Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Goede avond iedereen, net terug van een dagje België en bbq'en bij de ouders. Dus niets gebreid vandaag, gelukkig wel afgekoeld intussen.
Ik heb de afgelopen 2 dagen 8 spijkerbroeken aan repen van een cm geknipt voor een project. Blaren!!!! En een dochter die gek wordt van al mijn knutsel"zooi"!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 20 augustus 2012 @ 20:45:

Ik heb de afgelopen 2 dagen 8 spijkerbroeken aan repen van een cm geknipt voor een project.Wat staat er op de planning? Ik kan werkelijk niks creatiefs bedenken waar je acht spijkerbroeken in repen voor nodig hebt dus vertel, vertel, vertel.
haha, herkenbaar, Fame! Vroeger liep ik de hele dag de knutselfrutsels van kids op te ruimen.

Maar laatst riep IBI-man boos naar boven dat ze wel-ver-####!!! METEEN naar beneden moesten komen omdat er verd####rie alwéér kinderfrutselzooi lag rond te slingeren!!!Twee timide geschrokken gezichtjes om het hoekje...en één knalrode kop van mij... MIJN knutselfrutsels dus.....Schaapachtige man: "ow...is het van jou..? Dacht van de kinderen..."

(*zegt mss ook wel wat over mijn niveau van knutselen, haha!*)

Ow, Akakia; voordat hij smelt; alsjeblieft!

Ben benieuwd naar je tekeningen Liq! Jammer dat je ze niet kunt plaatsen ivm herkenbaarheid.

Houston; kom-op-zeg! Dat poesje is hartstikke goed gelukt!!! Had me er inmiddels al een raar wezentje bij voorgesteld!

Fame, wat ga je maken van je repen spijkerbroek..?

Kijk maar uit met dat zware knippen; ik heb nu NOG pijn aan m'n vingers omdat ik 2 weken geleden INEENS vond dat mijn struiken en laurierboom in de tuin te groot geworden waren. En dan moet-ie dus METEEN geknipt worden, dat begrijp je wel. Ookal is er in geen jaren nog gesnoeid. Ookal is de knipschaar of heggeschaar uiteraard spoorloos. DUS dan gaat ibi met haar keukenschaartje -van-aluminium-folie-van-de-Action proberen om eeeeven de halve tuin bij te knippen, tot bloedens toe...

NIET handig. Kwam ik na afloop achter...
quote:ikbenik schreef op 19 augustus 2012 @ 22:37:

Had je die lipjes nog opgestuurd trouwens...? (Heb m'n schoonmoeder nog niet gesproken)Heb ze nog niet opgestuurd, dat ga ik woensdag doen. Heb deze week lekker een korte werkweek en een lang weekend dus dan spaar ik deze week nog even door. Je zal komend weekend dus wel gebeld gaan worden door een hele blijde schoonmoeder
Ben benieuwd, Kanon!!! Ik laat het je weten hoe ze reageert!

Maar dan van repen spijkerstof met haaknaald 12. Zwaar!
Wat een ontzettend gaaf idee Fame!

Je zal wel spierballen gaan kweken tijdens het maken denk ik, heb je gelijk een extra work out ;)
quote:kanon schreef op 20 augustus 2012 @ 21:36:

Wat een ontzettend gaaf idee Fame!

Je zal wel spierballen gaan kweken tijdens het maken denk ik, heb je gelijk een extra work out ;)Dat is het zeker! MAar ik ben net over de opening heen, dus de helft is af.
Oooh!!! Fame; DIE is gaaf!!! Wauw! (Zou er BIJNA een kat voor aanschaffen, haha!)
Vandaag niet veel geknutseld. Druk gehad, psych, fysio, kids, gesport en gepiekerd, dus weinig creatieve ruimte gevoeld. Alleen een aantal grint-steentjes geverft. Kijken of ik hier magneetjes onder kan plakken, oogjes erop.
Oh ja, gaaf zeg, dat kattending! En dan van spijkerstof, wow. Lijkt me helemaal super worden.

Nog een ander ideetje met spijkerstof:

Ik ben in het voorjaar naar de quiltbeurs in V. geweest en heb daar verschillende quilts van spijkerstof gezien. Zo gaaf!!!

Zelf gisteren een begin gemaakt met een zonnen-theelichtje. Opdrachtje voor iemand, bij foto van overleden dierbare. Maar het was zo heet, ik had weinig zin. Dus niet echt lang bezig gweest. Misschien vandaag verder.

Oh, en die poes op dat bolletje wol: mooi! Vind 'm goed geslaagd. Kleur bolletje wol is ook leuk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Kom alleen even zwaaien, na een lange tijd niet gepost te hebben. Ben dermate uitgeschakeld, medisch gezien, dat knutselen momenteel echt niet lukt. Maar ik blijf wel meelezen en inspiratie opdoen!

Groetjes, Meerminder
voor meerminder. Wat naar voor je dat je lichaam zo tegenwerkt! Sterkte!

Fame, hoe geweldig, jouw jeansproject!! Ga je een foto plaatsen als het af is? En ga je daarna door met die prachtige quilt van EV ?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Houston, wat een mooie kat op garen heb je gemaakt.

Fame, als het af is foto please.

EV, dat is ook een mooie foto. En een goed idee.

Meerminder

Hier ook niets geknutseld, wel weer twee kasten verplaatst (welk gek mens doet dat? Mijn vriend begon dus ik, zei de gek, hielp mee.

Hobbykast een verdieping lager en linnenkast omhoog. Nog wat luiken onder het schuine gedeelte wat voller gemaakt en toen waren we kapot. Tijd voor vakantie (dus als ik er niet ben).
Ik denk dat deze winter in het teken van spijkerstof komt te staan. Zoveel inspirerende ideeen opgedaan op Pinterest. Het was van de week ineens 4 uur snachts.....
Ha! Nog een Pinterest-verslaafde!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:Akakia schreef op 21 augustus 2012 @ 19:52:

Ha! Nog een Pinterest-verslaafde!

Voeg mij maar toe als je wil!
Tja......
quote:Fame schreef op 21 augustus 2012 @ 22:33:

Tja......
Goedemorgen allemaal...!

Gisteren alleen een aantal steentjes geverft en van oogjes voorzien. Zijn wel grappig maar niet heel bijzonder geworden. Maar ach; was wel leuk om te doen en snel klaar.

Hier nog bijzondere projecten...? Al iemand foto's...?

Ik lees nog wel mee maar mijn knutselspullen zijn inmiddels ingepakt (ach, dozen inpakken is ook een vorm van knutselen toch?)

Er zijn hier wel weer erg leuke dingen/foto's voorbij gekomen zeg (fimokatje, gehaakte kattenmand, uiltjes).
Snjókorn falla, á allt og alla

Snjokorn, heb je inmiddels al een woonruimte?
Goedemorgen

Gisteren naar het strand geweest, dus niet geknutseld. Ik ben een beetje verbrand maar verder was het heerlijk. Vandaag waarschijnlijk ook geen tijd, het is tijd om mijn administratie en andere dingetjes die zijn blijven liggen bij te werken.

Ik herken er toch echt een kat in Houston!

Leuk idee Fame, ik heb respect voor je (haaknaald 12 + stug materiaal = vreselijk zwaar).

Sterkte, meerminder. Vervelend dat je lichaam het zo laat afweten.
Morgen iedereen. voor meerminder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven