kat eet spons?!

28-11-2013 19:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik ben erachter gekomen dat onze kat sponsjes eet (van die gekleurde schuursponsjes met een groene schuurkant).

Normaal ligt dat sponsje dus gewoon op het aanrecht (wordt gebruikt voor de afwas) maar van de week was de kat ermee aan de haal en had hij een hap van het groene schuurgedeelte eruit.. ..gelukkig kwam ik er vrij snel achter en heb ik het sponsje afgepakt.

Vandaag even niet goed opgelet en uit automatisme het sponsje op het aanrecht laten liggen en binnen 5 minuten hoorde ik de kat weer en nu had hij echt een hap uit het sponsje genomen...en dan ook nog zijn mond aflikken met zijn tong alsof hij het lekker vindt!!

Zijn er mensen die dit herkennen???!

Overigens lijkt het me sterk dat onze kat honger heeft hij had net gegeten en krijgt voor zijn gewicht etc voldoende. De dierenarts gaf dit onlangs ook aan.

Wel lijkt het alsof onze kat altijd honger/trek heeft.

hij knauwt ook graag kabels stuk (wat dat betreft lijkt het net een konijn) of eet hij papier..

ZIjn er meer mensen die dit gedrag herkennen en wat ik eraan kan doen?

Onze kat is na de eerste keer dat hij wat van de spons had gegeten niet ziek geworden, maar ik weet ook niet zeker of hij dit weer uitpoept of dat het in zijn maag/darmkanaal achter zal blijven..en dat is wel hetgeen waar ik mij wat zorgen om maak.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Alvast bedankt!
Eh, vroeger legden mensen spons gedrenkt in jus neer om katten te vermoorden. Ik zou de dierenarts even bellen. Spons zet uit maar of die goedkope dingen dat doen weet ik niet.
quote:nina1966 schreef op 28 november 2013 @ 19:11:

Eh, vroeger legden mensen spons gedrenkt in jus neer om katten te vermoorden. Ik zou de dierenarts even bellen. Spons zet uit maar of die goedkope dingen dat doen weet ik niet.

Vroeger? Dat doen dierenbeulen nu nog steeds. Laatst bij ons op het hondenspeelveldje. Echt stom.

Ik zou ook even de dierenarts bellen. Misschien heeft hij last van zijn tanden ofzo. Maar misschien heeft hij wel behoefte aan speelgoed.
Ik zou het even goed aanzien of hij nog wel eet, speels is etc.

Heeft de kat geen wormen dat hij altijd honger heeft?

Verder; zorg voor iets veiligers te kauwen voor je kat.Bv kattenspeelgoedknuffel, kattensnoepjes, meer brokjes etc.
Dat doet een van mijn katten ook. Had ik ook nog nooit meegemaakt. Ze is er niet ziek van geworden (was ook maar klein hapje). Ik laat dus maar geen sponsjes op het aanrecht meer liggen.....
Onze kat had pas een oordopje opgegeten. Gelukkig gaf ze over en zag ik het zitten. Oordopjes liggen nu niet meer los ergens. Kennelijk bevalt de structuur van spons katten. Lijkt me niet gezond voor ze. Zou zomaar hun darmen kunnen verstoppen met alle gevolgen vandien.
Horen, zien en .... reageren
ja, Carliena daar ben ik dus ook bang voor.

Bij het laatste bezoek van de dierenarts 6 weken geleden was alles in orde. Toen vroeg ik ook specifiek naar zijn gebit, omdat ie dus graag op dingen kauwt (en dan vooral op dingen waar wij niet zo blij mee zijn en wat mogelijk schadelijk voor hem is). Zelfs speelgoed moeten we mee oppassen want ook dat veruineert ie..

Hij houdt trouwens ook erg van stokjes, pennen, etc..

De speelgoedhengels die we hebben vindt ie vooral het stokje wat je normaal vasthoudt boeiend (het speeltje ook wel, maar het stokje is nóg leuker! )
Is het niet gewoon baldadigheid of speelsheid en ligt dat stukje spons ergens onder?
haha Istar, nu ligt het sponsje wél ergens onder.. dan komt ie er juist niet aan.

Als het open en bloot ligt, gaat ie ermee aan de haal..

En tja het kan wel speelsigheid zijn, maar hij eet dus wel echt stukjes op en dat lijkt me niet echt gezond...
Die van ons heeft ook een voorliefde voor sponsjes... als hij er een te pakken krijgt loopt hij er helemaal trots mee rond en gaat daarna in een hoekje zitten om het in kleine stukjes te scheuren. Hij ziet het echt als een prooi. Hier dus geen sponsjes meer op het aanrecht, maar wel regelmatig een stuk (gedroogde of rauwe) kipfilet of rundvlees of kippennekje o.i.d. om op de knauwen.
pff deed die van mij dat maar, die scheurt m niet eerst in stukkies (dan was ik m wel steeds voor).

Hier is het hapslikweg.... :S

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven