Is dit heel onverstandig?

28-06-2018 16:25 33 berichten
De zoon van mijn bejaarde buurvrouw is momenteel het onkruid van haar betegelde voortuintje aan het verwijderen met een gasbrander. Mij lijkt dat een slecht plan, gezien de droogte en het feit dat hij angstig dicht in de buurt komt van mijn rhododendron die op de erfgrens staat.
Zouden jullie hier op voorhand iets van zeggen, dus voor je huis in de fik vliegt. Ik vind het achterlijk gedrag, maar misschien is het wel een hele normale manier van schoffelen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou het van te voren wel zeggen ja, als het huis of je planten afgefikt zijn heeft het weinig zin.
Of ff een emmer water neer zetten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
28-06-2018 16:27
Of ff een emmer water neer zetten.
Of die emmer water over die zoon heen gooien. :proud:
karin12345 schreef:
28-06-2018 16:28
Of die emmer water over die zoon heen gooien. :proud:
Laat dat dan wel even iemand filmen :P
Maar het is dus niet normaal? Ik moet zo weg dus bedenk nu of ik wel of niet wat zal zeggen. Liever niet dat mijn huis affikt met mijn katjes erin.
Zijn toch veel meer mensen die daarvoor een gasbrandertjw gebruiken?
wees blij dat zoon dat doet voor zijn moeder. Anders had je kunnen klagen over onkruid.
Sorry maar wat een bemoeizuchtig gedoe allemaal.
miedo schreef:
28-06-2018 16:36
Zijn toch veel meer mensen die daarvoor een gasbrandertjw gebruiken?
Ja hoor, maar blijkbaar is dat te ouderwets of zo.
Weinig duurzaam, maar als de gemeenten het doen, waarom zou hij het niet doen dan.
Oh ok, ik had het nog nooit gezien. Maar goed, hij is klaar. Het stinkt wel vreselijk maar het huis staat er nog.
Nee: https://www.ad.nl/delft/onkruid-verbran ... ~a822c8d7/
Mijn vader is ook gek op zijn onkruidbrander. Volgens mij is zo'n ding daar dus ook gewoon officieel voor. Als er niks in de buurt staat dat vlam kan vatten zou ik me geen zorgen maken en in het voorbij gaan of hij oplet bij je rhododendron
Op zich geen bezwaar tegen het gasbrandertje. Maar wel met dit weer en zonder twee emmers water binnen (hand)bereik.
Zelf bij professionals gaat het bij deze droogte nog wel eens mis. Ik zou dus echt niet blij zijn met mijn buren als ze dat met dit weer doen.
Zolang je rododendron nog leeft, bevat hij voldoende vocht om niet meteen te gaan branden.
lise1985 schreef:
28-06-2018 16:39
Weinig duurzaam, maar als de gemeenten het doen, waarom zou hij het niet doen dan.
Waarom niet? Met een mesje is duurzamer, maar een emmer azijn is slechter, om over round-up maar helemaal niet te spreken.
Als ik er over nadenk lijkt het me juist bijzonder duurzaam. Of is mijn denkraam te klein?
ninanoname schreef:
28-06-2018 16:54
Waarom niet? Met een mesje is duurzamer, maar een emmer azijn is slechter, om over round-up maar helemaal niet te spreken.
Als ik er over nadenk lijkt het me juist bijzonder duurzaam. Of is mijn denkraam te klein?
Maar glyfosaat is beter voor het milieu dan azijn. En een gasbrander is al helemaal niet goed voor het milieu.
lise1985 schreef:
28-06-2018 16:56
Maar glyfosaat is beter voor het milieu dan azijn. En een gasbrander is al helemaal niet goed voor het milieu.
Daar ging de vraag niet over.
Spuit jouw kant even flink nat zodat vonken geen kans hebben.
8102 schreef:
28-06-2018 17:02
Daar ging de vraag niet over.
Maar da's niet erg toch?
Ik wist trouwens niet dat azijn slechter is dan round-up. Echt joh? Ik gebruik het allebei niet, daar niet van.
Ik vind dat groen tussen de tegels van het tuinpad altijd wel gezellig staan. Helaas denkt mijn schoonvader daar anders over. Die lieverd was pas de hele middag in de brandende zon bezig geweest met een mesje om de voegen schoon te maken. Hij was hardstikke trots... dus ik heb het maar gelaten. En gezegd dat hij daar zijn energie maar niet meer aan moet verspillen.
Man is brandweerman. Die heeft van de week nog een woningbrand gehad doordat iemand de mieren in zn tuin aan het wegbranden was.

Zou er dus zeker iets van zeggen. Met deze droogte gaat het snel mis.
Ja wat van zeggen: vorige maand 3 brandweerwagens in de straat gehad door zo’n geintje. Het vuur ging heel snel, nadat het zoontje van de overburen met de brander in de buurt van de coniferenhaag kwam. Geen gewonden, maar behoorlijke materiële schade.
En met deze droogte moet je gewoon niet met een onkruidbrander aan de slag willen gaan.
Een huis bij vrienden van mij in de straat is laatst om deze reden in brand gevlogen. Daar vlogen eerst houtsnippers op de grond in brand, toen de coniferenheg en toen sloegen de vlammen onder het dak. Dit is dus heel onverstandig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven