzerboer neemt alles in. Zelfs electriciteitssnoeren van lampen etc. gaat op de weegschaal. Moet je ook wel iets meer hebben dan 1 snoertje maar een vrachtwagen vol is niet nodig.
Ik breng dat soort spullen naar het afvalverwerkingsstation (galgje!). Daar kunnen ze je precies vertellen in welke container je het mag kieperen.
Gietijzer leverde 6 maart 22,5ct. per kilo op.

Als die vuurkorf 10 kilo is, zit je op 2,25.

Niet zo veel dus.

(Oud ijzer heeft dagprijzen, kun je gewoon vinden op internet.)
Thanks allemaal. Ik zet het lekker buiten !
quote:kaetje schreef op 07 maart 2012 @ 08:23:

[...]

Dit valt wel mee hoor. Gaat gewoon op de weegschaal. Alleen 1 enkele vuurkorf is de moeite van het rijden niet waard. Tenzij je op de fiets gaat. Anders kost het je meer aan brandstof dan dat die korf je oplevert. Maar de oudijzerboer neemt alles in. Zelfs electriciteitssnoeren van lampen etc. gaat op de weegschaal. Moet je ook wel iets meer hebben dan 1 snoertje maar een vrachtwagen vol is niet nodig.

Dat is precies wat ik bedoel. Je gaat die moeite toch niet doen voor een paar cent die je verdient met je oude bbq-set? Die ijzerboer verdient eraan omdat hij de hele dag door het land rijdt met zijn vrachtwagen.

Als je toch geld wilt verdienen, verkoop dan je oude gouden sieraden, dat levert veel op tegenwoordig!
quote:kaetje schreef op 07 maart 2012 @ 08:23:

[...]

Zelfs electriciteitssnoeren van lampen etc. gaat op de weegschaal. Moet je ook wel iets meer hebben dan 1 snoertje maar een vrachtwagen vol is niet nodig.Dat is dan ook koper, geen ijzer. Dat levert veel meer op. Man neemt weleens afval mee van de zaak (werkt in elektra). Dan zit hij een uurtje draden te strippen. Een flinke partij levert zo een paar honderd euro op.
quote:Danayla schreef op 07 maart 2012 @ 08:41:

Thanks allemaal. Ik zet het lekker buiten !Goed plan!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2012 13:25
Reden: * reclame verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven