Jacuzzi buren in tuin

20-06-2026 21:11 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste allemaal

Ik woon in een rijtjes huis , mijn buren hebben sinds kort een jacuzzi in de tuin .
Daar zitten zij iedere avond in, zeker een uurtje. Dat maakt lawaai maar is maar een uurtje .
Alleen ieder weekend hebben zij visite en zitten zij van middag tot avond in bad . Dan staat de bubbelstand non stop aan . Maar echt non stop , de bubbels stoppen dus na tien min en gaan dan direct weer aan.
Dit maakt mega veel lawaai in mijn tuin.
Zaterdag is mijn vrije dag en wil ik graag in de tuin zitten boek lezen ofzo .
Soms heb ik visite , die geven ook aan dat het geluid best erg is .
Rustig in de tuin zitten gaat dus niet .
Het zijn jonge mensen en ook best aardig , in begin deden ze ook vaak muziek keihard aan , daar heb ik iets van gezegd . Ze houden best rekening dus .
Ik vind het vervelend om te klagen omdat ik ook al iets van de muziek heb gezegd .
Iemand advies ? Hoe zouden jullie dat doen ?
Zouden jullie dit ook als storend ervaren ?

Liefs Janneke
Kattentuintje schreef:
21-06-2026 18:45
Ik hoorde gister (weer eens) uren achter elkaar muziek die duidelijk niet de mijne was, van twee tuinen verderop. Vervolgens hoorde ik van buiten naar binnen een hard 'hey Google, stop!' en de muziek ging uit. Weet iemand of Google ook op andermans stemmen reageert of...? :hihi:
Oh fantastisch als dat werkt!
Het is wat het is.
LiviaMae schreef:
21-06-2026 20:04
Dit is denk ik het verschil, wij hebben goed contact met al onze buren en dan gun je elkaar een hoop. We kennen elkaar, lenen elkaars spullen en stellen elkaar op de hoogte als er een feestje is, dan heb je een heel ander uitgangspunt.
Je hoeft je buren echt geen twee dagen per week urenlang bubbelen in de tuin te gunnen om goede buren te zijn.
Aneso schreef:
21-06-2026 08:01
De hutjes op de hei waren net uitverkocht.

Dit is wel echt omgekeerde logica hoor. Het lijkt me vrij normaal dat je rekening houdt met elkaar. Zeker in een woonwijk. Dus geen keiharde Hazes, een hele dag bubbels of wat voor jou normale leefgeluiden zijn. En natuurlijk hoor je altijd wat van elkaar maar een hele zaterdag, 10 uur lang, die bubbels keihard aan is echt niet iets wat je in de meeste wijken nu eenmaal van elkaar hoort.
:HA: doe mij een hutje op de hei, alleen niet te betalen :P
Voor iedereen een groene tuin
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2026 12:09
Vergeet de buitenkeuken niet. Geef dat huis dan aan een woningzoekende, als je toch liever in de open lucht woont.
:HA: tegenwoordig is buiten het nieuwe binnen :lol:
Rabarbara schreef:
21-06-2026 12:03
Ik vind muziek luisteren in de achtertuin als dat voor andere mensen hoorbaar is onfatsoenlijk. Bij een keer een feestje vind ik van alles prima, maar ik hoef niet structureel andermans muziek te horen.
Helaas ben ik niet eens een beetje assertief op dit vlak, dus ik heb geen goede tips. Ik zeg niet snel iets.
En zo'n jacuzzi vreet gelukkig stroom, dus de kans is groot dat ze er snel klaar mee zijn.
Ik vraag het voor mijn buren :clown: hoeveel kost zo’n kreng eigenlijk aan stroom :P?
Lori schreef:
21-06-2026 20:26
Je hoeft je buren echt geen twee dagen per week urenlang bubbelen in de tuin te gunnen om goede buren te zijn.

Hoeft niet nee, goede buren zijn helpt wel mee. Je kunt vaak iets meer van elkaar velen als je zelf eens onverhoopt meer geluid maakt dan zou hoeven, zonder dat er gelijk iemand aan de deur staat of een passief/agressief briefje door de bus duwt/onder je ruitenwisser plaatst.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik hoor nu compressor-geluiden bij mijn buren in de tuin en zit gelijk in de stress; wat als ze dat ding nu weer gaan plaatsen? Zullen ze echt zo veel schijt aan mij hebben? Hopelijk is het wat anders, laatst hoorde ik ook zoiets en dachten we inderdaad dat ze het bad aan het plaatsen waren (ze hebben een opblaas-jacuzzi) maar was het dat niet. Fingers crossed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven