Kadaster smsen
zaterdag 7 maart 2015 om 21:41
Ik heb net een sms gestuurd om uit te vinden hoeveel iemand heeft betaald voor zijn/haar woning. Volgens de site van het kadaster krijg je dan meteen antwoord. Is dat altijd zo, of omdat het nu zaterdag avond is niet? Of heb ik het gewoon niet goed gedaan? Iemand ervaring?
(zie hieronder hoe:)
http://www.kadaster.nl/we ... ominformatie.htm#Levering
(zie hieronder hoe:)
http://www.kadaster.nl/we ... ominformatie.htm#Levering
zaterdag 7 maart 2015 om 21:50
zaterdag 7 maart 2015 om 22:51
zondag 8 maart 2015 om 06:57
Feeksje en Feeks: Het kadaster houdt naast eigendomsgegevens ook bij voor hoeveel geld een pand verkocht wordt, en die gegevens zijn openbaar. Maar ik vind het ook onzin die gegevens in te zetten bij het bieden op een huis. Inderdaad weet je niet hoeveel geld mensen verder nog geïnvesteerd hebben. Maar het argument erachter klopt ook niet. Kopers redeneren dan: De vraagprijs zit 50000 boven wat zij er toen zelf voor betaald hebben, dus daar kan nog best wat af. Maar verkopers zijn toch geen liefdadigheidsinstelling? Die willen gewoon een marktconforme prijs (waar je natuurlijk wel over kunt onderhandelen) voor hun huidige eigendom.
zondag 8 maart 2015 om 09:35
quote:Lariba schreef op 08 maart 2015 @ 06:57:
Feeksje en Feeks: Het kadaster houdt naast eigendomsgegevens ook bij voor hoeveel geld een pand verkocht wordt, en die gegevens zijn openbaar. Maar ik vind het ook onzin die gegevens in te zetten bij het bieden op een huis. Inderdaad weet je niet hoeveel geld mensen verder nog geïnvesteerd hebben. Maar het argument erachter klopt ook niet. Kopers redeneren dan: De vraagprijs zit 50000 boven wat zij er toen zelf voor betaald hebben, dus daar kan nog best wat af. Maar verkopers zijn toch geen liefdadigheidsinstelling? Die willen gewoon een marktconforme prijs (waar je natuurlijk wel over kunt onderhandelen) voor hun huidige eigendom.Dat is precies wat ik bedoel. Onzinnig dus.
Feeksje en Feeks: Het kadaster houdt naast eigendomsgegevens ook bij voor hoeveel geld een pand verkocht wordt, en die gegevens zijn openbaar. Maar ik vind het ook onzin die gegevens in te zetten bij het bieden op een huis. Inderdaad weet je niet hoeveel geld mensen verder nog geïnvesteerd hebben. Maar het argument erachter klopt ook niet. Kopers redeneren dan: De vraagprijs zit 50000 boven wat zij er toen zelf voor betaald hebben, dus daar kan nog best wat af. Maar verkopers zijn toch geen liefdadigheidsinstelling? Die willen gewoon een marktconforme prijs (waar je natuurlijk wel over kunt onderhandelen) voor hun huidige eigendom.Dat is precies wat ik bedoel. Onzinnig dus.
zondag 8 maart 2015 om 10:21
quote:feeks schreef op 07 maart 2015 @ 22:28:
Maar wat is het nut daarvan? dan weet je de oorspronkelijke koopsom, maar niets wat mensen qua verbouwingen e.d. eraan hebben laten doen. Niet wat het huis nu waard is.
Dat ik weet wat mijn buren hebben betaald voor het huis, wat ze een maand voor mij gekocht hebben. Wil gewoon weten of dat beetje bij onze prijs in de buurt is. Ze hebben niets verbouwd, dat zou ik toch horen lol. Gewoon nieuwsgierig. Kan toch?
Ik heb het wel goed gedaan, maar de blokkade van betaalde diensten is een optie, dus dat ga ik even uitzoeken. Bedankt voor de tips!
Maar wat is het nut daarvan? dan weet je de oorspronkelijke koopsom, maar niets wat mensen qua verbouwingen e.d. eraan hebben laten doen. Niet wat het huis nu waard is.
Dat ik weet wat mijn buren hebben betaald voor het huis, wat ze een maand voor mij gekocht hebben. Wil gewoon weten of dat beetje bij onze prijs in de buurt is. Ze hebben niets verbouwd, dat zou ik toch horen lol. Gewoon nieuwsgierig. Kan toch?
Ik heb het wel goed gedaan, maar de blokkade van betaalde diensten is een optie, dus dat ga ik even uitzoeken. Bedankt voor de tips!
maandag 9 maart 2015 om 18:42
Nou kijk aan, kadaster klantenservice kom naar je toe zelfs! Uhm ja het is gelukt, maar omdat ik het met een andere mobiel heb geprobeerd. Durfde het niet nog eens met mijn eigen, want ik weet niet of ik nu wel betaald heb voor een niet ontvangen sms... Hoop van niet natuurlijk. Heb geen twitter, maar toch bedankt!