Is kat ziek?
maandag 28 oktober 2013 om 09:46
Voordat....ik zorg voor m'n katten en áls er wat is, ga ik naar de dierenarts.
Het geval: ik heb twee je weet wel katers, van 6 jr. oud. Sinds een paar weken valt het me op dat een vd twee veel drinkt, althans meer dan de ander.
Verder ligt er sinds een week iedere morgen kots, helde iets wat gekleurde plasjes water met schuim op, meestal ligt er dan ook een plasje met kleine haarballen in.
Beestjes doen zich niet anders voor dan normaal, eten goed, slapen goed, plassen en poepen doen ze ook goed en vervelend doen op hun beurt ook.
Ik denk zelf dat er gewoon een haarbal verkeerd zit bij de een die zoveel drinkt, hij krijgt hem er niet goed uit. Omdat ze verder geen klachten hebben was ik eigenlijk niet van plan om gelijk naar de dierenarts te vliegen.
Of ziet iemand in dit verhaal wel iets verontrustends? Het kotsen gebeurd altijd 'S nachts, geen idee hoe dat komt.
Het geval: ik heb twee je weet wel katers, van 6 jr. oud. Sinds een paar weken valt het me op dat een vd twee veel drinkt, althans meer dan de ander.
Verder ligt er sinds een week iedere morgen kots, helde iets wat gekleurde plasjes water met schuim op, meestal ligt er dan ook een plasje met kleine haarballen in.
Beestjes doen zich niet anders voor dan normaal, eten goed, slapen goed, plassen en poepen doen ze ook goed en vervelend doen op hun beurt ook.
Ik denk zelf dat er gewoon een haarbal verkeerd zit bij de een die zoveel drinkt, hij krijgt hem er niet goed uit. Omdat ze verder geen klachten hebben was ik eigenlijk niet van plan om gelijk naar de dierenarts te vliegen.
Of ziet iemand in dit verhaal wel iets verontrustends? Het kotsen gebeurd altijd 'S nachts, geen idee hoe dat komt.
maandag 28 oktober 2013 om 09:53
Ook als een kat zich goed lijkt te voelen, kan er van alles aan de hand zijn. Als je afwijkingen ziet in zijn gedrag of eet- en drinkpatroon, is de dierenarts de enige die daar iets zinnigs over kan zeggen. Veel drinken kan een symptoom zijn, kotsen ook.
Ik zou even langs gaan bij de da. En als je dat niet wilt, bel dan in elk geval even om dit voor te leggen.
Ik zou even langs gaan bij de da. En als je dat niet wilt, bel dan in elk geval even om dit voor te leggen.
maandag 28 oktober 2013 om 09:53
Kun je niet even telefonisch overleggen met je da? Dat kon bij die van mij wel en dat was gratis :p kan hij/zij je wel vertellen of t nodig is om langs te komen. Dat vele drinken klinkt niet zo best nee, doet maar aan kattendiabetes denken. Maar dat verklaart t spugen volgens mij niet.. Gewoon ff bellen en de situatie uitleggen.
Je moet geen hemelen beloven als je zelf de weg niet weet
maandag 28 oktober 2013 om 10:12
Hier ook gehad kort geleden.
Blijkt dat 1 nier het nog maar doet, de ander is verschrompeld.
Doordat er teveel afvalstoffen in het lichaam blijven moest onze kat elke dag overgeven en dronk veel, ze is als het ware constant misselijk.
Ze is nu net opgenomen geweest met een soort ontgiftingskuur maar het lijkt niet echt wat te hebben gedaan dus we moeten maar kijken of het zo door kan gaan want ze zal steeds verder achteruit gaan. Ze is 5 dus zoiets had ik nog niet verwacht.
Waarschijnlijk komt het door een vergiftiging van bijv water oplikken uit de douche of liggen op werk kleding van mijn vriend.
Ik zou maar snel naar de dierenarts gaan, je weet maar nooit
Blijkt dat 1 nier het nog maar doet, de ander is verschrompeld.
Doordat er teveel afvalstoffen in het lichaam blijven moest onze kat elke dag overgeven en dronk veel, ze is als het ware constant misselijk.
Ze is nu net opgenomen geweest met een soort ontgiftingskuur maar het lijkt niet echt wat te hebben gedaan dus we moeten maar kijken of het zo door kan gaan want ze zal steeds verder achteruit gaan. Ze is 5 dus zoiets had ik nog niet verwacht.
Waarschijnlijk komt het door een vergiftiging van bijv water oplikken uit de douche of liggen op werk kleding van mijn vriend.
Ik zou maar snel naar de dierenarts gaan, je weet maar nooit
maandag 28 oktober 2013 om 10:21
Mijn kater dronk en kotste ook veel. Hij had een nierziekte.
Met een dieet en pillen heeft hij nog een poos weinig klachten gehad. Ik denk dat hij het er nog twee jaar goed op gedaan heeft. Helaas was hij pas 5 toen het echt niet meer ging. Arme schat.
Maar er zijn genoeg katten die het jaren volhouden op zo'n dieet, dus laat goed onderzoeken wat het is.
Met een dieet en pillen heeft hij nog een poos weinig klachten gehad. Ik denk dat hij het er nog twee jaar goed op gedaan heeft. Helaas was hij pas 5 toen het echt niet meer ging. Arme schat.
Maar er zijn genoeg katten die het jaren volhouden op zo'n dieet, dus laat goed onderzoeken wat het is.
maandag 28 oktober 2013 om 10:22
Het braken bleek bij mijn poes te worden veroorzaakt door slecht functionerende nieren.. Eentje helemaal verschrompeld en de ander functioneerde nog maar half. T arme beestje is vorige maand met een prikje uit haar lijden verlost, ze was niet meer te redden. (ze was ook al 17)
Komt wel goed, schatje!
maandag 28 oktober 2013 om 11:26
Je zou wat kattengras kunnen proberen mocht het idd een haarbal zijn. Veel drinken kan ook duiden op suikerziekte naast de zaken die hier eerder genoemd zijn. Elke dag spuigen vind ik geen goed teken.
Waarom wil of kun je niet naar de dierenarts gaan?
Waarom wil of kun je niet naar de dierenarts gaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 28 oktober 2013 om 15:25
quote:sammie00 schreef op 28 oktober 2013 @ 15:10:
Na, niks bijzonders. Het kan dat ie gevoelig reageert op zijn voer. Dus twee prikken gehad en pillen mee. Eigenlijk moest ik ook speciaal voer kopen, maar ik mocht ook kipfilet koken voor hem. Dat is ook licht verteerbaar.Oh vaag zeg. Heeft DA bloed afgenomen? Wat voor prikken heeft de kat gehad?
Na, niks bijzonders. Het kan dat ie gevoelig reageert op zijn voer. Dus twee prikken gehad en pillen mee. Eigenlijk moest ik ook speciaal voer kopen, maar ik mocht ook kipfilet koken voor hem. Dat is ook licht verteerbaar.Oh vaag zeg. Heeft DA bloed afgenomen? Wat voor prikken heeft de kat gehad?