Jysk interieur
woensdag 12 augustus 2015 om 14:25
Mijn vriend en ik zijn bezig met het uitzoeken van meubels voor ons nieuwe huis. Nu is ons oog gevallen op een bepaalde serie van Jysk en ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de kwaliteit van Jysk.
Houden de meubels zich mooi? Hoe verhoud de kwaliteit zich met de prijs zeg maar, ik weet dat Jysk niet super duur is maar het zou zonde zijn als we snel alweer nieuwe dingen moeten halen omdat de kwaliteit slecht zou zijn.
Houden de meubels zich mooi? Hoe verhoud de kwaliteit zich met de prijs zeg maar, ik weet dat Jysk niet super duur is maar het zou zonde zijn als we snel alweer nieuwe dingen moeten halen omdat de kwaliteit slecht zou zijn.
woensdag 12 augustus 2015 om 14:29
Volgens mij is Jysk redelijk vergelijkbaar met Kwantum of Leenbakker. Als je geluk hebt koop je iets dat je leven lang meegaat, maar als je pech hebt valt het uit elkaar voordat je het in elkaar hebt gezet. Ik zou nooit vertrouwen op goede ervaringen van anderen, maar als het in de winkel solide aanvoelt kun je de gok wagen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
woensdag 12 augustus 2015 om 14:52
quote:dubbeltje4 schreef op 12 augustus 2015 @ 14:43:
Wij hebben een tijd geleden een bank gekocht bij de Sofacompagnie.Wat heeft dit met de vraag van TO te maken?
Wij hebben een tijd geleden een bank gekocht bij de Sofacompagnie.Wat heeft dit met de vraag van TO te maken?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
woensdag 12 augustus 2015 om 15:00
woensdag 12 augustus 2015 om 15:03
woensdag 12 augustus 2015 om 15:20
Vond het tegenvallen, de modellen die hier in de showroom staan hebben al verschillende mankementen. Misschien inderdaad leuk voor een goedkope tuinset, maar kwaliteit in rijtje Kwantum/Leenbakker. Heb 1 ding van de kwantum die al jaren meegaat, een houten bankje. De rest is allemaal binnen korte tijd versleten. Idem met leenbakker. 1 ding gaat al jaren mee (2 houten krukjes). Een bedbank die ik ooit had was na 1 jaar al kapot.
woensdag 12 augustus 2015 om 15:23
ontopic: ik heb alleen wat kussens van Jysk en daar is niks mis mee. De winkel zelf vind ik rommelig aandoen en dat versterkt het vertrouwen in de kwaliteit van de meubels niet. Leenbakker/Kwantummeubelen, daar denk ik aan als ik de spulletjes zie.
Mijn interieur is een mengelmoes van tweedehands, Ikea en andere meubelzaken. Ik zou sowieso nooit een hele lijn kopen. Dan is het net alsof je in een showroom woont.
Mijn interieur is een mengelmoes van tweedehands, Ikea en andere meubelzaken. Ik zou sowieso nooit een hele lijn kopen. Dan is het net alsof je in een showroom woont.
woensdag 12 augustus 2015 om 15:24
woensdag 12 augustus 2015 om 15:24
Wat jammer dat de meningen overwegend negatief zijn, ik vind de tafel en het dressoir zo mooi! Het laatste wat ik echter wil doen is een kat in de zak kopen en over een jaar weer terug bij af zijn
. Ik ga nog een keer goed in de zaak kijken en anders toch maar verder zoeken naar iets dat we alle twee mooi vinden.
woensdag 12 augustus 2015 om 15:36
Het ligt er denk ik ook aan hoe lang je verwacht dat het meegaat. Ik heb toen eetkamerstoelen bij de kwantum gehaald van nepleer (PU ofzoiets). Nou... na 3 jaar hingen de vellen naast de stoel en was het schuim zichtbaar. Natuurlijk net buiten de garantieperiode. Als ik het materiaal bekijk van Jysk dan valt me op dat ze dezelfde materialen gebruiken. Ik let dan vooral op de kleine dingen (scharnieren van dingen, afwerking, materiaal). Bij massief houten spullen heb ik nog nooit problemen gehad. Dat bankje is massief eiken en heb ik zelf whitewash gemaakt en staat nu in de slaapkamer achter het bed. Het is dus maar net wat je zoekt, hoeveel je wil uitgeven en hoelang je verwacht dat het meegaat.
We hebben nu eetkamerstoelen van echt leer gekocht, waarvan we verwachten dat ze >10 jaar meegaan met kind op komst (dus het moet ook tegen een stootje, of geknoeid eten kunnen).
Over het interieur van Jysk helemaal mee eens, net alsof je ergens in een loods staat hier. Vreselijk ongezellig (en ik kom al niet graag in een meubelwinkel kan je nagaan).
We hebben nu eetkamerstoelen van echt leer gekocht, waarvan we verwachten dat ze >10 jaar meegaan met kind op komst (dus het moet ook tegen een stootje, of geknoeid eten kunnen).
Over het interieur van Jysk helemaal mee eens, net alsof je ergens in een loods staat hier. Vreselijk ongezellig (en ik kom al niet graag in een meubelwinkel kan je nagaan).
woensdag 12 augustus 2015 om 19:53
http://jysk.nl/woonkamer/ ... asle-2-deuren-3-lades-eik
Dit is het dressoir, vrij eenvoudig maar vooral de kleur sprak ons aan.
http://jysk.nl/woonkamer/ ... el-hasle-geborsteld-eiken
Dit is de eettafel wederom eenvoudig maar enorm voordelig (waardoor hij in eerste instantie onze aandacht trok)
Dit is het dressoir, vrij eenvoudig maar vooral de kleur sprak ons aan.
http://jysk.nl/woonkamer/ ... el-hasle-geborsteld-eiken
Dit is de eettafel wederom eenvoudig maar enorm voordelig (waardoor hij in eerste instantie onze aandacht trok)
woensdag 12 augustus 2015 om 19:59
quote:gismo72 schreef op 12 augustus 2015 @ 18:14:
Of topic, ik vind het een verschrikkelijke winkel,
On topic, ik heb weinig vertrouwen in hun kwaliteit. Regelmatig wat gekocht, geen grote meubels trouwens, maar over het algemeen ben ik niet zo tevreden. Ik zou dan toch naar Ikea gaan bv.Gaat het nu dan tóch over ikea?
Of topic, ik vind het een verschrikkelijke winkel,
On topic, ik heb weinig vertrouwen in hun kwaliteit. Regelmatig wat gekocht, geen grote meubels trouwens, maar over het algemeen ben ik niet zo tevreden. Ik zou dan toch naar Ikea gaan bv.Gaat het nu dan tóch over ikea?
woensdag 12 augustus 2015 om 20:05
quote:Vinyl schreef op 12 augustus 2015 @ 19:59:
Het is fineer, ik zou liever voor massief gaan, wil je een lange levensduur...Nou ja lang, een jaar of 5/6 zouden we willen halen. Het is ons starters interieur (welke deels gesponsord wordt door ouders dus willen we het niet te duur maken)
Het is fineer, ik zou liever voor massief gaan, wil je een lange levensduur...Nou ja lang, een jaar of 5/6 zouden we willen halen. Het is ons starters interieur (welke deels gesponsord wordt door ouders dus willen we het niet te duur maken)
auw3 wijzigde dit bericht op 12-08-2015 20:05
Reden: Typfout
Reden: Typfout
% gewijzigd
woensdag 12 augustus 2015 om 20:05
Fineer blijft niet lang mooi, je kunt het niet opschuren en opnieuw beitsen/oliën.
Voor een eerste woning zou ik een dergelijke tafel in massief hout op marktplaats kopen, zelf goed schuren en beitsen en dan heb je echt iets moois.
Zelfde geldt eigenlijk voor andere meubels. Massief hout gaat heel lang mee, dus daar heb je tweedehands een hele goede koop aan.
Wat hierboven al gezegd wordt: een huis dat is ingericht met verschillende materialen en stijlen door elkaar oogt vaak huiselijker en sfeervoller dan een huis uit een showroom.
Voor een eerste woning zou ik een dergelijke tafel in massief hout op marktplaats kopen, zelf goed schuren en beitsen en dan heb je echt iets moois.
Zelfde geldt eigenlijk voor andere meubels. Massief hout gaat heel lang mee, dus daar heb je tweedehands een hele goede koop aan.
Wat hierboven al gezegd wordt: een huis dat is ingericht met verschillende materialen en stijlen door elkaar oogt vaak huiselijker en sfeervoller dan een huis uit een showroom.