Jacuzzi buren in tuin
zaterdag 20 juni 2026 om 21:11
Beste allemaal
Ik woon in een rijtjes huis , mijn buren hebben sinds kort een jacuzzi in de tuin .
Daar zitten zij iedere avond in, zeker een uurtje. Dat maakt lawaai maar is maar een uurtje .
Alleen ieder weekend hebben zij visite en zitten zij van middag tot avond in bad . Dan staat de bubbelstand non stop aan . Maar echt non stop , de bubbels stoppen dus na tien min en gaan dan direct weer aan.
Dit maakt mega veel lawaai in mijn tuin.
Zaterdag is mijn vrije dag en wil ik graag in de tuin zitten boek lezen ofzo .
Soms heb ik visite , die geven ook aan dat het geluid best erg is .
Rustig in de tuin zitten gaat dus niet .
Het zijn jonge mensen en ook best aardig , in begin deden ze ook vaak muziek keihard aan , daar heb ik iets van gezegd . Ze houden best rekening dus .
Ik vind het vervelend om te klagen omdat ik ook al iets van de muziek heb gezegd .
Iemand advies ? Hoe zouden jullie dat doen ?
Zouden jullie dit ook als storend ervaren ?
Liefs Janneke
Ik woon in een rijtjes huis , mijn buren hebben sinds kort een jacuzzi in de tuin .
Daar zitten zij iedere avond in, zeker een uurtje. Dat maakt lawaai maar is maar een uurtje .
Alleen ieder weekend hebben zij visite en zitten zij van middag tot avond in bad . Dan staat de bubbelstand non stop aan . Maar echt non stop , de bubbels stoppen dus na tien min en gaan dan direct weer aan.
Dit maakt mega veel lawaai in mijn tuin.
Zaterdag is mijn vrije dag en wil ik graag in de tuin zitten boek lezen ofzo .
Soms heb ik visite , die geven ook aan dat het geluid best erg is .
Rustig in de tuin zitten gaat dus niet .
Het zijn jonge mensen en ook best aardig , in begin deden ze ook vaak muziek keihard aan , daar heb ik iets van gezegd . Ze houden best rekening dus .
Ik vind het vervelend om te klagen omdat ik ook al iets van de muziek heb gezegd .
Iemand advies ? Hoe zouden jullie dat doen ?
Zouden jullie dit ook als storend ervaren ?
Liefs Janneke
zondag 21 juni 2026 om 20:11
Oh fantastisch als dat werkt!Kattentuintje schreef: ↑21-06-2026 18:45Ik hoorde gister (weer eens) uren achter elkaar muziek die duidelijk niet de mijne was, van twee tuinen verderop. Vervolgens hoorde ik van buiten naar binnen een hard 'hey Google, stop!' en de muziek ging uit. Weet iemand of Google ook op andermans stemmen reageert of...?![]()
Het is wat het is.
zondag 21 juni 2026 om 20:26
Je hoeft je buren echt geen twee dagen per week urenlang bubbelen in de tuin te gunnen om goede buren te zijn.
zondag 21 juni 2026 om 20:33
Aneso schreef: ↑21-06-2026 08:01De hutjes op de hei waren net uitverkocht.
Dit is wel echt omgekeerde logica hoor. Het lijkt me vrij normaal dat je rekening houdt met elkaar. Zeker in een woonwijk. Dus geen keiharde Hazes, een hele dag bubbels of wat voor jou normale leefgeluiden zijn. En natuurlijk hoor je altijd wat van elkaar maar een hele zaterdag, 10 uur lang, die bubbels keihard aan is echt niet iets wat je in de meeste wijken nu eenmaal van elkaar hoort.
Voor iedereen een groene tuin
zondag 21 juni 2026 om 20:38
Lady*Voldemort schreef: ↑21-06-2026 12:09Vergeet de buitenkeuken niet. Geef dat huis dan aan een woningzoekende, als je toch liever in de open lucht woont.
zondag 21 juni 2026 om 20:39
Ik vraag het voor mijn burenRabarbara schreef: ↑21-06-2026 12:03Ik vind muziek luisteren in de achtertuin als dat voor andere mensen hoorbaar is onfatsoenlijk. Bij een keer een feestje vind ik van alles prima, maar ik hoef niet structureel andermans muziek te horen.
Helaas ben ik niet eens een beetje assertief op dit vlak, dus ik heb geen goede tips. Ik zeg niet snel iets.
En zo'n jacuzzi vreet gelukkig stroom, dus de kans is groot dat ze er snel klaar mee zijn.
zondag 21 juni 2026 om 20:47
Hoeft niet nee, goede buren zijn helpt wel mee. Je kunt vaak iets meer van elkaar velen als je zelf eens onverhoopt meer geluid maakt dan zou hoeven, zonder dat er gelijk iemand aan de deur staat of een passief/agressief briefje door de bus duwt/onder je ruitenwisser plaatst.
Krijg motto niet verwijderd :-)
donderdag 25 juni 2026 om 14:21
Ik hoor nu compressor-geluiden bij mijn buren in de tuin en zit gelijk in de stress; wat als ze dat ding nu weer gaan plaatsen? Zullen ze echt zo veel schijt aan mij hebben? Hopelijk is het wat anders, laatst hoorde ik ook zoiets en dachten we inderdaad dat ze het bad aan het plaatsen waren (ze hebben een opblaas-jacuzzi) maar was het dat niet. Fingers crossed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in