Kalkvlekken verwijderen

13-01-2014 15:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze douchekraan heeft een tijd gelekt en er loopt nu over onze douchezuil een spoor met kalk dat er niet afwil met schoonmaakazijn of kalkreiniger.

Zijn er andere beproefde middeltjes of kunnen we het ding beter vervangen?
Gewoon wc eend anti kal werkt niet? Dat zou ik er gewoon opspuiten, dat gaat vanzelf bruisen (dan werkt het)

En doe de kraan dan ook een keer. Uit elkaar halen en in de pure antikal voor een uurtje.
Laat je de schoonmaak azijn intrekken?
Ja, ik heb schoonmaakazijn er zelfs een nacht op laten zitten met behulp van watten.

Antikal ook langer laten zitten dan op de verpakking staat, maar langer dan twee uur durfde ik niet. Ik was bang dat het de coating zou aantasten.
Gewoon schoonmaakazijn. Eventueel een prop keukenpapier in azijn drenken en die er een half uur op plakken, of een oude keukendoek.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dat is wel heel hardnekkig dan! Dat heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd.
Het is zo'n douchezuil met coating, dus wellicht dat dat oppervlak minder glad is dan metaal of glas en kalk makkelijker hecht?
Ik heb met azijn zelfs kalk van 10? Jaar er af gekregen. Dus vind er raar dat het er niet afgaat. Hier waren het verschillende ondergronden.
Zoutzuur is het meest werkzaam tegen kalk maar ook het meest agressief. Het is zoals je vast wel weet iets wat je zeker niet op je huid of ogen moet krijgen. Dus verdund gebruiken en handschoenen aan en eventueel ook nog een veiligheidsbril.
Heb je deze al (onverdund) geprobeerd? Vind ik persoonlijk beter dan andere antikalk produkten en azijn.
Bah
Nee, die heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik doen voor ik met zoutzuur in de weer ga.
Heb je al cola geprobeerd? Ik heb ooit eens gezien hoe ze daar een hele vieze "verkalkte" wc mee schoonmaakten. Ik gebruik het zelf wel eens in de wasbak. Je kan het altijd proberen?
Laatst geleerd van een vriendin en werkt als een tierelier. Glansspoelmiddel!!

Een oude doek om je kraan wikkelen of rechtstreeks op de plek spuiten en nachtje laten inwerken. (Of nog een nachtje herhalen als het erg hardnekkig is.) Ik heb de goedkoopste bij de action genomen en mijn kranen zijn als nieuw. Vond het ongelooflijk zo makkelijk het ging met zo weinig inspanning.

En geen risico op beschadiging van je coating.

Ik zit erover na te denken aandelen glansspoelmiddel te kopen trouwens.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Zoutzuur ontkalkt natuurlijk erg goed maar daarmee heb ik eens een bad en verchroomde kranen verpest.
quote:_nora_ schreef op 13 januari 2014 @ 17:41:

Laatst geleerd van een vriendin en werkt als een tierelier. Glansspoelmiddel!!

Een oude doek om je kraan wikkelen of rechtstreeks op de plek spuiten en nachtje laten inwerken. (Of nog een nachtje herhalen als het erg hardnekkig is.) Ik heb de goedkoopste bij de action genomen en mijn kranen zijn als nieuw. Vond het ongelooflijk zo makkelijk het ging met zo weinig inspanning.

En geen risico op beschadiging van je coating.

Ik zit erover na te denken aandelen glansspoelmiddel te kopen trouwens.Deze truc werkt ook met azijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik deed het voorheen inderdaad met azijn @hamerhaai en dit werkt zoveel beter ik was oprecht verbaasd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven