Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Vandaag is de dag, Liq! Heel heel heel veel sterkte, en niet al te veel emotionele-dweil-perikelen...! Dikke knuffel!

Marels; ben benieuwd naar de foto..!

Houston; heb jij nog iets in-de-maak..?

EV; hoe is het met jouw crea-uitspattingen..?

Balen dat dat armbandje net niet helemaal lekker paste Ak! Ben ook benieuwd naar dat schilderij (dat nu nog in je hoofd zit).

Ik heb zelf ook een middag gewerkt aan een schilderij laatst. Dat was een heel proces, maar wel fijn om weer eens te doen!

Ik heb al in geen jaren meer geschilderd, dus laat staan op zo'n groot canvas-doek. (Action, haha! )

Ik begon met zachte kleuren en vlakken, kaarsvet-druppels ook, daarna werden de kleuren steeds feller, en zwart erbij. Daarna waterdunne zwarte druppels die ik met een rietje als grillige takken er overheen blies. Het werd steeds bonter, en ik had er echt lol in! Het 'kind-in-mij' werd er helemaal blij van, haha! Toen kwam er iets tussen (kinderen v school halen oid), en toen ik terug kwam zag ik het ineens met een buitenstaanders-oog, en knapte ik af. Het zag er niet uit.

Toen ben ik er met witte latex en een rollertje overheen gegaan. Alleen sommige felle stukjes schemerden er nog doorheen. Dat was wel een mooi "dromerig" effect. En toen had ik geen tijd meer. Moest de schilders/eettafel gedekt worden, dus opruimen.

Nu staat dat schilderij hier midden in de kamer op me te wachten. Ik vind het wel mooi op zich, maar ook wat saai. Er moet nog wat bij, en ik ben aan het wachten op "briljante-inspiratie" .

Wat het ook wordt; het was wel erg leuk om te doen, en dat was mijn hoofd-doel. Psych kan weer trots op me zijn.
@ikbenik: even niets in de maak. Druk met studie. En stress om mijn gezondheid.

Heb sinds zondagmiddag last van zweten, hartkloppingen en misselijkheid. Heb gister even de huisarts gebeld (vanwege mijn ziektegeschiedenis heeft ze liever dat ik een keer te vaak dan te weinig bel. Moest gelijk langskomen en heb vandaag een ECG gekregen (wat niet gelijk goed ging want ik was nogal gespannen), bloedgeprikt, en wordt nu 2 dagen gemonitord. Loop nu als een soort wandelende elektrode.

Mijn hoofd staat nu even naar helemaal niets (alleen forummen ). De arts denkt trouwens dat het stress is. Ben ik ook wel een beetje. Met name doordat ik dus denk (zie paar pagina's terug) dat ik mijn studie niet meer aankan (die gedachte is totaal nergens op gebaseerd).
Waar zit de any-key?
Maar dus wel voor de zekerheid een ECG.

Ga ik nu weer even bijlezen.
Waar zit de any-key?
Nou, ik heb ook geknutseld.

Ik heb een buikkastje gepimpt, deze stond hier op zolder te niksen en ik zag daar wel wat in. Dit is het geworden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZDQE6EQQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T8JYC7KZ.jpg
Iones, helemaal gaaf dat kastje! Heel super!

Ikbenik, lekker laten sudderen, dat schilderij, er komt vast een moment dat je weet wat er ontbreekt.

Houston, wat schrikken! Hopelijk kom je snel tot rust en komt er niets ernstigs uit de ECG

Liq, zit je dan nu op je nieuwe plekje? hopelijk kun je snel wennen.

Ik ga nu moed verzamelen om voorbereidingen te maken voor mijn schilderij. Ik heb nog niet eens een doek, maar wil ook werken met lint en doek en kant enzo, dus kan al wel wat voorbereiden.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik heb op marktplaats gekeken. Het pimpen van buikkastjes is momenteel in de mode. Maar de meesten spelen safe en maken ze wit. Wat spannender is grijsachtig, een enkele durfal maakt het rood, paars of groen of zwart en een paar rose (en dat vind ik mooi!).

En ik zag een goudkleurige. Nu is lila echt helemaal mijn kleur maar daar wordt mijn man niet gelukkig van.

Dus heb ik voor een oude kleur gekozen, oud groen, in de tint van geoxydeerd koper.

Heb je enige idee wat je gaat schilderen?
ik vind het kastje werkelijk waar geweldig, hij klopt ook helemaal (alle details bedoel ik, de zijkantjes, de greepjes, de bovenkant).

Het plaatje in mijn hoofd is geïnspireerd door de Kimmidolls (klik hier) en de Efteling klik hier ook maar

Ben net bezig geweest met standpunten vergelijken om te weten wat ik morgen ga stemmen, dus ben nu een brave burger. Nu nog even naar zolder dan...
Da's eng Houston.

Ik had geen enge virussen meegestuurd met de Fimo hoor!

Hier ook nog eens:

Ik heb vorige week gecollecteerd voor de Kankerbestrijding, en ik kreeg een boekje met waardebonnen / kortingsbonnen.

Voor de liefhebber:

- 4 nummers Plus Magazine voor slechts ¤10

- 3 maanden 100% NL Magazine voor ¤5

- 5 euro korting bij Ici Paris XL bij minimale besteding van ¤25

- tot 60 euro korting bij Landal Greenparks (¤40 op weekend/midweek, ¤60 bij week)

-15% korting op nachtmode en badjassen bij Hunkemöller

- 2e kaartje halve prijs in Ouwehands Dierenpark Rhenen

- Tot 40% korting op "Actief op de Fiets"-arrangement (iets met hotelovernachting en dan twee dagen gratis fietshuur voor twee personen bij Hampshire Hotels. 2 overnachtingen met ontbijt en fietshuur / fietsroutes)

Wie wordt daar blij van, van één van de bonnen?
quote:Marels schreef op 11 september 2012 @ 21:20:

Da's eng Houston.

Ik had geen enge virussen meegestuurd met de Fimo hoor!

Hier ook nog eens:

Ik heb vorige week gecollecteerd voor de Kankerbestrijding, en ik kreeg een boekje met waardebonnen / kortingsbonnen.

Voor de liefhebber:

- 4 nummers Plus Magazine voor slechts ¤10

- 3 maanden 100% NL Magazine voor ¤5

- 5 euro korting bij Ici Paris XL bij minimale besteding van ¤25

- tot 60 euro korting bij Landal Greenparks (¤40 op weekend/midweek, ¤60 bij week)

-15% korting op nachtmode en badjassen bij Hunkemöller

- 2e kaartje halve prijs in Ouwehands Dierenpark Rhenen

- Tot 40% korting op "Actief op de Fiets"-arrangement (iets met hotelovernachting en dan twee dagen gratis fietshuur voor twee personen bij Hampshire Hotels. 2 overnachtingen met ontbijt en fietshuur / fietsroutes)

Wie wordt daar blij van, van één van de bonnen?

Ik zou wel blij worden van de koringsbon voor de ICI-Paris

Je hebt mijn adres

Jij nog steeds blij van die schrijver. Ik heb weer college dus kan weer voor je kijken!
Waar zit de any-key?
Dat mag best wel, ik stuur hem op

Je moet wel eerst voor 25 euro kopen he. Bastards....
Dat vind ik niet erg. Mijn lievelingsluchtje Cashmere Mist van Donna Karan (ruikt naar pleister volgens mijn zusje) is bijna op en na het maken van mijn tentamen eind oktober mag ik van mezelf een nieuw flesje. Elke dag een euro opzij leggen en ik ben er. En dan is vijf euro korting ook weer leuk

Dusseh...dank je wel.

Mail mij nog even de titels van boeken die jij al wel hebt. Dan weet ik waar ik niet naar moet kijken.
Waar zit de any-key?
Niks nodig Marels, maar wel een lieve actie van je.

Houston, hoe gaat het met jou en je draadjes?
quote:Akakia schreef op dinsdag 11 september 2012 22:45 Niks nodig Marels, maar wel een lieve actie van je.

Houston, hoe gaat het met jou en je draadjes? Mijn draadjes jeuken. Of beter gezegd de plakkertjes. Niet lekker. Voor de rest heb ik al vijf keer op het kastje gedrukt (moet als je wat voelt). Maar geen telefoontjes gekregen, dus ik leef nog
Waar zit de any-key?
Goedenavond dames. Ik heb al een paar dagen niets meer van mij laten horen, maar hierbij weer even een teken van leven!

Hier erg druk met werk en vooral mijn scriptie want mijn begeleider zit mij ineens flink achter de vodden.

Wel knutsel ideeen, maar geen knutsel tijd nog. Volgende week beginnen wel weer de keramiek lessen, dus dan ist semi verplicht knutselen elke week. Erg veel zin in weer!
Goede actie kanon, die lessen. Als je gewoon verplicht creatief moet zijn dan gebeurt er tenminste ook wat (ik heb dus gisteren de hele avond gedacht dat ik naar zolder moest om iets te maken, maar heb de hele avond zitten forummen).

Houston, lastig die draadjes en dat je je niet lekker voelt. Dat je nog leeft is dan mooi meegenomen

Ik ga straks met de kinderen naar de kapper, en oh jee, die zit naast de Action....
Score: twee doeken, en verder alleen maar spullen die Echt Heel Erg Onmisbaar waren: vilt-in-mooie-figuurtjes-dat-je-kan-plakken, mooi glitterpapier, leuk inpakpapier, kitscherige kaarsjes, kortom, een nuttige tocht!
quote:Akakia schreef op 12 september 2012 @ 13:46:

Score: twee doeken, en verder alleen maar spullen die Echt Heel Erg Onmisbaar waren: vilt-in-mooie-figuurtjes-dat-je-kan-plakken, mooi glitterpapier, leuk inpakpapier, kitscherige kaarsjes, kortom, een nuttige tocht! Whahahaha! Was jij niet met je kids naar de KAPPER..., Ak...? Of heb je ze z.s.m. daar afgedropt en ben je meteen de Action ingerend..??
Vandaag weer geknutseld.

*poef*
quote:Akakia schreef op 12 september 2012 @ 13:46:

Score: twee doeken, en verder alleen maar spullen die Echt Heel Erg Onmisbaar waren: vilt-in-mooie-figuurtjes-dat-je-kan-plakken, mooi glitterpapier, leuk inpakpapier, kitscherige kaarsjes, kortom, een nuttige tocht!
Iones: Mooi kastje is het geworden!

Marels, lief die bonnen! Ik heb er niks aan, dus ik laat ze aan een ander voorbij gaan. Goed dat je collecteert!
leuk speldje Sitkaquote:ikbenik schreef op 12 september 2012 @ 13:59:

[...]

Whahahaha! Was jij niet met je kids naar de KAPPER..., Ak...? Of heb je ze z.s.m. daar afgedropt en ben je meteen de Action ingerend..??Neehee, in tegenstelling tot wat jij hier suggereert, ben ik geen Ontaarde moeder, maar juist een Heel Bewuste. Ik ben samen met mijn kinderen de Action ingegaan... onmisbaar deel van de opvoeding toch?! Hoe verantwoord is dat?!
@Ak: ooooow! Neeee, DAN heb ik natuurlijk NIKS gezegd...!

Kun je idd niet vroeg genoeg mee beginnen...!

Halverwege de knipbeurt uit de kappersstoel weggerukt; nu gaat mama even jullie "Action-gen" activeren...!

Ik heb trouwens per mail gevraagd om de plaatjesfunctie aan te zetten. Hopelijk binnenkort weer gewone foto's hier op het topic!

Edit: jeeeuh, hij doet ut weer!

Oh!!

We gaan meeten.

Van 31 oktober tot 4 november is het KreaDoe beurs in Utrecht.

Ik stel een Knutseltopicmeet voor, wie doet er mee?

Ik kan alleen 31 oktober niet en heb een voorkeur voor 1 of 2 november, dan heb ik als het goed is vakantie.

Wie gaat er mee?

Kaarten kosten 13,25.
Dat bedacht ik me dus zodra ik de folder zag.

Gaan we lekker wuuurkshoppen met zn allen. Veel Libelle-achtiger wordt het niet, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven