Is dit heel onverstandig?

28-06-2018 16:25 33 berichten
De zoon van mijn bejaarde buurvrouw is momenteel het onkruid van haar betegelde voortuintje aan het verwijderen met een gasbrander. Mij lijkt dat een slecht plan, gezien de droogte en het feit dat hij angstig dicht in de buurt komt van mijn rhododendron die op de erfgrens staat.
Zouden jullie hier op voorhand iets van zeggen, dus voor je huis in de fik vliegt. Ik vind het achterlijk gedrag, maar misschien is het wel een hele normale manier van schoffelen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... jn-schuur/

Vandaag 1715uur.

Echt waarom zou je onnodig risico nemen.. Logisch dat je dit niet prettig vond.
lise1985 schreef:
28-06-2018 16:56
Maar glyfosaat is beter voor het milieu dan azijn. En een gasbrander is al helemaal niet goed voor het milieu.
Het duurzaamst is de boel gewoon laten staan.
Ik was laatst in een tuincentrum en verbaasde me over de hoeveelheid insectenhotels, egelholen en vlinderhuisjes.
In mijn tuin is dat gewoon van nature aanwezig in de vorm van een stapel stenen, wat dood en levend plantenmateriaal.
Maar dat is dan weet niet goed want dat is onkruid.
-Darkside- schreef:
28-06-2018 17:58
Het duurzaamst is de boel gewoon laten staan.
Ik was laatst in een tuincentrum en verbaasde me over de hoeveelheid insectenhotels, egelholen en vlinderhuisjes.
In mijn tuin is dat gewoon van nature aanwezig in de vorm van een stapel stenen, wat dood en levend plantenmateriaal.
Maar dat is dan weet niet goed want dat is onkruid.
Ja, of gewoon eruit trekken en weggooien. Dat doen wij. Verminderd de onkruiddruk ook nog eens.
ninanoname schreef:
28-06-2018 16:54
Waarom niet? Met een mesje is duurzamer, maar een emmer azijn is slechter, om over round-up maar helemaal niet te spreken.
Als ik er over nadenk lijkt het me juist bijzonder duurzaam. Of is mijn denkraam te klein?

Gas verbranden = luchtvervuiling en broeikas effect, lijkt mij niet goed voor het milieu (maar gif is misschien nog slechter)

Ik snok alle onkruid er gewoon uit, en kieper het dan tussen de struiken
quattro35 schreef:
28-06-2018 20:08

Gas verbranden = luchtvervuiling en broeikas effect, lijkt mij niet goed voor het milieu (maar gif is misschien nog slechter)

Ik snok alle onkruid er gewoon uit, en kieper het dan tussen de struiken
En elektrische branders?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vind die dingen doodeng, het is nu inderdaad kurkdroog.
Echter, ik zag die branders gisteren bij de Action staan en het verbaasde mij dat zoiets zo maar in de vrije verkoop verkrijgbaar is.
Bij ons werkt de gemeentedienst zelfs met gasbranders om onkruid te verwijderen. Hier is het dus normaal.
Ik heb een elektrische brander. Geen open vuur dus, hij brand alleen onkruid weg dat echt onder die brander zit. Daar kan je dus ook niet per ongeluk meer mee in de fik steken dan nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven