Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
*schop*

Meerminder, nu snap ik je nick ook ineens. Sterkte. Ik weet helaas geen antwoord op je vraag, misschien iemand anders.

Grappig is dat: als je net een blog hebt geplaatst en vijf minuten later heeft er al iemand gereageerd. Daar doe je het toch voor: interactie. Leukleukleuk! Ik zal jullie even blij maken met de foto:

Een kleurrijke bedoeling is het in mijn Ka. Allemaal hartjes. Zoveel hart heb ik voor mijn wagentje, haha.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Inderdaad Elmervrouw, daar heeft mijn nick inderdaad betrekking op. Soms een beetje minder, soms een beetje meer. Houd me in balans maar liever was ik natuurlijk gewoon gezond....

En van je foto word ik inderdaad erg blij. Wat mooi weer! Heb je daar nou nooit last van in de auto, als de zon schijnt bijvoorbeeld? Waarschijnlijk niet, anders deed je het niet. Vroeg het me even af.
Meerminder, ik heb photobucket. Makkelijk in gebruik vind ik en privacy gegarandeerd. Ik heb daar een nicknaam (niet dezelfde als hier) dus niemand die mij niet kent weet dat ik het ben.

EV, wat een mooie hartjes kleuren in je auto zeg.
Ik kijk even niet en er worden meteen allemaal vreemde dingen geplaatst. Sneeuwwitje zal nooit meer hetzelfde zijn... Maar serieus, zou iemand dit echt opwindend vinden in plaats van lachwekkend?

Hoe dan ook, ik heb het maar druk hier. Pop heeft inmiddels haar (roze en zwart, ik heb me laten inspireren door een type meisje wat ik in Engeland veel zag en wat altijd gek gekleurd haar heeft). Zoiets bijvoorbeeld:

Alleen heeft mevrouw nogal wat noten op haar zang. Zo eiste ze een jurkje, want ze had niets om aan te trekken. Daarin moest ik haar gelijk geven, dus zie hier het resultaat:

Ze heeft ook in mijn spullen zitten rommelen en een van mijn sleutelringen ingepikt bij wijze van armband. Ik kon nog net voorkomen dat ze hem door haar neus prikte, waarna ze me erop wees dat ik toch ook piercings heb en dat het niet eerlijk is om haar dat plezier te ontzeggen. Ook daarin moest ik haar gelijk geven, maar ik heb wel geeist dat ze het bij een kleiner model ring houdt. Nu weet ik hoe mijn moeder zich voelt...

Tot slot eist ze een trui, een winterjas, schoenen en een sjaal want die heeft ze nodig als we gaan verhuizen. Jawel, ze heeft bedacht dat ze mee wil en nee, dat ene jurkje is natuurlijk niet voldoende om haar warm te houden. Wederom moet ik haar gelijk geven (de plaats waar we heen gaan kan inderdaad godsallemachtig koud zijn) dus ik ben druk verder aan het breien. Heb ik weer, een pop die net zo koppig is als ikzelf. Dus als jullie de komende tijd weinig van me horen: jullie weten hoe het komt.
Dat is een popje naar mijn hart

Keigaaf, dat haar.

Nee, ik heb geen last van die hartjes, want die hangen een stuk boven me. Dat netje zit boven het voorraam, op de dak-binnenkant. Ik vind het grappig en rijd echt met een glimlach. 'Onze' auto is een stuk serieuzer. Maar in deze leef ik mij uit!
Elmervrouw, wat een leuke hartjes. Heb jij een blog, daar ben ik wel nieuwsgierig naar
Eeeeeiiiiinnndelijk bijgelezen hier! Ik kijk wel eens met mijn foon, maar daar krijg ik de foto's vaak niet op binnen. Veel leuke dingen weer voorbij zien komen. Kon ik maar breien en naaien. Dat popje is te gek drop en lautjej maak ook al zulke leuke dingen. En de hartjes van EV zijn super en die lamp met engeltjes gaaf! En nog veel meer gezien!

Heb sinds vandaag vakantie! We gaan niet weg, want we zijn in mei als weggeweest. We zijn wel al een dagje naar de Efteling geweest. Toch ideaal met dit heerlijke zomerweer, want er waren geen wachtrijen.

Heb ook wat geknutseld. Heb het schaaltjes van strijkkralen op een 'hoger niveau' getild....haha, nee niet echt hoor, maar ik wilde iets uitproberen. Heeft me veel tijd gekost, maar het resultaat mag er zijn. Wel jammer dat ik verschillende merken kralen door elkaar heb, nu zijn ze niet allemaal gesmolten.

[
Not my circus. Not my monkeys.
Liquorice, wat gaaaaaaf dat popje-with-attitude

Schaaltje met strijkkralen ook weer zo mooi en crea bea.

Tip van Photobucket zal ik bekijken. Heb inmiddels gezien dat mijnalbum ook aangeeft dat alles privé blijft.
quote:maylea schreef op 18 juli 2012 @ 20:06:

Elmervrouw, wat een leuke hartjes. Heb jij een blog, daar ben ik wel nieuwsgierig naar Ik ook.
Waar zit de any-key?
Ik ga maar weer een paar letters borduren. Of forummen. Ik ben er nog niet uit.
Waar zit de any-key?
Wat een leuk popje is het geworden!

Je weet toch dat sleutelringen hetzelfde doel kunnen dienen als gordijnringen he?
Liq, heerlijk popje is het. Kan niet wachten op de kledingkast en sieradendoosje. Want zo te horen heeft ze die nodig hoor. Mooi haar heeft ze.

Minas, wat een mooi schaaltje zeg. Mooie decoratie eromheen.
quote:Marels schreef op 18 juli 2012 @ 21:36:

Wat een leuk popje is het geworden!

Je weet toch dat sleutelringen hetzelfde doel kunnen dienen als gordijnringen he?ZEKER bij kabouters....
quote:Marels schreef op 18 juli 2012 @ 21:48:

[...]

ZEKER bij kabouters....

Ik kan nooit meer naar de Efteling gaan en sneeuwwitje netjes lief gekleed zien.
Ow, help, sprookjes zullen nooit meer hetzelfde zijn nu ik op dit topic rondhang...

Liquorice, wat is ze gaaf! Helemaal leuk! Ik ben heel benieuwd naar de rest van haar garderobe. Je commentaar was ook erg leuk om te lezen.

Minas, wat is je schaaltje mooi geworden! Prachtig met die kleurtjes! Wat zit er nou aan de buitenkant??

EV, ik val in herhaling, maar ze zijn allemaal prachtig, je hartjes.

Houston, is het nog gelukt met borduren?

Marels, mail gelezen, maar vandaag visite. Zal je snel proberen te antwoorden.

De lamp hangt en is gaaf! Zal morgen foto updaten.

Voor nu: truste!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Hee, wat een gaaf schaaltje, hoe heb je die buitenkant gemaakt?

En ja, ik heb een blog.......... rest verwijderd (mag geloof ik niet genoemd worden hier).
Maar de eerste 5 zijn allemaal van dezelfde
Jammer EV, ik kan je site niet vinden.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 19-07-2012 09:22
Reden: foute site.
% gewijzigd
@ akakia: ja, heb er nu een halve G, een halve E opzitten. Be nu al ideen aan het verzamelen voor een volgend werk. Iets voor mijn hopelijk toekomstige kindje waaraan vanaf oktober wordt gewerkt
Waar zit de any-key?
Liq: Duidelijk een popje met 'attitude', hahaha! Super!

Elmervrouw; je Kaatje wordt steeds gezelliger! Mooi hoor! (Die kleur is ook perfect!)

En dat schaaltje van strijkkralen is idd prachtig ; is de buitenste laag klei..? Hoe heb je dat gemaakt dan; in de oven? Hoe lang? Geglazuurd? Waterdicht..? Ben niet nieuwsgierig maar wil het wel graag even aaaaaaallemaal weten!

Enne...Kabouter-cock-ringen...? Eh...wat een 'dirty-minds' weer allemaal, dames...!

Over papier-machee: ik ken die techniek wel van repen krantepapier en behangselplak, en dan kruislings over elkaar heen plakken (bijv. over een ballon), maar dat heet toch geen papier machee...?

Papier machee is toch die pulp die je maalt van gemalen papier met wat water en lijm of bloem...? Zodat dat een massa wordt waar je iets van kunt 'kleien', of je beplakte ballon als laatste laag mee kunt bewerken..? Dacht ik..? Of-ben-ik-nou-gek??? (*die laatste vraag is retorisch; hoeven jullie geen antwoord op te geven* )
Steph; je berichtje (laatste) naar Elmervrouw klopt niet; geen F.
Goed zo Houston!

EV, wat een mooie blog heb je. Via je blog kwam ik ook bij het boek dat je geschreven hebt en ik heb er tranen van in mijn ogen. Wat schrijnend, verdrietig en ontzettend moeilijk...heel dikke !
Ikbenik, volgens wikipedia:

Bereidingswijze

Papier-maché wordt gemaakt door met een soort lijm (bijvoorbeeld stijfsel of behangplaksel) papier (bijvoorbeeld krantenpapier) op een mal te plakken. Dit doet men meestal met enkele lagen en dan kan het drogen. Als het papier-maché gedroogd is, is het werkstuk klaar. Hierna kan men het eventueel nog navormen, bijvoorbeeld door te verven of erin te knippen.

Papier-maché is dus geen pulp, maar toch die repen krantenpapier...
Ik heb de blog ook gevonden Elmervrouw. Hoop dat dat mag, aangezien ik nog maar net een dag meeschrijf hier...
quote:Akakia schreef op 18 juli 2012 @ 23:31:

Ikbenik, volgens wikipedia:

Bereidingswijze

Papier-maché wordt gemaakt door met een soort lijm (bijvoorbeeld stijfsel of behangplaksel) papier (bijvoorbeeld krantenpapier) op een mal te plakken. Dit doet men meestal met enkele lagen en dan kan het drogen. Als het papier-maché gedroogd is, is het werkstuk klaar. Hierna kan men het eventueel nog navormen, bijvoorbeeld door te verven of erin te knippen.

Naaaaaaaah! Heb ik toch alWEER wat geleerd vandaag...!!!

Nooit geweten. Dacht altijd dat de PULP "papier machee" heette; dat het woord ook zoiets betekende. (Klinkt een beetje als papier-"gemasht", waarbij ik me dus voorstelde dat het tot moes was gemalen oid)

Papier-maché is dus geen pulp, maar toch die repen krantenpapier...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven