Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Ik vermoed overigens zomaar van niet.
Dan wens ik je vast sterkte Marels.

Zal ik jullie even vertellen wat er net op het nieuws gezegd is???
Snjókorn falla, á allt og alla
Doe eens?

En komt wel goed hoor Snjo, zo erg is het ook weer niet

Maar ik sta nog niet helemaal te springen, zeg maar... Lang verhaal en veel gebeurd enzo.
Hier in het zuidwestelijke aanhangsel van IJsland is in de maanden juni en juli in totaal 9 mm neerslag gevallen

De laagst gemeten hoeveelheid in 60 jaar.

*aan het eind van de week gaat dat veranderen maar dan ben ik tóch op vakantie*
volgens mij had ik m'n mond moeten houden
Lekker toch Snjo!!
Ik forum mobiel en kan het filmpje niet zien. Ik denk dat dat maar goed is ook

Sterkte morgen, Marels. Gewoon zeggen dat het een praaachtig kind is.

Ik ben vandaag echt alleen maar in huis bezig geweest: ik krijg de komende week 2 logeetjes. Dus geen geknutsel. Ga denk ik wel met de kinders wat bakken. Ook een soort knutsel toch?

Snjo, ik zit volgens mij in het gebied met de meeste neerslag. Ik maak me er niet zo druk om, dan trekken we wat vaker de laarzen aan om te gaan stampen in de plassen.
Dat filmpje! Hahahahaha! Nou, dat worden inderdaad aardig wat gordijnringen en gefimoode laven hahahahaha
Voor een ieder die zich verveelt vanavond:

Ik ben dus deze (afschuwelijke!) lamp aan het pimpen:

Hij wordt nu zilver, met veel kralen. Die liggen al klaar, geregen en wel, maar het verven moest natuurlijk eerst. Een impressie:

Ziet er al een stukje hipper uit!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
En daarnaast heb ik, in samenwerking met man, een lampje geknutseld van 2 metalen ringen, een oude kerstverlichting van roze engeltjes, veel tie wraps en wat elektrische benodigdheden. Kosten: een tientje, altijd leuk als je ziet wat de prijzen van een beetje lamp is.

Hangt nu op 'mijn' kamer op zolder. Mans commentaar: tja, echt een meisjeslamp.

Je weet toch dat je met metalen ringen veel leukere dingen kunt doen???
Gaaf zeg, die lamp! Zou willen dat ik zulke mooie dingen kon maken. Bij mij beperkt het zich helaas echt tot borduren en pixelhobby en nu dan een eerste poging een armband te maken...
quote:Marels schreef op 17 juli 2012 @ 21:10:

Heb ik iets gepost dan? Niets gezien
Mooie lamp zeg. Knap dat je het kunt maken, ik zit weer aan een dubbele sjaal te punniken/breien zonder naaldending.
@ meerminder: dat probleem met opvullen heb ik ook met mijn borduurwerk. Los van het feit dat het dan een 20jarenplan wordt (doek is 30 bij 40) denk ik ook niet dat het er mooier van wordt om alles op te vullen. In mijn geval wel de twee landkaartjes (moet ook volgens het patroon) maar de rest dus niet.

@ sjnokorn: 9 mm is wel weing. Vind je het niet heel erg om uit dat mooie land van jou weg te gaan?

@ marels: gefeliciteerd.

Wat betreft mijn borduurwerk: het ding 'heet': Rever d'un voyage. Ik heb vandaag de tweede r van rever en de a van voyage kenutseld.

Wat leuk trouwens dat iedereen in dit topic off-topic gaat
Waar zit de any-key?
@Houston; en de tip van de Fimo?
Wat een schattige lamp Akakia

En die andere ziet er inderdaat al wat beter uit.

Sitka: stampen in de plassen is ook leuk.

Houston: ja, ik denk zeker dat ik het hier heel erg ga missen (maar dan gaan er nog steeds vliegtuigen en boten deze kant op).
Zover was ik nog niet. Ik forum met 1 hand en de hersens van een garnaal. Gaat allemaal nog niet zo snel.

Maareh, goede tip. Ik ga m ter harte nemen.

Mooie lamp Akakia. Wil je zoiets niet maken voor mijn eventuele toekomstige babykamer?
Waar zit de any-key?
@ Houston: off-topic gaan was verplicht, las ik dus doe m'n best om daar gelijk maar aan mee te doen hahaha

Jouw 20 jaren plan vind ik wel supermooi om te zien hoor. Maar fijn om te lezen dat ik niet de enige was met twijfels over opvullen haha! Ik had zelf al zo het idee dat het beter was om niet te doen, maar twijfelde toch. Toen moest ik aan dit topic denken. Dan is het toch fijn als je gevoel bevestigd wordt. Heb jij al veel geborduurd? Ik wel een aantal kleinere dingen toen ik net begon en later ook een Nijntje lap die erg lijkt op degene die ik hier voorbij heb zien komen. Helaas geen foto van genomen toen. Nu dus dit project. Maar eerst heel saai de randen omzomen. De stof (aida) was schots en scheef gesneden en rafelt heel snel. Nu dus recht aan het maken. Saaaaaaaai maar nodig.
anoniem_149290 wijzigde dit bericht op 17-07-2012 22:19
Reden: verkeerd gequote dus even aangepast
% gewijzigd
@Houston: de lamp is echt niet mooi genoeg voor een babykamer hoor. Het is gewoon leuke kerstverlichting die ik nooit gebruikte en die nu mijn zolderkamer opleukt...

@Marels: deze ringen waren écht te groot voor eh.. andere toepassingen zal ik maar zeggen...

En nog gefeliciteerd. En succes / sterkte / veel plezier* morgen.

*doorstrepen wat niet van toepassing is
Ik wil het wel uitleggen hoor Akakia, waarom het allemaal een beetje dubbel is, maar dat doe ik liever niet hier.

Als je ordinair nieuwsgierig bent, net als ik; marelsmarels@gmail.com.

En anders houd ik het lekker voor me
Niet dat ik geheimen heb trouwens, maar ik ben hier zo herkenbaar als de pest en het is niet zo gezellig als familie bepaalde dingen leest.
Je bepaalt helemaal zelf wat je online zet toch?
Ik ben niet zo moeilijk over het algemeen maar sommige dingen zijn niet handig om aan de grote forumklok te hangen.

Herkenbaar zijn zit ik verder niet mee.

Vandaar dat Akakia, omdat ik dr leuk vind, gerust alles van me mag weten maar dan via de mail.
Prima opgelost dan! Maar alle schunnige details over gordijnringen en fimo moet je wel blijven delen natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven