Jonge hond bij oude hond

16-03-2013 16:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons gaan helaas uit elkaar. Ze hebben een hond, een reu, van bijna een jaar oud. Deze kunnen ze door omstandigheden allebei niet in huis nemen. Zelf hebben we een reu van 12 jaar. Zou het een optie zijn om de jonge hond bij ons in huis te nemen, of gaat dit niet goed komen samen?
Hangt er van af hoe jouw hond bij andere honden is. Als hij gewoon een rustig en sociaal beestje is, moet het geen probleem zijn. Die hond van je vrienden is eigenlijk nog een puppy, en die hebben veel energie. Je moet dus wel uitkijken dat de jongere reu de oudere niet continu dwars zit. Maar ik ken ook honden van twaalf die nog barsten van de energie, het hoeft dus niet perse een probleem te zijn. Is jullie hond geholpen trouwens? Soms spelen de hormonen erg op en dan kunnen ze een andere reu niet uitstaan. Maar erg lief dat jullie de pup willen opvangen. Ik zou 't proberen, dat is zoveel beter voor het beestje dan een dierenasiel. Ga er natuurlijk wel vanuit dat je goed voor je dieren zorgt ;)
ik zou het hem besparen.
it's a big club and you ain't in it
Het is een Cane Corso pup en nu al groter dan onze Golden Retriever. Pup is ontzettend waaks en dominant. Ik twijfel zelf ook heel erg of we onze "ouwe" hier wel een plezier mee gaan doen.
Zou je zelf een cane corso gekozen hebben?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cane_corso

Kan je twee honden met zoveel gewicht wel aan of wordt het straks wie laat wie nu uit.
Ik heb nu al medelijden met de oude retriever.
Gewoon proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Cane Corsos zijn volgens mij niet van die hele energieke honden, alleen als ze jong zijn misschien.

En train hem. Zodat de oude hond met rust gelaten wordt. Zoals je dat ook kinderen moet leren.

Jij kent je hond. Jij weet of hij het erg vindt om jouw aandacht te delen of niet. Want dat laatste, daar gaat het meestal om.
Ik vind het persoonlijk een beetje zielig voor de oude hond. Zelf heb ik een Golden Retriever van ruim 13 jaar en ik doe het mijn hond echt niet aan om een jongere hond in huis te nemen.

Mijn (oude) hond houdt van rust en dat gaat niet met een jonge hond.
Hebben de honden elkaar al eens ontmoet?

Wat hierboven geschreven wordt : inderdaad, twee reuen kunnen het soms totaal niet samen vinden (evenals twee teven trouwens.)

Als de pup zich nog erg als een pup gedraagt, zal hij de oude hond konstant uitdagen, wat voor de oude hond geen pretje is.

Een Cane Corso pup (met stamboom) is niet moeilijk herplaatsbaar, lijkt mij. Het worden enorme honden, maar je hebt mensen die daar van houden....

Mocht je het willen proberen, zorg dat de honden op 'neutraal terrein' ~ dus ergens buiten, kennismaken met elkaar.
Niet doen.
conversation = awareness
Hoe ga je dierenartskosten betalen met 2 honden, de oude hond heeft meer zorg nodig, de jonge hond gaat tegen de 40/50 kilo wegen, kassa bij de dierenarts.En kijk eens wat t gaat kosten voor hondenbelasting een 2e hond.
Laat de honden eerst eens kennismaken op neutraal terrein.
Wij hadden een golden van 10 jaar en daar een goldenpup bij genomen. Ging goed hoor. Goed kijken naar je oude hond wanneer die rust wil/moet hebben. Dan lekker met de pup naar buiten, of zorgen dat er rust kan zijn door bench of in andere kamer.

Oude hond leefde heel erg op van jonge hond, maar wel zorgen dat jij bepaalt wanneer er gespeeld en gerust wordt.
Hier nooit problemen gehad met jonge honden bij de oudjes. We hebben een paar keer gehad dat twee teven echt niet met elkaar overweg konden maar dat had puur met de karakters van de betreffende dames te maken.

Maar de oudjes hebben hier altijd hun oude dag uit mogen zitten terwijl er wel al weer jong aanwas in huis was. Soms van pup af aan maar soms ook jong volwassen honden die er tijdelijk waren voor een nestje.

Meestal bleken de oudjes als het er op aan kwam toch wel de dienst uit te maken overigens.
Laat je nog weten of je iets probeert en of het door gaat?
We vinden het een geweldige hond, de Cane Corso. Ik kwam wekelijks bij die mensen over de vloer dus ik ken de hond goed. Het is wel een beestje dat zijn energie kwijt moet kunnen. Gelukkig wonen wij op een grote woonboerderij met zowel binnen en buiten veel ruimte. Dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Kosten zijn het probleem ook niet. Wij hebben hier trouwens geen hondenbelasting.. Onze Golden Retriever wordt steeds rustiger maar heeft soms nog zo zijn momenten. Het is geen vechtersbaas. De pup blijft voorlopig nog even bij zijn huidige baasje(s) en wij denken er nog even goed over na. Bedankt voor jullie reacties!
quote:redband schreef op 16 maart 2013 @ 16:58:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cane_corso

Kan je twee honden met zoveel gewicht wel aan of wordt het straks wie laat wie nu uit.Haha, ik laat de Cane Corso wel eens uit en ik vind het altijd weer spannend of ik buikschuivend over straat achter hem aan ga of dat ik overeind blijf. Hij is zo sterk en moet nog veel leren. Waaronder dat hij netjes naast blijft lopen. Onze eigen hond hoeft gelukkig nooit aan de riem. We wonen in de middle of nowhere dus hij kan prima los lopen als we hem uitlaten. Luistert ook prima als we hem roepen. De Cane Corso kan bij ons in ieder geval beter zijn energie kwijt dan waar hij nu woont, midden in het dorp.
Als de honden onderling met elkaar op kunnen schieten denk ik dat jij een prima tehuis kunt bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven