Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Van simpele strijkkralen

Is heel simpel. Je vet een schaaltje (wat in de oven mag) in. Doe er een hand vol strijkkralen in. Duw ze in het midden naar beneden zodat de kralen langs de rand 'omhoog kruipen' tot je 1 laag strijkkralen over houdt. 10 minuutjes op 200 graden in de oven en klaar is je bakkie!
Not my circus. Not my monkeys.
Weer mooie werken zeg.

Nu eentje van mijn vriend, gemaakt van speksteen:

Wat een mooie foto's weer. Helena (haai!), ik vind je eerste en tweede vaasje juist heel erg leuk, vooral de kleurtjes van de tweede. Het manneke van ikbenik is erg leuk en van Minas tirith vind ik vooral die middelste hanger een plaatje! En Elmervrouw, het kwijl loopt over mijn toetsenbord... wat maak jij een prachtige dingen!

Om niet alleen maar plaatjes te kijken maar ook wat toe te voegen heb ik eens even in mijn fotoalbums gezocht, maar ik maak dus nooit foto's van mijn creaties ontdek ik nu... zal ik de komende tijd maar eens gaan doen dan.

Tot die tijd maar een foto van een muurschildering die ik bij ons gemaakt heb (en die ondertussen alweer overgeverfd is):

marels, ik hoop dat je deze dag een beetje overleefd hebt met je pootje!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Speksteen heb ik ook weleens gebruikt, ook leuk om te doen. Alleen wel stoffig in huis, daarom doe ik het eigenlijk nooit meer.

Marels hoe was het vandaag?
Wow Akakia ( ) dat ziet er strak uit. Hoe doe je dat zo strak?

En Steph, wat leuk, zo'n creatieve vriend. Mooi hoor.

Minas thirith, wat is dat art- clay? Lijkt op metaal, maar dat zal het wel niet zijn. Mooie dingen ook. Dat van die strijkkralen is ook een idee zeg! Vinden mijn dochters denk ik ook leuk om te doen.

Ik ben serieus verbaasd dat jullie de misbaksels toch nog wel mooi vinden! Maar ja, zo zie je maar. Iedereen is blijkbaar het meest kritisch op zijn eigen werk.
quote:geheimtaal schreef op 19 juni 2012 @ 19:55:

Oke, misschien mosterd, maar bij knutselen denk ik aan huishoudbeursvrouwen met een driekwartbroek.

Ehm, kweeniehoor, maar ik ben eerder het type Kamasutrabeurs in een netpanty .

Even bijgelezen. Ik word zo blij van dit topic! Bovendien levert het ideeen op, allerlei technieken waar ik nog nooit van gehoord had. Ik ben zelf ook weer aan het frutselen geslagen. Vroeger maakte ik vaak zelf poppetjes en knuffels van stof, waarschijnlijk wordt het nu weer zoiets. Vraag me nu af waarom ik dit niet vaker doe. Ik krijg er zo'n heerlijk rustig gevoel van (ben nogal gestresst de laatste tijd).
Bij dat chagrijnige ventje van IkbenIk denk ik meteen aan het liedje van Brigitte Kaandorp: 'Ik heb een héél zwaar leven'.

Geweldig, dat huisje van die baksteentjes! Dan denk ik nu aan het boek 'Bouw je eigen luchtkasteel'. In dat boek gaat het over in je hoofd fantaseren, maar zo kun je dus echt letterlijk je eigen 'luchtkasteeltje' bouwen. Leukleukleuk.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb wel een website (Blogspot). Droom nog van een echt eigen website, maar heb geen zin en geduld om die zelf te maken en kan het ook niet trouwens. Verder: ik heb een werkplek in de garage, want dat solderen is niet zo fris om binnen in huis te doen. Glassnijden doe ik weleens binnen, omdat het érg koud is in de garage in winter en herfst. (Nu natuurlijk niet.) Ik droom van een eigen atelier.....

Het is niet erg moeilijk hoor, om de basisbeginselen aan te leren. Ik heb één workshop van 1 dag gedaan, glas-in-lood.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Op verzoek: de vlinders.

quote:minas-tirith schreef op 19 juni 2012 @ 21:20:

Van simpele strijkkralen

Is heel simpel. Je vet een schaaltje (wat in de oven mag) in. Doe er een hand vol strijkkralen in. Duw ze in het midden naar beneden zodat de kralen langs de rand 'omhoog kruipen' tot je 1 laag strijkkralen over houdt. 10 minuutjes op 200 graden in de oven en klaar is je bakkie!Dit had ik inderdaad ook gezien op Pinterest. Je kunt echt hele leuke (volwassen) dingen doen met strijkkralen. En dan niet om te strijken, maar met gebruik van de oven.
Wat zijn die vlinders mooi, Elmervrouw!

Je muurschilderingen zijn ook mooi, Akakia! Ben wel jaloers op zo'n vaste hand

Speksteen, klei en het echte boetseerwerk vond ik op de middelbare school erg leuk om te doen, maar ik zou nu niet weten waar je mee moet beginnen. Ik heb niet zo'n abstracte creatieve ideeën. Bij mij moet het al snel functioneel en bruikbaar zijn.

Vandaag wil ik ook wat knutselen, maar ik moet eerst maar even kijken of ik er aan toe kom. Zodra ik wat heb gemaakt, zal ik ze hier spammen ipv op de social media
quote:Akakia schreef op 19 juni 2012 @ 22:39:

Tot die tijd maar een foto van een muurschildering die ik bij ons gemaakt heb (en die ondertussen alweer overgeverfd is): [afbeelding]Die vind ik echt heel gaaf!
Ik wíl mij juist ertoe zetten om een hobby te vinden in knutselen. Altijd maar achter die computer is toch ook niet goed voor me.
Van die vlinders heb ik gewoon tranen in m'n ogen EV, wat prachtig!
Mooi, hè? Sunemom?
Dat met die strijkkralen ga ik vandaag eens uitproberen denk ik!

Ik dacht alleen dat dat met de magnetron moest ipv met de oven. En is 10 minuten niet erg lang? Op 200 graden..?

Nouja; ik zal er wel achterkomen!
quote:Liquorice schreef op 20 juni 2012 @ 09:18:

[...]

Ehm, kweeniehoor, maar ik ben eerder het type Kamasutrabeurs in een netpanty .

Even bijgelezen. Ik word zo blij van dit topic! Bovendien levert het ideeen op, allerlei technieken waar ik nog nooit van gehoord had. Ik ben zelf ook weer aan het frutselen geslagen. Vroeger maakte ik vaak zelf poppetjes en knuffels van stof, waarschijnlijk wordt het nu weer zoiets. Vraag me nu af waarom ik dit niet vaker doe. Ik krijg er zo'n heerlijk rustig gevoel van (ben nogal gestresst de laatste tijd).

Precies.. iets doen wat je leuk vindt en waarmee je je gedachten even stil kunt zetten, of juist de vrije loop laten gaan, is juist heel ZENNNNNN

Mooie dingen hier.. alleen kijken en lezen is al leuk.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 20 juni 2012 @ 11:27:

[...]

Precies.. iets doen wat je leuk vindt en waarmee je je gedachten even stil kunt zetten, of juist de vrije loop laten gaan, is juist heel ZENNNNNN

Mooie dingen hier.. alleen kijken en lezen is al leuk.Eens!
Elmervrouw. mooi die vlinders.

Vriend heeft alleen de slang gemaakt, de rest van het speksteen ligt in de garage te wachten totdat ze weer worden gebruikt. Het is leuk om te maken, hij ziet er een slang in (ik een buffel oid). Ik heb alleen iets met een speksteen gemaakt wat ik mooi vond. Mijn vriend is meestal de creativeling hier, ik juist de japanner.
quote:steph schreef op 20 juni 2012 @ 11:52:

.....(...)... Mijn vriend is meestal de creativeling hier, ik juist de japanner.Wat bedoel je..?
quote:ikbenik schreef op 20 juni 2012 @ 12:00:

[...]

Wat bedoel je..?Ik creeër niet iets maar maak het na.
Oh, op die manier.

Nou; de strijkkralen staan hier in de oven, hahahaha! Ik ben benieuwd! Nu maar een kwartiertje tot 20 minuten wachten.
Neem aan dat ik het straks eerst even goed moet laten afkoelen voordat ik probeer het uit het schaaltje los te krijgen, he...?

Of moet dat juist eruit als het nog een beetje zacht is?

Weet iemand dit toevallig...?

(Ehm; en dan liefst binnen 20 minuten..?)

(*fijn,ikbenik,datjeweerzogoedvoorbereidtewerkgaat*)
Voor jou, ikbenik:

http://huisenvlijt.wordpr ... /schaal-van-strijkkralen/
Oh, dat is gaaf zeg, die schaal van strijkkralen. Die dingen heb ik ook nog ergens op zolder liggen.

Verzamelfotootje:

En nu ga ik andere dingen doen (nuttige), want ik hang alweer te lang rond op dit forum. En dit topic is zó leuk. Inspirerend! (Niet dat ik inspiratie tekortkom, maar ik doe allerlei leuke nieuwe ideeën op voor heel andere dingen.)
Nog een tpje mbt de strijkkralen: Soms staan de kraaltjes een beetje 'raar' en dan duw ik het geheel ( als t net uit de oven is) nog wat aan met een stukje bakpapier. Wel uitkijken dat je je niet verbrand aan de gloeiendhete schaal!
Not my circus. Not my monkeys.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven