kadootje voor de juf

maandag 26 april 2010 om 19:14
hallo,
Vanmiddag kreeg zoon een brief mee van school. Komende woensdag gaan ze de verjaardag van de 2 juffen vieren. ;
Lekker op tijd weer..........
Ze mogen verkleed komen.
En natuurlijk mag kind een kadootje meenemen en dat wil hij dan ook graag.
Nu lijkt het mij wel leuk om vooral GEEN douchegel ofzo te geven.
Ik weet niet wat ze lekker vind en vermoed dat haar kast nog vol staat van vorig jaar......
Maar wat dan wel??
Ik heb laatst in een folder een mok met schoolbordkrijt gezien.
maar natuurlijk geen idee meer in welke winkel.
Al op de sites van hema blokker en marskramer gekeken maar tot nu toe zonder succes.
Weet hier iemand waar je die dingen kan kopen??
Of een andere leuke kado tip??
Bedrag wat "normaal"is binnen school ligt rond de 5 euro max.
Ga niet moeilijk doen over een euro natuurlijk maar wil ook niet de uitsloof mama zijn...
alvast bedankt.
Vanmiddag kreeg zoon een brief mee van school. Komende woensdag gaan ze de verjaardag van de 2 juffen vieren. ;
Lekker op tijd weer..........
Ze mogen verkleed komen.
En natuurlijk mag kind een kadootje meenemen en dat wil hij dan ook graag.
Nu lijkt het mij wel leuk om vooral GEEN douchegel ofzo te geven.
Ik weet niet wat ze lekker vind en vermoed dat haar kast nog vol staat van vorig jaar......
Maar wat dan wel??
Ik heb laatst in een folder een mok met schoolbordkrijt gezien.
maar natuurlijk geen idee meer in welke winkel.
Al op de sites van hema blokker en marskramer gekeken maar tot nu toe zonder succes.
Weet hier iemand waar je die dingen kan kopen??
Of een andere leuke kado tip??
Bedrag wat "normaal"is binnen school ligt rond de 5 euro max.
Ga niet moeilijk doen over een euro natuurlijk maar wil ook niet de uitsloof mama zijn...
alvast bedankt.

dinsdag 27 april 2010 om 19:41
quote:hgjb schreef op 27 april 2010 @ 19:30:
[...]
Het is haar werk hoor. Geef je de medewerker van de bank, die je altijd goed helpt, ook een kado? Nee, ik geef de juf echt geen oorbellen of i.d. Gewoon omdat ik het niet nodig vind en het geen vriendin is ofzo.
Je geeft zeker ook nooit fooien in de horeca? Sjongejonge, het is iemand die zich inzet voor je kind. Daar mag je toch een blijk van waardering voor geven? Bovendien, denk je eens in hoe het voor je kind is als alle andere kinderen wel een cadeautje meenemen en hij/zij als enige niet.
@ TO, ik zou vooral niet voor chocola gaan, daar krijgt de juf meestal al wel genoeg van. Een tijdschrift of douchegel o.i.d. vind ik wel leuk.
[...]
Het is haar werk hoor. Geef je de medewerker van de bank, die je altijd goed helpt, ook een kado? Nee, ik geef de juf echt geen oorbellen of i.d. Gewoon omdat ik het niet nodig vind en het geen vriendin is ofzo.
Je geeft zeker ook nooit fooien in de horeca? Sjongejonge, het is iemand die zich inzet voor je kind. Daar mag je toch een blijk van waardering voor geven? Bovendien, denk je eens in hoe het voor je kind is als alle andere kinderen wel een cadeautje meenemen en hij/zij als enige niet.
@ TO, ik zou vooral niet voor chocola gaan, daar krijgt de juf meestal al wel genoeg van. Een tijdschrift of douchegel o.i.d. vind ik wel leuk.
dinsdag 27 april 2010 om 19:55
Ik sta echt met mijn bek open hier.
Dat sommige, zoals bijv. hgjb en paloma, zo chagerijnig en star reageren op t feit dat de verjaardag van de juf/meester wordt gevierd en er dus ook evt. een kadootje wordt gegeven.
On-be-grij-pe-lijk.
Ik ben al heul lang van de lagere school af, maar toen gaven wij ook kadootjes als de juf jarig was. En hadden we zelfs heel de dag feest, met dansen, playbackshows, ballonnen en weet ik veel wat.
Is juist toch leuk oor je kind??
Moet jouw kind dan ook meteen een kadootje krijgen van de juf als t jarig is? (wat mijn kind bij de weg wél altijd krijgt op t kdv)
De juf/meester is medeopvoeder van je kind en vaak een belangrijk persoon in t leven van je kind. Ik vind t echt niet meer dan normaal dat je een beetje moeite voor zo iemand doet!!
Dat sommige, zoals bijv. hgjb en paloma, zo chagerijnig en star reageren op t feit dat de verjaardag van de juf/meester wordt gevierd en er dus ook evt. een kadootje wordt gegeven.
On-be-grij-pe-lijk.
Ik ben al heul lang van de lagere school af, maar toen gaven wij ook kadootjes als de juf jarig was. En hadden we zelfs heel de dag feest, met dansen, playbackshows, ballonnen en weet ik veel wat.
Is juist toch leuk oor je kind??
Moet jouw kind dan ook meteen een kadootje krijgen van de juf als t jarig is? (wat mijn kind bij de weg wél altijd krijgt op t kdv)
De juf/meester is medeopvoeder van je kind en vaak een belangrijk persoon in t leven van je kind. Ik vind t echt niet meer dan normaal dat je een beetje moeite voor zo iemand doet!!

dinsdag 27 april 2010 om 21:13

dinsdag 27 april 2010 om 23:10
De mokken staan ingepakt op tafel.
Best leuk geworden!!
Nog ff over het wel/niet wat aan de juf geven.
Ik zelf vind het een manier om je waardering aan te geven. Doe ik ook wel eens met andere mensen.
En ik merk dat vooral de kinderen het erg leuk vinden om wat aan juf te geven.
Mijn zoon is gewoon gek op haar. En hij ziet haar veel.
Laatst heb ik zijn andere juf een potje jam gegeven.
bij de paaslunch vroeg ze mij waar ik die toch had gekocht. want ze zocht al tijden zo'n jam.
Ik was weer in desbetreffende winkel en heb een potje meegenomen.
Thuis met zoon samen ingepakt en een lading lintjes erom.......
Kostte bijna niks en was meer een grapje dan een andere bedoeling.
Het is soms maar iets kleins maar je kan er iemand wel ff blij/gewaardeerd door laten voelen.
Ik vind het zelf altijd erg leuk.
Kreeg laatst een tekening van klasgenootje van zoon omdat ik ziek was.......nou dan smelt ik.
Best leuk geworden!!
Nog ff over het wel/niet wat aan de juf geven.
Ik zelf vind het een manier om je waardering aan te geven. Doe ik ook wel eens met andere mensen.
En ik merk dat vooral de kinderen het erg leuk vinden om wat aan juf te geven.
Mijn zoon is gewoon gek op haar. En hij ziet haar veel.
Laatst heb ik zijn andere juf een potje jam gegeven.
bij de paaslunch vroeg ze mij waar ik die toch had gekocht. want ze zocht al tijden zo'n jam.
Ik was weer in desbetreffende winkel en heb een potje meegenomen.
Thuis met zoon samen ingepakt en een lading lintjes erom.......
Kostte bijna niks en was meer een grapje dan een andere bedoeling.
Het is soms maar iets kleins maar je kan er iemand wel ff blij/gewaardeerd door laten voelen.
Ik vind het zelf altijd erg leuk.
Kreeg laatst een tekening van klasgenootje van zoon omdat ik ziek was.......nou dan smelt ik.
dinsdag 27 april 2010 om 23:40
Weet je waarom? omdat er altijd een handjevol kinderen is dat geen cadeautje heeft omdat moeder het is vergeten of omdat er gewoon geen geld is. Natuurlijk zegt de juf dat het niet uitmaakt, maar het kind dat de juf net een cd bon van 25 euro heeft overhandigt weet wel heel goed duidelijk te maken waarom hij wel deugt en pietje niet.
Hier horen schoolafspraken over te zijn, doe het centraal (koop namens de ouders 1 cadeau) of doe het niet. Maar laat het niet over aan de ouders of kinderen zelf.
Hier horen schoolafspraken over te zijn, doe het centraal (koop namens de ouders 1 cadeau) of doe het niet. Maar laat het niet over aan de ouders of kinderen zelf.
dinsdag 27 april 2010 om 23:41

woensdag 28 april 2010 om 16:58
Vanmorgen is zoon verkleed als piraat naar school vertrokken.
Ik vind het genieten als die verklede kleuters die helemaal trots over het plein lopen.
Daar na snel naar juf.
En allemaal om juf heen drentelen om vooral gezien te worden.
Juf genoot ook. ik kwam haar nog ff tegen halverwege de morgen.
De kinderen hebben een top ochtend gehad.
Ik vind het genieten als die verklede kleuters die helemaal trots over het plein lopen.
Daar na snel naar juf.
En allemaal om juf heen drentelen om vooral gezien te worden.
Juf genoot ook. ik kwam haar nog ff tegen halverwege de morgen.
De kinderen hebben een top ochtend gehad.
woensdag 28 april 2010 om 18:54
woensdag 28 april 2010 om 20:52
quote:mariaroos schreef op 28 april 2010 @ 14:55:
Ik vind het als juf hardstikke leuk om cadeautjes te krijgen op mijn verjaardag, ook aan het eind van het schooljaar trouwens! ...
Als juf behoor je "hardstikke" natuurlijk wel met een "t" te schrijven )
Op onze school geven wij als team aan dat wij erg blij zijn met tekeningen en knutsels. Cadeautjes uit de winkel( al is dat ook best leuk!) hebben niet onze voorkeur omdat we niemand op kosten willen jagen. Ook is het vervelend als het ene kind een duur cadeautje voor juf heeft en het andere kind helemaal niets.
Op onze "juffendag", vandaag, had de OV gezorgd voor een kookboek met de lievelingsrecepten van de kinderen. Ieder kind had hiervoor een blad gemaakt en de OV had deze gebundeld tot kookboek. Tesamen met een leuke ovenwant en 2 pollepels in een mooi cellofaantje was dit een superleuk cadeau!
Ik vind het als juf hardstikke leuk om cadeautjes te krijgen op mijn verjaardag, ook aan het eind van het schooljaar trouwens! ...
Als juf behoor je "hardstikke" natuurlijk wel met een "t" te schrijven )
Op onze school geven wij als team aan dat wij erg blij zijn met tekeningen en knutsels. Cadeautjes uit de winkel( al is dat ook best leuk!) hebben niet onze voorkeur omdat we niemand op kosten willen jagen. Ook is het vervelend als het ene kind een duur cadeautje voor juf heeft en het andere kind helemaal niets.
Op onze "juffendag", vandaag, had de OV gezorgd voor een kookboek met de lievelingsrecepten van de kinderen. Ieder kind had hiervoor een blad gemaakt en de OV had deze gebundeld tot kookboek. Tesamen met een leuke ovenwant en 2 pollepels in een mooi cellofaantje was dit een superleuk cadeau!

woensdag 28 april 2010 om 20:58
quote:benmamma schreef op 27 april 2010 @ 23:04:
Paloma:
Ik vroeg je waarom je het raar vind.
Zat geen oordeel in mijn vraag maar was gewoon belangstelling/interesse.
Wil je dat nog beantwoorden???Het is al eerder gezegd, maar stel dat je 20 kinderen in een klas hebt - zou dit betekenen dat een juffrouw gemiddeld 20 cadeautjes krijgt. Dat is natuurlijk al belachelijk. Verder heeft niet iedereen de financiële middelen om "voor jan en alleman" een cadeautje te kopen, waardoor je verschil in cadeaus krijgt. Inderdaad geld ophalen en één cadeau namens de hele klas zou een idee kunnen zijn. Of gewoon (nog veel beter) helemaal geen cadeau geven. Of hooguit misschien alleen een zelfgemaakt cadeau. De kinderen mogen verkleed komen en de juffrouw trakteert op iets lekkers. Dat lijkt mij feestelijk genoeg voor een verjaardag.
Paloma:
Ik vroeg je waarom je het raar vind.
Zat geen oordeel in mijn vraag maar was gewoon belangstelling/interesse.
Wil je dat nog beantwoorden???Het is al eerder gezegd, maar stel dat je 20 kinderen in een klas hebt - zou dit betekenen dat een juffrouw gemiddeld 20 cadeautjes krijgt. Dat is natuurlijk al belachelijk. Verder heeft niet iedereen de financiële middelen om "voor jan en alleman" een cadeautje te kopen, waardoor je verschil in cadeaus krijgt. Inderdaad geld ophalen en één cadeau namens de hele klas zou een idee kunnen zijn. Of gewoon (nog veel beter) helemaal geen cadeau geven. Of hooguit misschien alleen een zelfgemaakt cadeau. De kinderen mogen verkleed komen en de juffrouw trakteert op iets lekkers. Dat lijkt mij feestelijk genoeg voor een verjaardag.
woensdag 28 april 2010 om 21:02
De ene ouder wil ook meer geven dan een ander. Als ik van het ene kind een bon krijg van 30 euro en van het andere kind een zeepje van 2 euro, dat maakt voor mij niks uit. En voor het kind ook niet, want ik reageer er hetzelfde op. En later bedank ik de ouders even. Het gaat om het geven. En als een kind weet dat zijn ouders geen geld hebben of niks willen geven, dan kan het altijd een tekening maken en daar reageer ik misschien nog wel enthousiaster op. Dus ik vind dat er door sommige mensen nogal overdreven wordt...

woensdag 28 april 2010 om 21:12
20 cadeautjes (bij wijze van) voor een juffrouw/meester -alleen omdat ze jarig zijn - dat is pas overdreven. Maar ja, ik heb geen kinderen dus het is mij om het even maar mijn kind had geen cadeautje meegekregen. Ik neem aan dat hier ook geen verschil in wordt gemaakt - wel of geen cadeautje krijgen.

donderdag 29 april 2010 om 08:00
quote:paloma schreef op 28 april 2010 @ 21:12:
20 cadeautjes (bij wijze van) voor een juffrouw/meester -alleen omdat ze jarig zijn - dat is pas overdreven. Maar ja, ik heb geen kinderen dus het is mij om het even maar mijn kind had geen cadeautje meegekregen. Ik neem aan dat hier ook geen verschil in wordt gemaakt - wel of geen cadeautje krijgen.
Ik snap je punt.
Ben het er niet mee eens maar goed dat maakt niet uit.
enne het zijn er zelfs 30.................
Ik snap je punt.
Ben het er niet mee eens maar goed dat maakt niet uit.
enne het zijn er zelfs 30.................

donderdag 29 april 2010 om 08:04
quote:mariaroos schreef op 28 april 2010 @ 21:02:
De ene ouder wil ook meer geven dan een ander. Als ik van het ene kind een bon krijg van 30 euro en van het andere kind een zeepje van 2 euro, dat maakt voor mij niks uit. En voor het kind ook niet, want ik reageer er hetzelfde op. En later bedank ik de ouders even. Het gaat om het geven. En als een kind weet dat zijn ouders geen geld hebben of niks willen geven, dan kan het altijd een tekening maken en daar reageer ik misschien nog wel enthousiaster op. Dus ik vind dat er door sommige mensen nogal overdreven wordt...
Daarom is het max bedrag ook 5 euro..
Zoon zijn kadootje voor juf koste uiteindelijk 1,75.
En idd een mooie tekening is net zo leuk/mooi.
Het gaat dus idd niet om hoe duur het kadootje is.
Kinderen vinden het gewoon ook erg leuk om iets aan juf te geven.
zoon plukt op weg naar school ook wel eens bloemetjes en geeft die dan vol liefde aan juf.
Lijkt me echt geweldig als juf. Het is spontaan, eerlijk en vol waardering.
Daarom is het max bedrag ook 5 euro..
Zoon zijn kadootje voor juf koste uiteindelijk 1,75.
En idd een mooie tekening is net zo leuk/mooi.
Het gaat dus idd niet om hoe duur het kadootje is.
Kinderen vinden het gewoon ook erg leuk om iets aan juf te geven.
zoon plukt op weg naar school ook wel eens bloemetjes en geeft die dan vol liefde aan juf.
Lijkt me echt geweldig als juf. Het is spontaan, eerlijk en vol waardering.