Kado laatste verjaardag
zondag 13 oktober 2019 om 07:46
Om gelijk met de deur in huis te vallen: mijn vader is ziek en de vooruitzichten zijn onzeker. Ook is hij bijna jarig.
Nu vond ik het altijd al moeilijk om voor hem wat te verzinnen, maar zoals je misschien kunt begrijpen, is het deze keer naar mijn idee onmogelijk om hem iets te geven.
Zelf haalt hij ook de schouders op als ik hem vraag wat hij wil.
Een uitje wordt niks meer ivm vermoeidheid.
Uit eten wordt niks meer omdat hij bijna niks meer eet.
Foto’s en fotokado’s van ons (kinderen en kleinkinderen) hebben ze al veel van dus ik zit echt even met de handen in het haar.
Wat geef je nou in hemelsnaam aan iemand die mogelijk zijn laatste verjaardag viert...
Alvast bedankt voor de input.
Nu vond ik het altijd al moeilijk om voor hem wat te verzinnen, maar zoals je misschien kunt begrijpen, is het deze keer naar mijn idee onmogelijk om hem iets te geven.
Zelf haalt hij ook de schouders op als ik hem vraag wat hij wil.
Een uitje wordt niks meer ivm vermoeidheid.
Uit eten wordt niks meer omdat hij bijna niks meer eet.
Foto’s en fotokado’s van ons (kinderen en kleinkinderen) hebben ze al veel van dus ik zit echt even met de handen in het haar.
Wat geef je nou in hemelsnaam aan iemand die mogelijk zijn laatste verjaardag viert...
Alvast bedankt voor de input.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
zondag 13 oktober 2019 om 10:07
een e-reader? Ik weet niet of ie van lezen houdt maar dat is lichter om vast te houden dan een boek en er kunnen heel wat boeken op.
Digitale fotolijst
Een set lekkere warme maffe sokken
Een fijne deken voor op de bank
Een pakket reisspelletjes (die zijn magnetisch dus makkelijk in bed/op de bank te doen)
Een abonnement op een tijdschrift/krant, Videoland, Netflix, hbo, formule 1
Mijn moeder kon op een gegeven moment ook bijna niets meer eten maar lollies kon ze nog wel eten. Had ze toch nog een beetje een fijne smaak in haar mond en het vulde toch niet. Dus een pak lollies.
Digitale fotolijst
Een set lekkere warme maffe sokken
Een fijne deken voor op de bank
Een pakket reisspelletjes (die zijn magnetisch dus makkelijk in bed/op de bank te doen)
Een abonnement op een tijdschrift/krant, Videoland, Netflix, hbo, formule 1
Mijn moeder kon op een gegeven moment ook bijna niets meer eten maar lollies kon ze nog wel eten. Had ze toch nog een beetje een fijne smaak in haar mond en het vulde toch niet. Dus een pak lollies.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 13 oktober 2019 om 10:08
Sneu zeg. Wij hadden laatst ook de laatste verjaardag van mijn vader. Hebben hem een kaart gegeven waarin staat dat we gezellig sushi gaan bestellen thuis met z’n allen. Eten gaat slecht, maar het gaat dan meer om het samen zijn en de gezelligheid.
Ik weet niet of je vader ook veel op de bank ligt? De mijne heeft een heel groot kussen van 1x1 meter waar hij lekker in weg kan zakken. Misschien is dat een idee?
Of anders wat te snoepen? De mijne is gek op jellybeans bijv.
Iig heel veel sterkte! Wij zitten er ook tegenaan te hikken. Zo moeilijk dit.
Ik weet niet of je vader ook veel op de bank ligt? De mijne heeft een heel groot kussen van 1x1 meter waar hij lekker in weg kan zakken. Misschien is dat een idee?
Of anders wat te snoepen? De mijne is gek op jellybeans bijv.
Iig heel veel sterkte! Wij zitten er ook tegenaan te hikken. Zo moeilijk dit.
zondag 13 oktober 2019 om 10:57
Mijn vader vond niks meer lekker, zelfs hetgene waar je hem bij wijze van spreken wakker voor kon maken. Dus met eten deed niemand hem een plezier. Samenzijn, daar genoot hij echt van. Zijn kleinkinderen die bij hem waren, zijn kinderen, dat waren de cadeautjes. Maar die periode was maar kort, helaas.
zondag 13 oktober 2019 om 11:19
zondag 13 oktober 2019 om 11:19
gemberpannekoek schreef: ↑13-10-2019 11:17een boom of mooie struik, die je vervolgens samen in je tuin plant zodat je later altijd aan hem denkt als hij in bloei staat?
