Jacuzzi buren in tuin
zaterdag 20 juni 2026 om 21:11
Beste allemaal
Ik woon in een rijtjes huis , mijn buren hebben sinds kort een jacuzzi in de tuin .
Daar zitten zij iedere avond in, zeker een uurtje. Dat maakt lawaai maar is maar een uurtje .
Alleen ieder weekend hebben zij visite en zitten zij van middag tot avond in bad . Dan staat de bubbelstand non stop aan . Maar echt non stop , de bubbels stoppen dus na tien min en gaan dan direct weer aan.
Dit maakt mega veel lawaai in mijn tuin.
Zaterdag is mijn vrije dag en wil ik graag in de tuin zitten boek lezen ofzo .
Soms heb ik visite , die geven ook aan dat het geluid best erg is .
Rustig in de tuin zitten gaat dus niet .
Het zijn jonge mensen en ook best aardig , in begin deden ze ook vaak muziek keihard aan , daar heb ik iets van gezegd . Ze houden best rekening dus .
Ik vind het vervelend om te klagen omdat ik ook al iets van de muziek heb gezegd .
Iemand advies ? Hoe zouden jullie dat doen ?
Zouden jullie dit ook als storend ervaren ?
Liefs Janneke
Ik woon in een rijtjes huis , mijn buren hebben sinds kort een jacuzzi in de tuin .
Daar zitten zij iedere avond in, zeker een uurtje. Dat maakt lawaai maar is maar een uurtje .
Alleen ieder weekend hebben zij visite en zitten zij van middag tot avond in bad . Dan staat de bubbelstand non stop aan . Maar echt non stop , de bubbels stoppen dus na tien min en gaan dan direct weer aan.
Dit maakt mega veel lawaai in mijn tuin.
Zaterdag is mijn vrije dag en wil ik graag in de tuin zitten boek lezen ofzo .
Soms heb ik visite , die geven ook aan dat het geluid best erg is .
Rustig in de tuin zitten gaat dus niet .
Het zijn jonge mensen en ook best aardig , in begin deden ze ook vaak muziek keihard aan , daar heb ik iets van gezegd . Ze houden best rekening dus .
Ik vind het vervelend om te klagen omdat ik ook al iets van de muziek heb gezegd .
Iemand advies ? Hoe zouden jullie dat doen ?
Zouden jullie dit ook als storend ervaren ?
Liefs Janneke
zaterdag 20 juni 2026 om 22:11
Ik zet graag dagelijks, 10 uur achter elkaar mijn cirkelzaag én hogedrukspuit aan in de tuin. Zo lekker zen.LiviaMae schreef: ↑20-06-2026 21:56Veel mensen houden ervan om daar lekker privé in te zitten zonder de lichaamssappen van andere mensen. Zo heeft ieder z’n voorkeur, kleine kinderen die de bal over de schutting trappen, buurman die Hazes opzet, andere buren die elke avond de barbecue aandoen met vlees walmen, het hoort er echt bij.
Everything is possible for the one who believes.
zaterdag 20 juni 2026 om 22:12
Het zou inderdaad fijn zijn geweest als zij overlegd hadden met mij.Minik schreef: ↑20-06-2026 21:37Hier ook buren met een jacuzzi, maar die zijn zich erg bewust van het geluid en zijn uit zichzelf een paar keer komen vragen of wij er geen last van hebben als het ding aan staat. Ik snap je frustratie want het is inderdaad een vrij hard geluid en als je daar overheen moet praten, praat je ook harder natuurlijk.
Hier is het max een uurtje achter elkaar en gelukkig niet dagelijks, hij is nu ook niet zo nieuw meer. Ik verwacht dat het bij jou ook vanzelf iets afneemt als de nieuwigheid er vanaf is (of als ze doorhebben hoeveel dit hen kost elke maand..).
In principe is het een leven en laten leven situatie, je kunt er niet echt over klagen. Maar als je ze spreekt, zou je wel kunnen zeggen dat het je opvalt dat het erg lang achter elkaar is in het weekend en dat je het prima vindt dat ze er lekker van genieten maar dat het je wel opvalt dat het veel geluid maakt als hij op bubbelen staat.
Vrienden van mij hebben dit ook gedaan in hun buurt , jazzuci aangeschaft en overlegd met de buren.
Een uurtje is ook helemaal prima.
Het zijn meer de gehele zaterdagen.
Maar ik zal het idd eens t.z.t. aankaarten als ik ze spreek.
zaterdag 20 juni 2026 om 23:00
Bij mij hebben de wederzijdse buren een jacuzzi, een zelfs een minstens achtpersoons exemplaar. Gelukkig hebben ze hem al een tijd dus hij wordt steeds minder gebruikt. De andere buren zitten er wel eens met zijn tweeën in om te werken aan hun relatie. Dan doet mijn dochter vaak haar kamerraam open of gaat opzichtig naar buiten staan kijken. Dan zijn ze er meestal snel uit 
Ik zie het als normaal omgevingsgeluid, maar wel van het irritante soort. Ik voel me er ook niet door aangemoedigd om zelf extra zacht te doen als ik eens vroeg de deur uit moet of laat thuis kom. Helaas zijn wij van nature geen luidruchtige mensen. Ik hoop dat de nieuwe eigenaren van mijn huis meer levendigheid geven met hun baby en twee honden. Ze gaan in ieder geval een paar maanden klussen.
Ik zie het als normaal omgevingsgeluid, maar wel van het irritante soort. Ik voel me er ook niet door aangemoedigd om zelf extra zacht te doen als ik eens vroeg de deur uit moet of laat thuis kom. Helaas zijn wij van nature geen luidruchtige mensen. Ik hoop dat de nieuwe eigenaren van mijn huis meer levendigheid geven met hun baby en twee honden. Ze gaan in ieder geval een paar maanden klussen.
zondag 21 juni 2026 om 00:12
Hier ook verderop buren met zo’n kreng in de tuin
groentuintje wijzigde dit bericht op 21-06-2026 00:14
1.86% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
zondag 21 juni 2026 om 00:14
zondag 21 juni 2026 om 00:16
zondag 21 juni 2026 om 00:20
Mijn honden blaffen nogal veel en als ze binnen zijn kan ik niet slapen. Dus als ik naar bed ga dan schop ik ze naar buiten, dan heb ik er geen last van en het scheelt ook weer uitlaten 's morgens als ik lekker wil uitslapen. Win-win. Mijn buren zagen er laatst wel wat afgepeigerd uit en keken nogal boos naar me, maar ja, ze kunnen toch gewoon oordopjes kopen?
zondag 21 juni 2026 om 00:57
Hoort er gewoon bij, moeten ze maar in een hutje op de hei gaan wonen.Calamitycat schreef: ↑21-06-2026 00:20Mijn honden blaffen nogal veel en als ze binnen zijn kan ik niet slapen. Dus als ik naar bed ga dan schop ik ze naar buiten, dan heb ik er geen last van en het scheelt ook weer uitlaten 's morgens als ik lekker wil uitslapen. Win-win. Mijn buren zagen er laatst wel wat afgepeigerd uit en keken nogal boos naar me, maar ja, ze kunnen toch gewoon oordopjes kopen?
Everything is possible for the one who believes.
zondag 21 juni 2026 om 06:55
Over het algemeen niet hoor, in mijn wijk. Klinkt een beetje volks.LiviaMae schreef: ↑20-06-2026 21:56Veel mensen houden ervan om daar lekker privé in te zitten zonder de lichaamssappen van andere mensen. Zo heeft ieder z’n voorkeur, kleine kinderen die de bal over de schutting trappen, buurman die Hazes opzet, andere buren die elke avond de barbecue aandoen met vlees walmen, het hoort er echt bij.
zondag 21 juni 2026 om 07:08
Ja, dat doe ik ook. Laatst hadden de buren een feestje en toen heb ik de hele avond en nacht cobra's af staan steken. Niks geen last gehad van dat feestje, ideaal.
Lady*Voldedinges
zondag 21 juni 2026 om 08:01
De hutjes op de hei waren net uitverkocht.
Dit is wel echt omgekeerde logica hoor. Het lijkt me vrij normaal dat je rekening houdt met elkaar. Zeker in een woonwijk. Dus geen keiharde Hazes, een hele dag bubbels of wat voor jou normale leefgeluiden zijn. En natuurlijk hoor je altijd wat van elkaar maar een hele zaterdag, 10 uur lang, die bubbels keihard aan is echt niet iets wat je in de meeste wijken nu eenmaal van elkaar hoort.
zondag 21 juni 2026 om 08:02
Haha precies!Lady*Voldemort schreef: ↑21-06-2026 07:08Ja, dat doe ik ook. Laatst hadden de buren een feestje en toen heb ik de hele avond en nacht cobra's af staan steken. Niks geen last gehad van dat feestje, ideaal.
Groetjes!
zondag 21 juni 2026 om 08:31
zondag 21 juni 2026 om 08:32
Precies dit. Van 15-23 uur een bubbelbad aan zetten is niet normaal.
Maar troost je: het gaat zodra ze zien wat ze dat kost qua energieverbruik voorbij want dat gaat wel in de honderden euro’s extra per jaar opleveren.
zondag 21 juni 2026 om 08:39
Ik zou daar dus ook stapel mesjokke van worden. Ik ben gevoelig voor geluiden en dit is wel heftig. Als ik zelf in een bubbelbad zit, laat ik de bubbels altijd uit, te veel herrie.
Mijn buren hadden zo’n opblaasbaar ding met pomp. Die hoorde ik ook dag en nacht. Mijn buurvrouw zat er maar kort in dus de bubbeloverlast viel mee, maar die pomp! Gekmakend gebrom, ik zat ook niet meer buiten. Ineens was hij weg, toen ik er naar vroeg bleken zij in een paar weken al 300 euro stroom verbruikt te hebben dus hij was snel opgeruimd.
Ik hoop dat het bij jouw buren ook een tijdelijk iets zal zijn. En anders toch aangeven dat bubbelen van 15 tot 23 uur een beetje overdone is.
Dat het erbij hoort in een dichtbevolkte woonwijk ben ik wel deels mee eens, een half uurtje/uurtje bubbelen per dag prima. Maar geen hele dagen achter elkaar, daar mag je best iets van zeggen. Net als kinderen die de hele dag op een trampoline boven de schutting uit komen, omdat zij dan zo lekker hun energie kwijt raken. Je mag als buren echt wel verwachten dat je rustig in de tuin kunt zitten, zonder overlast van je buren.
Mijn buren hadden zo’n opblaasbaar ding met pomp. Die hoorde ik ook dag en nacht. Mijn buurvrouw zat er maar kort in dus de bubbeloverlast viel mee, maar die pomp! Gekmakend gebrom, ik zat ook niet meer buiten. Ineens was hij weg, toen ik er naar vroeg bleken zij in een paar weken al 300 euro stroom verbruikt te hebben dus hij was snel opgeruimd.
Ik hoop dat het bij jouw buren ook een tijdelijk iets zal zijn. En anders toch aangeven dat bubbelen van 15 tot 23 uur een beetje overdone is.
Dat het erbij hoort in een dichtbevolkte woonwijk ben ik wel deels mee eens, een half uurtje/uurtje bubbelen per dag prima. Maar geen hele dagen achter elkaar, daar mag je best iets van zeggen. Net als kinderen die de hele dag op een trampoline boven de schutting uit komen, omdat zij dan zo lekker hun energie kwijt raken. Je mag als buren echt wel verwachten dat je rustig in de tuin kunt zitten, zonder overlast van je buren.
Ik doe mijn best
zondag 21 juni 2026 om 08:40
Oh to, ik zou hier ook echt zooo van balen. Heb zelf een jacuzzi gehad en om die reden ook vrij snel weer weggedaan. Wat een lawaai maken die krengen. Mijn buren hadden er ook last van en hebben er heel voorzichtig en lief iets van gezegd. Vond ik helemaal prima. Mijn dochter baalde wel, die was haar “zwembad” kwijt
Vind het btw ook beetje maf dat ze met al het bezoek dat ze krijgen in die jacuzzi duiken.
Vind het btw ook beetje maf dat ze met al het bezoek dat ze krijgen in die jacuzzi duiken.
zondag 21 juni 2026 om 09:05
Je klinkt als mijn buren die vinden dat ik maar in een hutje op de hei moet wonen als ik hun muziek niet mooi vind. Ik zie dat omgekeerd, als je herrie wilt maken moet je zelf in een hutje op de hei gaan wonen.
zondag 21 juni 2026 om 09:15
Maar wat de één herrie vindt, vindt een ander dat helemaal niet. Als ik de reacties, ook in andere topics over burenoverlast, lees zijn er mensen die vinden dat je in de tuin alleen maar mag fluisteren, zo zachtjes mogelijk de bladzijde van een boek om moet slaan, kinderen geen geluid mogen maken, er niet op zondag geklust mag worden enz. enz.OgenvanTijgers schreef: ↑21-06-2026 09:05Je klinkt als mijn buren die vinden dat ik maar in een hutje op de hei moet wonen als ik hun muziek niet mooi vind. Ik zie dat omgekeerd, als je herrie wilt maken moet je zelf in een hutje op de hei gaan wonen.
zondag 21 juni 2026 om 09:19
Die prikkelgevoelige types doen er inderdaad goed aan om de hei op te zoeken. Feit is echter alleen dat deze mensen ook meestal niet perse veel verdienende banen hebben waarmee dat te realiseren valt, maar dat is een andere discussie.Carola_456 schreef: ↑21-06-2026 09:15Maar wat de één herrie vindt, vindt een ander dat helemaal niet. Als ik de reacties, ook in andere topics over burenoverlast, lees zijn er mensen die vinden dat je in de tuin alleen maar mag fluisteren, zo zachtjes mogelijk de bladzijde van een boek om moet slaan, kinderen geen geluid mogen maken, er niet op zondag geklust mag worden enz. enz.
Er is natuurlijk een verschil tussen iedere vrije dag uren dat tering bad aan hebben staan en wat jij schetst
zondag 21 juni 2026 om 09:21
Ik lees op internet dat die bubbels zo’n 80 db produceren. Dus de vergelijkingen met fluisteren etc gaan hier niet echt op en slaan echt de plank volledig mis.Carola_456 schreef: ↑21-06-2026 09:15Maar wat de één herrie vindt, vindt een ander dat helemaal niet. Als ik de reacties, ook in andere topics over burenoverlast, lees zijn er mensen die vinden dat je in de tuin alleen maar mag fluisteren, zo zachtjes mogelijk de bladzijde van een boek om moet slaan, kinderen geen geluid mogen maken, er niet op zondag geklust mag worden enz. enz.
zondag 21 juni 2026 om 09:23
De meeste huizen hebben helaas gewoon tuinen waarbij je een of meer aangrenzende tuinen van buren hebt. De spreekwoordelijke hutjes op de hei zijn er bijna niet. Ook als je heel ruim en vrijstaand gaat wonen heb je kans op (veel) burengeluiden. Stom argument altijd. Houd gewoon rekening met elkaar in een woonwijk. Geen idee of ik er wat van zou gaan zeggen. Ik zou ook flink balen. Meer en meer mensen schaffen er eentje aan voor privégebruik.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in