Kat aangereden

15-06-2011 23:26 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
kat aangereden...........
Aanbellen in de straat waar je de kat hebt aangereden.

Misschien weten die mensen van wie de kat is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh shit, wat kut..maar dat ie wegrende is toch een goed teken?? Weet niet wat je verder kan doen.

Dierenambulance komt denk ik niet in geval van..misschien een kat gewond maar weet niet waar...

Klote, maar je deed t niet expres he, je kon er nix aan doen !!
Dierenambulance bellen en melding van maken..

Had laatst ongv hetzelfde al was ik niet de aanrijder.. De rillingen lopen over mn rug ..
quote:Vrouwzondernaam schreef op 15 juni 2011 @ 23:31:

Oh shit, wat kut..maar dat ie wegrende is toch een goed teken?? Weet niet wat je verder kan doen.

Dierenambulance komt denk ik niet in geval van..misschien een kat gewond maar weet niet waar...

Nee hoor, hij kan ook dood neerstorten voor de voordeur.

Of eerder.
quote:Vrouwzondernaam schreef op 15 juni 2011 @ 23:31:

Ze komen idd niet.. Katten staan er om bekend dat ze wegvluchten na zo'n voorval en dan soms wegkruipen om te sterven. Aan de andere kant zijn er zat katten die zichzelf naar huis slepen en daar de boel bij elkaar mauwen. Laten we daar op hopen!

voor jou TO! Heftig he dit soort dingen ..
Ik zou nog even terug gaan naar de plek en toch nog even kijken, aanbellen zo laat zou ik weer niet doen, of er moet maar 1 huis in de wijde omgeving staan.
quote:esther55 schreef op 15 juni 2011 @ 23:26:

Zit hier nog even bij te komen........

Rij ik net naar huis zie ik iets zwarts, ik kon niet meer remmen en voelde de hele auto heen en weer gaan ik denk neeeeeeeeeeeeeee, ik rij eroverheen. Kijk in mijn achteruitkijkspiegel en zie een zwarte kat wegrennen.Reed je over de kat heen (denk niet dat'ie dan zou kunnen rennen)? Voelde je dat je iets raakte? Of slingerde de auto van jouw schrik?
Maak anders een paar briefjes die je in de bus kunt gooien bij huizen in de buurt waar je dat kat hebt aangereden.

Het lijkt me nl stug dat een auto zo hobbelt en de kat het overleeft.

Als iemand een kat mist, weten ze iig dat hij/zij is aangereden.

Wel even de kleur vermelden, eventueel je tel.nr.
quote:perseph0ne schreef op 15 juni 2011 @ 23:35:

[...]

Reed je over de kat heen (denk niet dat'ie dan zou kunnen rennen)? Voelde je dat je iets raakte? Of slingerde de auto van jouw schrik?

Ik heb het gehad op 80km weg, aan de ene kant een brouwerij met gras ervoor, aan de andere kant een kleine woonwijk.

Ik zag iets wits, en dacht dat er een zak over de weg waaide, hij ging nl vrij snel.

Auto hobbelde ook, en zag een kat onder de auto vandaan schieten.

Ik kon de kat ook niet meer vinden, dus overal aanbellen, maar niemand wist van wie de kat was.

Later bleek dat de kat het gered had tot de voordeur, een paar straten verder, en is daar dood gegaan.
quote:Tickel schreef op 15 juni 2011 @ 23:39:

[...]

Ik heb het gehad op 80km weg, aan de ene kant een brouwerij met gras ervoor, aan de andere kant een kleine woonwijk.

Ik zag iets wits, en dacht dat er een zak over de weg waaide, hij ging nl vrij snel.

Auto hobbelde ook, en zag een kat onder de auto vandaan schieten.

Ik kon de kat ook niet meer vinden, dus overal aanbellen, maar niemand wist van wie de kat was.

Later bleek dat de kat het gered had tot de voordeur, een paar straten verder, en is daar dood gegaan.Ach wat vreselijk! Is het lang geleden? Ik hoop dat dat me nooit overkomt. Arme beestjes..
kat aangereden..........
quote:perseph0ne schreef op 15 juni 2011 @ 23:43:

[...]

Ach wat vreselijk! Is het lang geleden? Ik hoop dat dat me nooit overkomt. Arme beestjes..

Ja is wel lang geleden hoor (15 jaar), maar ik weet het nog als de dag van gister.

Jankend de deuren langs gegaan, met de bibbers in mijn lijf.

Ik vond het zó erg, heb nl zelf katten, en alleen het idee al.
quote:esther55 schreef op 15 juni 2011 @ 23:45:

Ik voelde dat ik iets raakte (AUW dus niet dat ik slingerde) en die briefjes is denk geen optie. Giga veel huizen daar en die katten rennen een provinciale weg over en het landweggetje ernaast (waar ik reed) om bij een groot natuur terrein te komen.

Toen ik stopte en was uitgestapt kwam er nog een scooter aanrijden die hoorde de kat een gil geven, dus zeker te weten geraakt.

Maar die briefjes brengen me wel op een idee, hier is een supermarkt, ik check daar de briefjes even of iemand een kat mist en de dierenambu kan ik ook bellen ja.

Je kunt een melding maken van de aanrijding bij de dierenambulance en amivedi.

Mocht de kat het niet tot huis gered hebben, en de eigenaar geeft de kat als vermist op, dan weten ze iets meer.
quote:Ik kon de kat ook niet meer vinden, dus overal aanbellen, maar niemand wist van wie de kat was.

Later bleek dat de kat het gered had tot de voordeur, een paar straten verder, en is daar dood gegaan.Pff, verschrikkelijk. Nu voel ik me nog rotter..............
Jij hebt er nu niets aan, en ik denk niet dat je iets kan doen, de kat is weggerend en de politie zal er niets mee doen, maar waarom houden mensen hun katten niet binnen. Elke week is er wel weer een kat zoek of aangereden. Neem als katteneigenaar verdorie verantwoording voor je kat en zorg dat dit niet kan gebeuren. Die beesten kijken echt niet netjes links en rechts voor ze oversteken.
quote:ika35 schreef op 15 juni 2011 @ 23:48:

Jij hebt er nu niets aan, en ik denk niet dat je iets kan doen, de kat is weggerend en de politie zal er niets mee doen, maar waarom houden mensen hun katten niet binnen. Elke week is er wel weer een kat zoek of aangereden. Neem als katteneigenaar verdorie verantwoording voor je kat en zorg dat dit niet kan gebeuren. Die beesten kijken echt niet netjes links en rechts voor ze oversteken.

Je hoeft niet op een provinciale weg te rijden om katten tegen te komen.

Er bestaan ook zoiets als 30 km zones waar te hard gereden wordt, en een kat aangereden kan worden.

Ook leuk trouwens als kinderen daar spelen
quote:Tickel schreef op 15 juni 2011 @ 23:51:

[...]

Je hoeft niet op een provinciale weg te rijden om katten tegen te komen.

Er bestaan ook zoiets als 30 km zones waar te hard gereden wordt, en een kat aangereden kan worden.

Ook leuk trouwens als kinderen daar spelen

Nee, katten worden overal aangereden, dat is nu net mijn punt. En ook in een 30 km zone als je keurig 30 rijdt schiet zo'n kat soms zo voor je wielen.

Spelende kinderen soms ook ja, maar die zie je meestal net iets eerder, plus dat je kinderen nog een beetje kan leren op te letten, katten niet. En kinderen laat je niet bepaald in de berm bij de provinciale weg spelen mag ik hopen.
quote:ika35 schreef op 15 juni 2011 @ 23:48:

Ojaaa het was natuurlijk weer wachten op de houd-je-katten-toch-binnen-discussie.

Ik hoop het nooit meer mee te maken dat er een kat van mij wordt aangereden (of dat ik een kat aanrij) maar het is nou eenmaal een risico. Zolang het niet bij wet verboden is om katten buiten te laten lopen, laat ik mijn katten lekker van de vrijheid genieten.

TO, wat vervelend dat dit je overkomen is. Ik zou als ik jou was ook contact opnemen met Amivedi over de aanrijding. Elke katteneigenaar die zijn/haar kat kwijt is zou daar uiteindelijk terecht moeten komen.
Het Viva forum is papaja.
.............
quote:NymphadoraTonks schreef op 16 juni 2011 @ 00:01:

[...]

Ojaaa het was natuurlijk weer wachten op de houd-je-katten-toch-binnen-discussie.

Ik hoop het nooit meer mee te maken dat er een kat van mij wordt aangereden (of dat ik een kat aanrij) maar het is nou eenmaal een risico. Zolang het niet bij wet verboden is om katten buiten te laten lopen, laat ik mijn katten lekker van de vrijheid genieten.

Tuurlijk, je moet wachten op een wet om je katten veilig te houden.

Hoop voor je beestjes dat ze niks overkomt, maar als ze wel worden aangereden heb je er zelf om gevraagd.

Maar geef maar af op de "houd-je-katten-toch-binnen-discussie" hoor, dat is makkelijker dan je verantwoording voor je eigen katten nemen.
Uhu. Veeeel makkelijker.
Het Viva forum is papaja.
quote:ika35 schreef op 16 juni 2011 @ 00:07:

[...]

Hoop voor je beestjes dat ze niks overkomt, maar als ze wel worden aangereden heb je er zelf om gevraagd.

Maar geef maar af op de "houd-je-katten-toch-binnen-discussie" hoor, dat is makkelijker dan je verantwoording voor je eigen katten nemen.Tuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk
quote:ika35 schreef op 16 juni 2011 @ 00:07:

[...]

Maar geef maar af op de "houd-je-katten-toch-binnen-discussie" hoor, dat is makkelijker dan je verantwoording voor je eigen katten nemen.

Yeah right.

Zullen we dat dan ook maar zeggen tegen alle kinderen / volwassenen / bejaarden die aangereden worden?
Wat rot.

Denk als het mijn kat was en hij zou zwaargewond thuiskomen of dood voor de deur liggen (sorry even doemscenario) dat ik wel graag zou weten hoe het gekomen was.

Je ziet zelf ook wel dat ie aangereden is, maar als een bestuurder zich zou melden zou ik dat wel waarderen.

Misschien idd via de supermarkt.

Meestal kijken katten echt wel uit hoor. Hier kon je niet veel aan doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven