Kat aan komen lopen, tips?
donderdag 23 januari 2020 om 20:47
Toen ik vanavond thuis kwam, rende een kat met me mee naar binnen. Ik heb haar weer buiten gezet. Twee uur later zat ze nog steeds voor de deur. Ik ben misschien een zachtgekookt ei, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen haar buiten te laten vannacht. Ze mag hier dus een nachtje logeren.
Ik heb de vermiste dieren sites bekeken, daar staat ze niet op. Heb haar op Facebook gezet met de vraag of iemand haar mist. Dierenambulance en dierenarts waren niet meer bereikbaar (tenzij spoed), die bel ik morgenochtend. Kijken of ze gechipt is of als vermist is opgegeven.
Kan ik nog iets meer doen? Ze had erge honger maar ziet er verder niet verwaarloosd uit en ze is erg aanhankelijk. Kan me voorstellen dat ze ergens gemist wordt.
Ik heb de vermiste dieren sites bekeken, daar staat ze niet op. Heb haar op Facebook gezet met de vraag of iemand haar mist. Dierenambulance en dierenarts waren niet meer bereikbaar (tenzij spoed), die bel ik morgenochtend. Kijken of ze gechipt is of als vermist is opgegeven.
Kan ik nog iets meer doen? Ze had erge honger maar ziet er verder niet verwaarloosd uit en ze is erg aanhankelijk. Kan me voorstellen dat ze ergens gemist wordt.
donderdag 23 januari 2020 om 21:38
Haha, dit doet me denken aan de onbekende dikke kater die midden in de nacht voor mijn huis zat te mauwen. Ik deed de deur open en hij liep zo naar binnen, richting mijn bed, sprong erop en keek me afwachtend aan. Alsof hij dat elke nacht zo deed. Ik was moe en vond het wel best dus ik kroop in bed. Heeft dat beest de hele nacht bovenop me gelegen, met neus in m'n gezicht en poten om m'n hals. Zelfs toen ik naar de wc ging liep hij achter me aan om vervolgens op schoot te springen. In de ochtend vroeg hij om eten, maar ik heb de deur opengezet en ben gaan douchen. Terug uit de douche was hij weg en heb hem daarna nooit meer gezien. Het was een heel bijzondere ervaring..
donderdag 23 januari 2020 om 21:38
Arme mensen zitten vanavond voor niets de kat binnen te roepen maar goed laat ook maar..
donderdag 23 januari 2020 om 21:39
Heeft ze een bandje om? Dat even een briefje met jouw telefoonnummer er aan vastmaken.suuz393 schreef: ↑23-01-2020 21:05Als ze niet gechipt is zal ik haar morgen weer buitenlaten. Als ze een huis in de buurt heeft vindt ze haar weg wel weer.
Ik ben ook een (vrijwel) levenslange kattenbezitter en ik vind dat je een kat niet buiten in de kou laat als ie duidelijk aangeeft naar binnen te willen en honger te hebben![]()
Als ze geen bandje heeft kun je zelf een belbandje maken van (dubbelgevouwen) papier.
tickel wijzigde dit bericht op 23-01-2020 21:43
0.09% gewijzigd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 23 januari 2020 om 21:41
Foto van kat maken en met je mobiel aanmelden kost je minder dan 5 minuten. Dat zou ik wel even doen als ik jou was.
Succes met kat!!
donderdag 23 januari 2020 om 21:42
PoesinBoots schreef: ↑23-01-2020 21:38Nog nooit gehoord. Assistente kan het aan de balie in 2 minuten doen en is dierenambulance doet ook gratis.
Ik weet het toevallig van een vriendin. Die kat smeerde hem om de haverklap (goed doorvoed, aanhankelijk beest maar kon mauwen alsof een een riedel moordenaars achter hem aan zat).
Goedbedoelende mensen twee straten verder belden dan de dierenambu en ze kon 80 euro aftikken na uitlezen van de chip.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 21:42
2.53% gewijzigd
donderdag 23 januari 2020 om 21:43
Heel vreemd dit. Misschien was de kat nét naar buiten? Of misschien maakt het baasje zich doodongerust vanavond als het beestje niet thuis komt? Misschien doet het beestje dit altijd? Gewoon naar buiten laten. En als ze er morgen nog zit dan bel je de dierenambulance. Ik zou echt woest worden als mensen mijn kat zomaar binnen zouden laten slapen.
donderdag 23 januari 2020 om 21:46
Lijkt me niet helemaal kloppen.Merys schreef: ↑23-01-2020 21:42Ik weet het toevallig van een vriendin. Die kat smeerde hem om de haverklap (goed doorvoed, aanhankelijk beest maar kon mauwen alsof een een riedel moordenaars achter hem aan zat).
Goedbedoelende mensen twee straten verder belden dan de dierenambu en ze kon 80 euro aftikken na uitlezen van de chip.
als de kat gechipt is, en de contactgegevens kloppen gewoon hoeven de Eigenaren echt niets te betalen als ze de kat komen ophalen.
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
donderdag 23 januari 2020 om 21:46
Merys schreef: ↑23-01-2020 21:42Ik weet het toevallig van een vriendin. Die kat smeerde hem om de haverklap (goed doorvoed, aanhankelijk beest maar kon mauwen alsof een een riedel moordenaars achter hem aan zat).
Ik vind het ongeloofwaardig maar het zal hoor.
Bij ons is het gratis iig en waar ik woon zal vast niet uniek zijn.
donderdag 23 januari 2020 om 21:47
Nou nou, woest is ook een beetje overdreven nietAngelEyes0192 schreef: ↑23-01-2020 21:43Heel vreemd dit. Misschien was de kat nét naar buiten? Of misschien maakt het baasje zich doodongerust vanavond als het beestje niet thuis komt? Misschien doet het beestje dit altijd? Gewoon naar buiten laten. En als ze er morgen nog zit dan bel je de dierenambulance. Ik zou echt woest worden als mensen mijn kat zomaar binnen zouden laten slapen.
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
donderdag 23 januari 2020 om 21:47
PoesinBoots schreef: ↑23-01-2020 21:46Ik vind het ongeloofwaardig maar het zal hoor.
Bij ons is het gratis iig en waar ik woon zal vast niet uniek zijn.
Ik heb er geen enkel belang bij dat te verzinnen, waarom zou ik?
donderdag 23 januari 2020 om 21:49
donderdag 23 januari 2020 om 21:53
Jawel, woest. Ik vind dit zelfs stelen. Onbegrijpelijk. Je blijft met je p*ten van andermans spullen af, en dus ook van andermans dieren. Tenzij het dier er onverzorgd en ziek uitziet, pas dán kan je ervoor kiezen om stappen te ondernemen: dierenambulance bellen bijvoorbeeld, oproepjes plaatsen.
donderdag 23 januari 2020 om 21:54
donderdag 23 januari 2020 om 21:54
Ehh tja, wij hadden ook zo n aanloop kat, als hele kleine kitten kwam ze in de zomer al binnen brokjes van onze oude hond eten. De dierenambulance wilde haar niet meenemen conditie was te goed. Uitgezocht waar ze woonde, een huis met grote agressieve honden.. poes bleef terug komen, mensen verhuisde namen haar mee, en een half jaar stond ze weer op de stoep. En sindsdien woont ze bij ons inmiddels 15 jaar.
donderdag 23 januari 2020 om 21:56
Vind dit lastig. Aan de ene kant, als een van mijn katten verdwaald zou zijn en zoals jij nu doet liefdevol zou worden opgevangen en je alles zou doen om te proberen mijn gegevens te achterhalen zou ik je eeuwig dankbaar zijn. Aan de andere kant, mijn katten zijn eigenlijk nooit langer dan 3 uur van huis. Duurt het langer, dan raak ik ontzettend in de stress en duurt het nog langer dan ben ik de wanhoop nabij. Dan zou ik dus de hele avond en nacht buiten lopen zoeken en roepen. Als ik dan na een slapeloze nacht (waardoor ik bijvoorbeeld met een hoofd als een watje een 8-urige werkdag zou moeten volbrengen) zou weten dat ze 'een paar huizen verderop' binnen werd gehouden vanwege 'zielig' dan zou ik op zijn zachts gezegd niet blij zijn... Maar ja, als de kat wél verdwaald is, is dit natuurlijk een geweldige actie van je.
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
donderdag 23 januari 2020 om 21:57
Stelen zelfs. Nou nou.AngelEyes0192 schreef: ↑23-01-2020 21:53Jawel, woest. Ik vind dit zelfs stelen. Onbegrijpelijk. Je blijft met je p*ten van andermans spullen af, en dus ook van andermans dieren. Tenzij het dier er onverzorgd en ziek uitziet, pas dán kan je ervoor kiezen om stappen te ondernemen: dierenambulance bellen bijvoorbeeld, oproepjes plaatsen.
Wees blij dat er mensen zijn die zich bekommeren om dieren.
donderdag 23 januari 2020 om 21:57
Vreselijk! Heel verdrietig.Gelukkigworden schreef: ↑23-01-2020 21:49Als de kat er niet slecht uit ziet/ vermagerd lekker buiten laten. Zo kregen wij ooit een telefoontje dat iemand onze kat had binnen gelaten. Ze hadden hem al een andere naam gegeven en wouden hem laten chippen. Helaas was deze kat dus al gechipt (door ons) dit ouder echtpaar is bij ons thuis geweest en heeft kunnen zien dat wij goed voor onze katten kunnen zorgen. Maar desondanks blijft de kat terug gaan naar hun omdat hij daar ook eten krijgt. Ze vinden het wel prima zo, terwijl wij hem dus nu kwijt zijn. Dan kan iedereen zeggen dan moet je de kat opsluiten, maar dat werkt gewoon niet. Ik vind dat je een kat van een ander niet binnen laat, tenzij hij gewond is of er heel slecht uit ziet.
Een andere kat zomaar eten geven vind ik sowieso asociaal. Mijn kat heeft speciaal voer (op aanraden van de DA) zodat hij niet ziek wordt... don’t mess with my animals!