Kat aan komen lopen, tips?
donderdag 23 januari 2020 om 20:47
Toen ik vanavond thuis kwam, rende een kat met me mee naar binnen. Ik heb haar weer buiten gezet. Twee uur later zat ze nog steeds voor de deur. Ik ben misschien een zachtgekookt ei, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen haar buiten te laten vannacht. Ze mag hier dus een nachtje logeren.
Ik heb de vermiste dieren sites bekeken, daar staat ze niet op. Heb haar op Facebook gezet met de vraag of iemand haar mist. Dierenambulance en dierenarts waren niet meer bereikbaar (tenzij spoed), die bel ik morgenochtend. Kijken of ze gechipt is of als vermist is opgegeven.
Kan ik nog iets meer doen? Ze had erge honger maar ziet er verder niet verwaarloosd uit en ze is erg aanhankelijk. Kan me voorstellen dat ze ergens gemist wordt.
Ik heb de vermiste dieren sites bekeken, daar staat ze niet op. Heb haar op Facebook gezet met de vraag of iemand haar mist. Dierenambulance en dierenarts waren niet meer bereikbaar (tenzij spoed), die bel ik morgenochtend. Kijken of ze gechipt is of als vermist is opgegeven.
Kan ik nog iets meer doen? Ze had erge honger maar ziet er verder niet verwaarloosd uit en ze is erg aanhankelijk. Kan me voorstellen dat ze ergens gemist wordt.
donderdag 23 januari 2020 om 21:58
Ik zou ook woest zijn. Mijn katten kunnen laat zijn, zeg rond 11 uur en dan ga ik zelf een rondje doen. Als ik ze dan niet vind dan blijf ik gerust tot 2 uur rondjes lopen en doe ik geen oog dicht. En dat zou dan zijn omdat hij een tijdje bij iemand in de tuin zat te chillen.
Mijn katten zijn ook nieuwsgierig en speels. En vreten alles alsof hun leven er vanaf hangt. Lijkt me allemaal geen redenen om ze binnen te nemen.
donderdag 23 januari 2020 om 21:59
Christiana schreef: ↑23-01-2020 21:54Ehh tja, wij hadden ook zo n aanloop kat, als hele kleine kitten kwam ze in de zomer al binnen brokjes van onze oude hond eten. De dierenambulance wilde haar niet meenemen conditie was te goed. Uitgezocht waar ze woonde, een huis met grote agressieve honden.. poes bleef terug komen, mensen verhuisde namen haar mee, en een half jaar stond ze weer op de stoep. En sindsdien woont ze bij ons inmiddels 15 jaar.
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
donderdag 23 januari 2020 om 22:00
Tsja ik woon in een buurt waarbij het me wel opvalt als er opeens een vreemde kat aandacht komt vragen.YellowLemon schreef: ↑23-01-2020 21:58Ik zou ook woest zijn. Mijn katten kunnen laat zijn, zeg rond 11 uur en dan ga ik zelf een rondje doen. Als ik ze dan niet vind dan blijf ik gerust tot 2 uur rondjes lopen en doe ik geen oog dicht. En dat zou dan zijn omdat hij een tijdje bij iemand in de tuin zat te chillen.
Mijn katten zijn ook nieuwsgierig en speels. En vreten alles alsof hun leven er vanaf hangt. Lijkt me allemaal geen redenen om ze binnen te nemen.
En mijn katten zijn ook heus nieuwsgierig maar als ze thuis goed te eten krijgen hoeven ze elders toch niet uitgehongerd aan te vallen ?
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
donderdag 23 januari 2020 om 22:00
Er is geen reden om je te bekommeren om DIT beestje. Dus ja, stelen. Geen eten geven en hup naar buiten. Katten zijn nou eenmaal avonturiers en ontdekken graag.Prinsesmaxima2019 schreef: ↑23-01-2020 21:57Stelen zelfs. Nou nou.
Wees blij dat er mensen zijn die zich bekommeren om dieren.
donderdag 23 januari 2020 om 22:01
[quote=AngelEyes0192 post_id=30888545 time=1579813038 user_id=373443]
Vreselijk! Heel verdrietig.
Een andere kat zomaar eten geven vind ik sowieso asociaal. Mijn kat heeft speciaal voer (op aanraden van de DA) zodat hij niet ziek wordt... don’t mess with my animals!
Vreselijk! Heel verdrietig.
Een andere kat zomaar eten geven vind ik sowieso asociaal. Mijn kat heeft speciaal voer (op aanraden van de DA) zodat hij niet ziek wordt... don’t mess with my animals!
gelukkigworden wijzigde dit bericht op 03-02-2020 19:33
37.10% gewijzigd
donderdag 23 januari 2020 om 22:02
Dan kan je je kat beter niet buiten laten....AngelEyes0192 schreef: ↑23-01-2020 21:57Vreselijk! Heel verdrietig.
Een andere kat zomaar eten geven vind ik sowieso asociaal. Mijn kat heeft speciaal voer (op aanraden van de DA) zodat hij niet ziek wordt... don’t mess with my animals!![]()
donderdag 23 januari 2020 om 22:02
Voor iedereen die zo wordt wordt als je kat door iemand anders binnen wordt gehaald: misschien is het een idee om je "bezit" niet zo te laten rondslingeren? Dan heb ik ook geen last van de kattenstront in mijn tuin, worden de vogels met rust gelaten, en wordt mijn deur niet ondergesproeid.
Ik heb zelf trouwens ooit een zieke kar binnen gelaten dus ik snap to wel.
donderdag 23 januari 2020 om 22:05
Dit is natuurlijk een kinderachtig argument. Dan ook graag de honden aan de lijn... Geen auto’s want herrie en slecht voor de luchtkwaliteit... Geen schreeuwende kinderen op straat (laat je bezit niet zo rondslingeren). And so on.Isolde123 schreef: ↑23-01-2020 22:02Voor iedereen die zo wordt wordt als je kat door iemand anders binnen wordt gehaald: misschien is het een idee om je "bezit" niet zo te laten rondslingeren? Dan heb ik ook geen last van de kattenstront in mijn tuin, worden de vogels met rust gelaten, en wordt mijn deur niet ondergesproeid.
donderdag 23 januari 2020 om 22:08
Die vergelijkingen slaan ook op poepAngelEyes0192 schreef: ↑23-01-2020 22:05Dit is natuurlijk een kinderachtig argument. Dan ook graag de honden aan de lijn... Geen auto’s want herrie en slecht voor de luchtkwaliteit... Geen schreeuwende kinderen op straat (laat je bezit niet zo rondslingeren). And so on.
donderdag 23 januari 2020 om 22:09
Wat raadt je aan? EMDR?wittereiger schreef: ↑23-01-2020 22:05Misschien iets aan de stress doen die sommigen hier ervaren als de kat wat langer wegblijft? Lijkt me namelijk niet gezond om je zo snel zorgen te maken. Kan het me ook wel weer voorstellen als je kat je lust en je leven is.
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
donderdag 23 januari 2020 om 22:09
Dat is dus precies mijn punt.
donderdag 23 januari 2020 om 22:13
Isolde123 schreef: ↑23-01-2020 22:02Voor iedereen die zo wordt wordt als je kat door iemand anders binnen wordt gehaald: misschien is het een idee om je "bezit" niet zo te laten rondslingeren? Dan heb ik ook geen last van de kattenstront in mijn tuin, worden de vogels met rust gelaten, en wordt mijn deur niet ondergesproeid.
Duurde nog lang voordat de 'hou je kat binnen' brigade zich hier kwam melden
"I love not Man the less, but Nature more..."
donderdag 23 januari 2020 om 22:40
Het baasje zal het wellicht nodig hebben na een nacht zoeken.
donderdag 23 januari 2020 om 22:41
Dus als je hem de hele nacht buiten laat zonder er naar om te kijken dan is t sneu en mogen anderen je kat in huis halen. En wanneer je hem gewoon iedere avond binnen haalt en zou schrikken als hij weg is dan ben je te bezorgd. Typisch.wittereiger schreef: ↑23-01-2020 22:05Misschien iets aan de stress doen die sommigen hier ervaren als de kat wat langer wegblijft? Lijkt me namelijk niet gezond om je zo snel zorgen te maken. Kan het me ook wel weer voorstellen als je kat je lust en je leven is.
donderdag 23 januari 2020 om 22:46
Dat klopt wel ja
donderdag 23 januari 2020 om 22:48
Nee hoor, dat zeg ik niet.YellowLemon schreef: ↑23-01-2020 22:41Dus als je hem de hele nacht buiten laat zonder er naar om te kijken dan is t sneu en mogen anderen je kat in huis halen. En wanneer je hem gewoon iedere avond binnen haalt en zou schrikken als hij weg is dan ben je te bezorgd. Typisch.
donderdag 23 januari 2020 om 22:52
Mijn kat is geobsedeerd door eten en zal altijd aanvallen alsof hij uitgehongerd is. Zelfs als hij net een volle bak brokken achter de kiezen heeft.Prinsesmaxima2019 schreef: ↑23-01-2020 22:00Tsja ik woon in een buurt waarbij het me wel opvalt als er opeens een vreemde kat aandacht komt vragen.
En mijn katten zijn ook heus nieuwsgierig maar als ze thuis goed te eten krijgen hoeven ze elders toch niet uitgehongerd aan te vallen ?
Daarnaast zou het natuurlijk best wel zo kunnen zijn dat hij op dat moment echt honger heeft, maar door hem te voeren haal je zijn motivatie om naar huis te gaan weg.
donderdag 23 januari 2020 om 22:53
wittereiger schreef: ↑23-01-2020 22:51Ik doe soms bewust de katten naar buiten de hele nacht. Alleen niet als het vriest. Krijgen ze niks van hoor.
De mijne komt en gaat wanneer ie zin heeft. Als het vriest en hij komt niet binnen zal ie het niet erg koud hebben.
donderdag 23 januari 2020 om 22:55
Zij niet nee, ik word in die ene nacht 10 jaar ouderwittereiger schreef: ↑23-01-2020 22:51Ik doe soms bewust de katten naar buiten de hele nacht. Alleen niet als het vriest. Krijgen ze niks van hoor.
Ik doe echt geen oog dicht zonder mijn katten op bed. Ook vind ik het niet fijn om 's ochtends vroeg 10 aangevreten muizen op de deurmat te vinden. Heb echt pas rust in mijn lijf als ze alle drie binnen zijn.
donderdag 23 januari 2020 om 22:59
Misschien is EMDR daar ook handig voor.Calamitycat schreef: ↑23-01-2020 22:55Zij niet nee, ik word in die ene nacht 10 jaar ouder![]()
Ik doe echt geen oog dicht zonder mijn katten op bed. Ook vind ik het niet fijn om 's ochtends vroeg 10 aangevreten muizen op de deurmat te vinden. Heb echt pas rust in mijn lijf als ze alle drie binnen zijn.