Kat aan komen lopen, tips?
donderdag 23 januari 2020 om 20:47
Toen ik vanavond thuis kwam, rende een kat met me mee naar binnen. Ik heb haar weer buiten gezet. Twee uur later zat ze nog steeds voor de deur. Ik ben misschien een zachtgekookt ei, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen haar buiten te laten vannacht. Ze mag hier dus een nachtje logeren.
Ik heb de vermiste dieren sites bekeken, daar staat ze niet op. Heb haar op Facebook gezet met de vraag of iemand haar mist. Dierenambulance en dierenarts waren niet meer bereikbaar (tenzij spoed), die bel ik morgenochtend. Kijken of ze gechipt is of als vermist is opgegeven.
Kan ik nog iets meer doen? Ze had erge honger maar ziet er verder niet verwaarloosd uit en ze is erg aanhankelijk. Kan me voorstellen dat ze ergens gemist wordt.
Ik heb de vermiste dieren sites bekeken, daar staat ze niet op. Heb haar op Facebook gezet met de vraag of iemand haar mist. Dierenambulance en dierenarts waren niet meer bereikbaar (tenzij spoed), die bel ik morgenochtend. Kijken of ze gechipt is of als vermist is opgegeven.
Kan ik nog iets meer doen? Ze had erge honger maar ziet er verder niet verwaarloosd uit en ze is erg aanhankelijk. Kan me voorstellen dat ze ergens gemist wordt.
donderdag 23 januari 2020 om 21:13
Jeetje hoeveel katten ga je zo in huis nemen?
donderdag 23 januari 2020 om 21:15
Ach ja het is heel normaal om zo de kat binnen te halen
Maar ik ben weer weg.
donderdag 23 januari 2020 om 21:15
Bij mijn vader kwam er ook elke dag een kat op bezoek . Op een keer stak hij een briefje tussen haar halsband. De eigenaar woonde een straat verderop .
Ondertussen is de kat al vier maal van thuis verwisseld .
Ze heeft een hele tijd bij mijn vader zijn overburen gewoond, dan na een paar jaar , een paar huizen verder , en nu woont ze bij iemand aan het eind van de straat .
De eerste eigenaar (en ook de vorige ) zien haar nooit meer .
Het is er echt ene die zelf besluit wanneer ze verhuisd .
Ondertussen is de kat al vier maal van thuis verwisseld .
Ze heeft een hele tijd bij mijn vader zijn overburen gewoond, dan na een paar jaar , een paar huizen verder , en nu woont ze bij iemand aan het eind van de straat .
De eerste eigenaar (en ook de vorige ) zien haar nooit meer .
Het is er echt ene die zelf besluit wanneer ze verhuisd .
donderdag 23 januari 2020 om 21:20
Nog iets inhoudelijks te melden voor dit topic?
donderdag 23 januari 2020 om 21:23
Ik ben het hiermee eens. Hoe gaat de kat nu naar huis lopen? En anders laat je toch minstens meteen op een chip checken.
donderdag 23 januari 2020 om 21:23
Mwoa... Vrienden van mij hebben pas ook een aanloper gehad.
Bleek wel degelijk verdwaald, al meer dan een week.
Door FB kwamen de dolgelukkige eigenaren erachter waar kat was.
Een kilometer of 2 verderop.
Ik zou dankbaar zijn als iemand mijn verdwaalde kat een veilige nacht heeft en op zoek gaat waar hij/zij thuishoort.
donderdag 23 januari 2020 om 21:25
Ik heb volgens mij AMIVEDI nog niet genoemd zien worden volgens mij? Mocht je nog niet gedaan hebben haar daar even aanmelden Ik zou haar toch denk ik ook ,hoe moeilijk ook,toch buiten zetten als ze er goed uitziet wie weet gaat ze gewoon naar huis. Is ze er morgen nog dan vroeg genoeg om in huis te halen.
donderdag 23 januari 2020 om 21:25
PoesinBoots schreef: ↑23-01-2020 21:23Mwoa... Vrienden van mij hebben pas ook een aanloper gehad.
Bleek wel degelijk verdwaald, al meer dan een week.
Door FB kwamen de dolgelukkige eigenaren erachter waar kat was.
Een kilometer of 2 verderop.
Ik zou dankbaar zijn als iemand mijn verdwaalde kat een veilige nacht heeft en op zoek gaat waar hij/zij thuishoort.
Het punt is dat je niet weet of ie verdwaald is. Voor hetzelfde geld woont ie een straat verder.
donderdag 23 januari 2020 om 21:27
Ik woon in een katten buurt. Als ik iedere kat binnen zou halen die wel eens lang voor mijn raam zit te wachten in plaats van voor zijn eigen huis dan had ik al veel katten binnen gehad.
Er is er ook een die standaard achter me aan loopt, maar die heeft echt een baasje. Bij de deur is de grens. Tenzij ik echt een keer een mager beestje aan zou treffen waarbij ik denk “oeff dat gaat niet goed”.
donderdag 23 januari 2020 om 21:28
donderdag 23 januari 2020 om 21:31
Hier niet hoor, dat kost je een consult.
Mijn kat is regelmatig een nacht buiten als het vriest, daar kunnen ze echt wel tegen.
donderdag 23 januari 2020 om 21:31
Ik heb direct de dierenambulance en asiel gebeld maar die waren allebei alleen bereikbaar voor spoed. Lijkt me niet dat ze hiervoor komen. Morgenochtend ben ik de eerste.YellowLemon schreef: ↑23-01-2020 21:23Ik ben het hiermee eens. Hoe gaat de kat nu naar huis lopen? En anders laat je toch minstens meteen op een chip checken.
donderdag 23 januari 2020 om 21:33
Ik heb al wel gekeken of ze daar als vermist op stond. Als ze morgen geen chip vinden en ze loopt zelf niet naar huis, zal ik haar daar op zetten.Kurk schreef: ↑23-01-2020 21:25Ik heb volgens mij AMIVEDI nog niet genoemd zien worden volgens mij? Mocht je nog niet gedaan hebben haar daar even aanmelden Ik zou haar toch denk ik ook ,hoe moeilijk ook,toch buiten zetten als ze er goed uitziet wie weet gaat ze gewoon naar huis. Is ze er morgen nog dan vroeg genoeg om in huis te halen.
donderdag 23 januari 2020 om 21:34
YellowLemon schreef: ↑23-01-2020 21:32Daarvoor heeft een kat een wintervacht. Enfin, TO heeft toch al beslist.
Ik zou not amused zijn als iemand mijn kat (die nogal avontuurlijk is) binnen zou halen. Daarom heeft ie overigens ook een bandje om, maar die raakt ie ook weleens kwijt.
donderdag 23 januari 2020 om 21:35
donderdag 23 januari 2020 om 21:38
Ja dat snap ik ook niet. Je hebt die kat toch al binnenzitten?
Als je op de site van de dierenambulance kijkt wat te doen met een kat blijkt het trouwens vaak gewoon om een buurtkat te gaan en raden ze aan om geen eten te geven.
https://www.dierenambulancekennemerland ... vonden-kat