Heel mooi idee!
zondag 13 oktober 2019 om 11:30
Oh, dat is een mooi idee!gemberpannekoek schreef: ↑13-10-2019 11:17een boom of mooie struik, die je vervolgens samen in je tuin plant zodat je later altijd aan hem denkt als hij in bloei staat?
zondag 13 oktober 2019 om 12:59
De struik/boom vind ik een goed idee. Of idd storytel.
Toen mijn man zo ernstig ziek was met zijn verjaardag heb ik hem de dvd set van samsam gegeven. Hij lag in het ziekenhuis en kon door omstandigheden weinig zien dus ook geen engelse ondertiteling op de tv en sowieso was onbekende dingen zien te vermoeiend voor hem.
Ik herinnerde mij dat hij gezegd had dat hij de serie samsam vroeger zo leuk vond. Een nederlandse bekende serie dus daar was hij erg blij mee.
Nou zou ik dat sowieso wel gekocht hebben hoor maar nu kwam het mooi uit met zijn verjaardag.
Ikzelf heb voornamelijk lang nagedacht over een verjaardagskaart. De beste wensen, proost, je ziet er altijd nog goed uit, op nog vele jaren enz. die vielen allemaal af.
Toen meer een algemene kaart gekocht maar zucht en dan? Wat zet je erop?
Veel sterkte TO en maak dit niet te groot in je hoofd. Een mooie laatste periode is het belangrijkst en hoe jullie dat doen is zo persoonlijk.
Toen mijn man zo ernstig ziek was met zijn verjaardag heb ik hem de dvd set van samsam gegeven. Hij lag in het ziekenhuis en kon door omstandigheden weinig zien dus ook geen engelse ondertiteling op de tv en sowieso was onbekende dingen zien te vermoeiend voor hem.
Ik herinnerde mij dat hij gezegd had dat hij de serie samsam vroeger zo leuk vond. Een nederlandse bekende serie dus daar was hij erg blij mee.
Nou zou ik dat sowieso wel gekocht hebben hoor maar nu kwam het mooi uit met zijn verjaardag.
Ikzelf heb voornamelijk lang nagedacht over een verjaardagskaart. De beste wensen, proost, je ziet er altijd nog goed uit, op nog vele jaren enz. die vielen allemaal af.
Toen meer een algemene kaart gekocht maar zucht en dan? Wat zet je erop?
Veel sterkte TO en maak dit niet te groot in je hoofd. Een mooie laatste periode is het belangrijkst en hoe jullie dat doen is zo persoonlijk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 13 oktober 2019 om 13:26
Ik gaf de mijne een speciale uitgave van een stripboek. Hij las al jaren geen strips meer, maar ik nam er als kind iedere week een voor hem mee uit de bibliotheek. Hij was er erg blij mee en heeft het boek niet meer kunnen lezen. Dat geeft ook niet.
Hij moest het meest lachen om zo'n ziekenhuisballon van Barbapapa. Als dat toch zou kunnen... huphup barbatruc
Kleine dingen, met humor en toch een herinnering deden het dus blijkbaar goed.
Hij moest het meest lachen om zo'n ziekenhuisballon van Barbapapa. Als dat toch zou kunnen... huphup barbatruc
Kleine dingen, met humor en toch een herinnering deden het dus blijkbaar goed.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
vrijdag 11 september 2020 om 23:11
Dit is een oud topic van mij, maar ik kon me er tijden niet toe verzetten dit topic te openen, omdat vlak na het openen van dit topic, hij plots hard achteruit ging en 24 augustus jl inderdaad is overleden.
Het werd iets te confronterend om dit te lezen dus ik heb het forum heel hard vermeden, maar moet toch onder ogen gaan zien dat hij er niet meer is. Hij is 71 geworden.
Het werd iets te confronterend om dit te lezen dus ik heb het forum heel hard vermeden, maar moet toch onder ogen gaan zien dat hij er niet meer is. Hij is 71 geworden.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog