Jacuzzi buren in tuin

20-06-2026 21:11 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste allemaal

Ik woon in een rijtjes huis , mijn buren hebben sinds kort een jacuzzi in de tuin .
Daar zitten zij iedere avond in, zeker een uurtje. Dat maakt lawaai maar is maar een uurtje .
Alleen ieder weekend hebben zij visite en zitten zij van middag tot avond in bad . Dan staat de bubbelstand non stop aan . Maar echt non stop , de bubbels stoppen dus na tien min en gaan dan direct weer aan.
Dit maakt mega veel lawaai in mijn tuin.
Zaterdag is mijn vrije dag en wil ik graag in de tuin zitten boek lezen ofzo .
Soms heb ik visite , die geven ook aan dat het geluid best erg is .
Rustig in de tuin zitten gaat dus niet .
Het zijn jonge mensen en ook best aardig , in begin deden ze ook vaak muziek keihard aan , daar heb ik iets van gezegd . Ze houden best rekening dus .
Ik vind het vervelend om te klagen omdat ik ook al iets van de muziek heb gezegd .
Iemand advies ? Hoe zouden jullie dat doen ?
Zouden jullie dit ook als storend ervaren ?

Liefs Janneke
Oh ja, die gruwelijke tuinkamers. Ga gewoon op je bankstel zitten.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
21-06-2026 12:04
Oh ja, die gruwelijke tuinkamers. Ga gewoon op je bankstel zitten.
Vergeet de buitenkeuken niet. Geef dat huis dan aan een woningzoekende, als je toch liever in de open lucht woont.
Carola_456 schreef:
21-06-2026 11:50
Leuk voor de visite.
Het is dan wel weer leuk voor je buren als jij geen visite meer krijgt.
Mafdinges!
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2026 12:09
Vergeet de buitenkeuken niet. Geef dat huis dan aan een woningzoekende, als je toch liever in de open lucht woont.
Spijker op z'n kop.
Mafdinges!
Calamitycat schreef:
21-06-2026 12:14
Het is dan wel weer leuk voor je buren als jij geen visite meer krijgt.
Mss moet je even kijken waar mijn opmerking een reactie op was. En maak je vooral geen zorgen over mijn buren.😉
Carola_456 schreef:
21-06-2026 09:15
Maar wat de één herrie vindt, vindt een ander dat helemaal niet.
Dat is waar. Maar ook als je zelf erg tolerant bent ten opzichte van burengerucht kun je er nog best rekening mee houden dat er ook mensen bestaan die al die omgevingsgeluiden minder goed kunnen verdragen.
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2026 12:33
Dat is waar. Maar ook als je zelf erg tolerant bent ten opzichte van burengerucht kun je er nog best rekening mee houden dat er ook mensen bestaan die al die omgevingsgeluiden minder goed kunnen verdragen.
Rekening houden met anderen, zo 1960.
Everything is possible for the one who believes.
LiviaMae schreef:
21-06-2026 07:56
Waarom dan in een woonwijk gaan wonen als je hier niet tegen kan? (Oprechte vraag?)
Hoe kan het dan dat er mensen zijn die op een appartement wonen met ruime zonneterrassen aan alle kanten, links, rechts, onder, boven... en toch nooit overlast van buren hebben. Rekening houden met elkaar. Niet als in: overlast verdragen maar: geen overlast bezorgen.
Rabarbara schreef:
21-06-2026 12:03
Ik vind muziek luisteren in de achtertuin als dat voor andere mensen hoorbaar is onfatsoenlijk. Bij een keer een feestje vind ik van alles prima, maar ik hoef niet structureel andermans muziek te horen.
Helaas ben ik niet eens een beetje assertief op dit vlak, dus ik heb geen goede tips. Ik zeg niet snel iets.
En zo'n jacuzzi vreet gelukkig stroom, dus de kans is groot dat ze er snel klaar mee zijn.
Ik ben ook verre van assertief dus zit regelmatig in huis omdat ik overlast ervaar van andere buren.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Carola_456 schreef:
21-06-2026 12:17
Mss moet je even kijken waar mijn opmerking een reactie op was. En maak je vooral geen zorgen over mijn buren.😉
Ik ging er voor het gemak even vanuit dat iedereen snapt dat ik hiermee bedoelde muziek met oortjes/ koptelefoon op luisteren als je zonder visite in de tuin bent.
Als ik visite heb draai ik geen muziek maar hebben we leuke gesprekken.
Even een heldere uitleg speciaal voor jou :biggrin:
:proud:
Mafdinges!
Ik vind het het wel jammer dat op topics zoals deze (maar ook andere, topic burenoverlast), iets regelmatig in het extreme wordt getrokken. Niet meer mogen ademen in je eigen tuin bijv. gaat natuurlijk helemaal nergens over. Net als verhuizen naar een hutje op de hei.

En toch, op het moment zit ik buiten, muziekje erbij en ja dat is zonder oordoppen. De muziek staat zodanig zachtjes dat alleen degenen die nu aan tafel zouden zitten het kunnen horen. 2 meter verder en je hoort al niets meer.

Buurman 2 huizen verderop zit in de jacuzzi. Meerdere keren in de week en vaak begin van de avond voor 1 a 2 uurtjes. Dat scheelt al. Soms met vrienden die langskomen tot eind van de avond. En ja, het ding maakt best veel geluid alleen ervaar ik het zelf niet als overlast. Mss scheelt het dat ik het goed met hem kan vinden, geen idee.

Wat ik hier ook lees is dat bij sommigen ook geen gesprek mogelijk is als je iets aankaart en vervolgens uitgescholden of bedreigd wordt. Dat vind ik ook echt niet normaal.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Eigenlijk snap ik het deel "met vrienden in een jacuzzi" al totaal niet. Dat je dan bij vrienden een drankje gaat doen en je bikini meeneemt of aantrekt, dat zie ik al totaal niet voor me.
iceteapeach schreef:
21-06-2026 16:41
Ik vind het het wel jammer dat op topics zoals deze (maar ook andere, topic burenoverlast), iets regelmatig in het extreme wordt getrokken. Niet meer mogen ademen in je eigen tuin bijv. gaat natuurlijk helemaal nergens over. Net als verhuizen naar een hutje op de hei.

En toch, op het moment zit ik buiten, muziekje erbij en ja dat is zonder oordoppen. De muziek staat zodanig zachtjes dat alleen degenen die nu aan tafel zouden zitten het kunnen horen. 2 meter verder en je hoort al niets meer.

Buurman 2 huizen verderop zit in de jacuzzi. Meerdere keren in de week en vaak begin van de avond voor 1 a 2 uurtjes. Dat scheelt al. Soms met vrienden die langskomen tot eind van de avond. En ja, het ding maakt best veel geluid alleen ervaar ik het zelf niet als overlast. Mss scheelt het dat ik het goed met hem kan vinden, geen idee.

Wat ik hier ook lees is dat bij sommigen ook geen gesprek mogelijk is als je iets aankaart en vervolgens uitgescholden of bedreigd wordt. Dat vind ik ook echt niet normaal.
Nou ademen in je eigen tuin is nergens voor nodig. Doe je maar lekker ergens anders😊

Ja overlast van de aardige buren is ook beter te verdragen denk.
Lori schreef:
21-06-2026 16:46
Eigenlijk snap ik het deel "met vrienden in een jacuzzi" al totaal niet. Dat je dan bij vrienden een drankje gaat doen en je bikini meeneemt of aantrekt, dat zie ik al totaal niet voor me.
Gewoon in de blote kont :biggrin:
iceteapeach schreef:

Nooit gehoord van 'bij wijze van spreken'? Want dat laat je voor het gemak maar even weg.
Carola_456 schreef:
21-06-2026 16:52
Nooit gehoord van 'bij wijze van spreken'? Want dat laat je voor het gemak maar even weg.

Nee, nooit van gehoord ;-). Had je zelf ook aan kunnen geven. Maar het gaat idd wel om dit soort uitspraken die maken dat een topic steeds 'extremer' wordt of men tegen elkaar gaat 'opbieden'.
Vorig jaar zomer zetten onze buren hun opblaas-jacuzzi neer, vrijwel tegen het huis aan en hoorde je 24/7 een bromtoon. Niet hard, wel indringend. Ik vond vooral het continue geluid vervelend (mild uitgedrukt, ik werd eerlijk gezegd gewoon bijna tot waanzin gedreven). Ik ken ook jacuzzi's die inderdaad flink geluid maken als het bubbelt of als er automatisch wordt ververst, maar dat geluid is - gewoonlijk - steeds maar even en is dan weer weg, dan is het geen punt. Ik haat confrontaties en dingen aankaarten maar heb het uiteindelijk wel gedaan, heel topic ook over geopend nog hier, uiteindelijk hebben ze het bad toen wel weggehaald. Ging wel enige tijd overheen en de buurman vond het volgens mij allemaal grote onzin. Ik ben nu de hele tijd bang dat ze het wederom gaan opzetten. Als ze dat achter in de tuin zouden doen, resoneert de bromtoon niet onder onze overkapping en dat scheelt duizend keer. Maar daar staat nu een grote trampoline dus dat zal niet gebeuren. Kindergeluiden in de tuin vind ik overigens totaal geen probleem, vrolijke kinderstemmen en heerlijk spelen; fijne geluiden juist.

Enfin, TO, ik kan helemaal begrijpen dat je enorm veel last hebt van deze jacuzzi - ook al geeft hij blijkbaar alleen geluidsoverlast bij daadwerkelijk gebruik - als ze er inderdaad zo lang en zo vaak in zitten. Ik denk wel dat dat vanzelf binnen afzienbare tijd af gaat nemen. Als de lol er eenmaal af is, en dat gaat vaak snel, is je probleem waarschijnlijk grotendeels opgelost of in elk geval draaglijk. Het dilemma van wel of niet aankaarten snap ik ook heel goed. Je wilt niet overkomen als iemand die 'over alles wel iets te zeiken heeft' en je hebt immers al eens iets gezegd over de muziek. Zo erg dat mensen zelf niet schijnen te kunnen bedenken dat anderen last hebben van hun gedrag. Zo wordt het rotklusje, ergens iets van zeggen, bij degene neergelegd die de overlast ook al heeft en is het extra lastig.
Ik zou denk ik nog een week of twee, drie afwachten en als het dan niet afneemt, toch aankaarten. Aangeven dat je het eerst een hele poos hebt afgewacht maar merkt dat het kennelijk zo blijft, daarom toch maar etc etc.
Succes!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik pleit voor woonwijken specifiek bedoeld voor mensen met jacuzzi, buitenkeuken, karaokesets etc. En voor wijken zonder al die buitendingen.
Contractueel vastgelegd :)
iceteapeach schreef:

Ik vind mijn buren ook heel aardig. Maar in ons geval stond de jacuzzi 3 meter van onze tuindeur. Dat lijkt me het grootste verschil met 2 huizen verderop. Ook is de ene jacuzzi de andere niet. Gelukkig viel er in ons geval gewoon over te praten en was het maar tijdelijk, ook omdat de buurvrouw zelf er veel last van had.
Pelle schreef:
21-06-2026 18:00
Ik vind mijn buren ook heel aardig. Maar in ons geval stond de jacuzzi 3 meter van onze tuindeur. Dat lijkt me het grootste verschil met 2 huizen verderop. Ook is de ene jacuzzi de andere niet. Gelukkig viel er in ons geval gewoon over te praten en was het maar tijdelijk, ook omdat de buurvrouw zelf er veel last van had.

Zeker, en ik denk dat dat ook wel een belangrijk punt is: kun je en valt erover te praten met je buren en hoe gaan ze er vervolgens mee om. Dat maakt echt een wereld van verschil. Heb je buren die je gelijk voor rotte vis gaan uitmaken, kan ik me heel goed indenken dat jouw (in het algemeen) tolerantie ook ver te zoeken is.

Soms heeft iemand het echt niet goed in de gaten hoeveel geluid iemand produceert en wat dat met de ander doet. En sommigen wel, die het verder dan een worst is of anderen er last van hebben.
Ik hoorde gister (weer eens) uren achter elkaar muziek die duidelijk niet de mijne was, van twee tuinen verderop. Vervolgens hoorde ik van buiten naar binnen een hard 'hey Google, stop!' en de muziek ging uit. Weet iemand of Google ook op andermans stemmen reageert of...? :hihi:
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Kattentuintje schreef:
21-06-2026 18:45
Ik hoorde gister (weer eens) uren achter elkaar muziek die duidelijk niet de mijne was, van twee tuinen verderop. Vervolgens hoorde ik van buiten naar binnen een hard 'hey Google, stop!' en de muziek ging uit. Weet iemand of Google ook op andermans stemmen reageert of...? :hihi:
Gewoon uitproberen.
Kattentuintje schreef:
21-06-2026 18:45

Ja, dat moet geen probleem zijn. :)
Dinges
iceteapeach schreef:

Dit is denk ik het verschil, wij hebben goed contact met al onze buren en dan gun je elkaar een hoop. We kennen elkaar, lenen elkaars spullen en stellen elkaar op de hoogte als er een feestje is, dan heb je een heel ander uitgangspunt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven