Kat gebivakeerd in mijn huis

04-01-2020 12:14 54 berichten
Ik kom om 1030 thuis na 24 uur niet in mn huis te zijn geweest en ben in de badkamer om te wassen, ineens een kat naast me
Is blijkbaar de buurkat gister naar binnen geslopen toen ik hem 30 sec open liet staan...
Gelijk naar buiten gewerkt, wou hij ook graag en mn huis geinspecteerd. Alles stond open binnen maar zo te xien alleen op mn stoel gepist
3 kussens nat en stinken
De eerste zit nu met mn beddengoed nog in de machine.( beddengoed voor de zekerheid, was niet nat, maar wel zo fris en ik ben ook allergisch) al gezogen en gedweild en alle ramen open

Maar nu moet ik zo nog 2 kleine kussens wassen. Weet niet eens of dat kan maar zo niet dat gooi ik ze weg
Maar ik twijfel of ik daar wat kleren bij zal fien. Heb nl ook bergen gewone was liggen nog. Het lijkt me niet fris aan de ene kant ivm geurverspreiding
Of wordt alles gewoon fris als ik er toch wat gewone was bij doe?
Slaap je nooit thuis? Dan kun je toch ook een.langere was draaien?
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
04-01-2020 14:07
"dag buurvrouw zoals je weet ben ik zelden thuis, toch is het me gelukt om in die korte tijd je kat op te sluiten in mn huis voor ik weer een dag weg was, kut voor je kat, kut voor jou dat je je misschien heel erg zorgen hebt gemaakt, maar ook kut voor mij hier is de rekening."
Ik zou het kort laten bij "hier is de rekening". Zij moet op haar kat letten. Klaar. Het is háár dier. Je bent wettelijk aansprakelijk voor de schade die je dier bij anderen aanbrengt.
iones schreef:
04-01-2020 14:12
Ik zou het kort laten bij "hier is de rekening". Zij moet op haar kat letten. Klaar. Het is háár dier.
De rekening van wat? Drie keer wassen en de vertraging met het boodschappen doen?
Ik had het dekbed naar de stomerij gebracht. En daar krijg je een rekening van. Ik zou dat niet zelf in mijn eigen wasmachine stoppen. Het zou er trouwens ook niet in passen.
iones schreef:
04-01-2020 14:12
Ik zou het kort laten bij "hier is de rekening". Zij moet op haar kat letten. Klaar. Het is háár dier. Je bent wettelijk aansprakelijk voor de schade die je dier bij anderen aanbrengt.
en dat betekent meteen dat je totaal niet op hoeft te letten?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
iones schreef:
04-01-2020 14:15
Ik had het dekbed naar de stomerij gebracht. En daar krijg je een rekening van. Ik zou dat niet zelf in mijn eigen wasmachine stoppen. Het zou er trouwens ook niet in passen.
Ja maar jij bent TO niet. Hier kunnen de dekbedden prima in de wasmachine. En bij TO is het kennelijk ook geen probleem.
moonenz schreef:
04-01-2020 14:21
Ja.
Jouw huis, daar hoef je niet te letten op dieren van andere mensen. Alleen op je eigen dieren als je die hebt. Als je geen dieren hebt, ben je er niet op ingesteld en heb je daar ook helemaal geen erg in.
iones schreef:
04-01-2020 14:24
Ja.
Jouw huis, daar hoef je niet te letten op dieren van andere mensen. Alleen op je eigen dieren als je die hebt. Als je geen dieren hebt, ben je er niet op ingesteld en heb je daar ook helemaal geen erg in.
Jawel hoor. Tuurlijk moet je opletten als de voordeur openstaat en ook als je geen huisdieren hebt, kan je ze prima zien.
Ongelukje en even niet opletten kan gebeuren natuurlijk, maar met jouw houding maak je weinig vrienden denk ik.
moonenz schreef:
04-01-2020 14:21
Ik let er echt niet op of er toevallig een dier mee naar binnen glipt.
watdachtjehiervan schreef:
04-01-2020 14:27
Ik let er echt niet op of er toevallig een dier mee naar binnen glipt.
als er genoeg mee glippen struikel je ervanzelf wel over of je nou wel of geen oogkleppen op hebt.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
iones schreef:
04-01-2020 14:24
Ja.
mwah als ie naar binnen was gerend langs dr op en meteen had zitten zeiken voor ze de kans had hem naar buiten te bonjouren a la. Maar het dier heeft ruim 24 uur opgesloten gezeten, uitzweten lukt ook niet he, dan vind ik het wel een stukje eigen verantwoordelijkheid als je de boel open hebt.
Onze poes is ook wel eens bij iemand uit de straat naar binnen geglipt (helaas de grootste kattenhater). Ze stond boos aan de deur en zei dat de badmat verpest was (inderdaad op gepist na een nacht opgesloten te zitten in het huis). Ik heb gewoon oprecht mijn verontschuldiging aangeboden en direct gezegd de badmat te vergoeden, lijkt me toch logisch? Dat hielp gelukkig.. Zou gewoon even bij de buurvrouw aanbellen hoor!
Ohhh

Nee ik ga niet bij de buurvrouw klagen hoor. Zoals ik kan zien is er alleen geplast op de stoelkussens en die zijn nu gewassen
Net winkel geweest en ik zet zo de machine op 90 aan met reiniger. Dan ga ik zelf naar mn moeder terug
Ik weet dat het raar en overdreven klinkt en dat " vanavond nog een wasje doen" makkelijk klinkt maar voor mij is dat lastig ivm angst en psychotisch

En ik had zelf moeten opletten natuurlijk toen ik bezig was en de deur 30 sec open had. Zielig voor de poes ook vind ik. Ze wilde ook graag naar buiten

Ik heb pverigens alleen de dekbed hoes gewassen en niet het dekbed zelf
De poes had daar ook NIET op geplast maar ik dacht wellicht heeft ze er wel op gelegen en dat vond ik niet fris en daarbij ben ik allergisch voor katten

De hoes en kussens roken wel gewoon fris uit de machine maar ff kijken hoe het is als het droog is allemaal, anders weg ermee.
Paar kussens kosten de wereld ook niet
Oh oké TO, dan begrijp ik het. Maar komt goed joh, met die was.
Jaaa bedankt, komt sws goeddd
SallySpectra* schreef:
04-01-2020 14:26
Jawel hoor. Tuurlijk moet je opletten als de voordeur openstaat en ook als je geen huisdieren hebt, kan je ze prima zien.
Ongelukje en even niet opletten kan gebeuren natuurlijk, maar met jouw houding maak je weinig vrienden denk ik.
Katten zijn sneeky, dat weet jij net zo goed als ik. Die schieten zo naar binnen zonder dat je er erg in hebt.

Stel je voor dat ik mijn hond uitlaat, en deze vliegt bij jou door jou openstaande deur naar binnen (jij bent namelijk bijvoorbeeld net bezig met het uitladen van de boodschappen en deze naar binnen aan het brengen). En passant pist hij nog effe binnen ergens tegen aan. Dan "maak jij evenmin weinig vrienden" denk ik.
moonenz schreef:
04-01-2020 14:40
mwah als ie naar binnen was gerend langs dr op en meteen had zitten zeiken voor ze de kans had hem naar buiten te bonjouren a la. Maar het dier heeft ruim 24 uur opgesloten gezeten, uitzweten lukt ook niet he, dan vind ik het wel een stukje eigen verantwoordelijkheid als je de boel open hebt.

Nee, wettelijk gezien mogen katten niet buiten lopen. Was laatst in het nieuws. Dus het is zeker niet de verantwoordelijkheid van TO.
Nooit samen met niet beplaste dingen wassen, die gaan écht ook stinken. En meteen uit de machine ruikt het dan wel fris maar zodra het vochtig of warm wordt ruik je het echt heel erg.
Wassen met véél azijn. Azijn doet iets met de enzymen waardoor kattepis stinkt. Helpt echt! Gebruikt op een (nieuwe !!!!) beplaste bank. Rook helemaal niets meer.

Een bank kan niet in de machine dus eerst besproeit met water, toen met azijn en toen weer een paar keer met water , met baddoeken er onder. Is er echt helemaal uitgegaan.
iones schreef:
04-01-2020 16:12
Katten zijn sneeky, dat weet jij net zo goed als ik. Die schieten zo naar binnen zonder dat je er erg in hebt.

Stel je voor dat ik mijn hond uitlaat, en deze vliegt bij jou door jou openstaande deur naar binnen (jij bent namelijk bijvoorbeeld net bezig met het uitladen van de boodschappen en deze naar binnen aan het brengen). En passant pist hij nog effe binnen ergens tegen aan. Dan "maak jij evenmin weinig veel vrienden" denk ik.
Mag hopen dat jij je hond gewoon aan de lijn hebt.
En verder: slechte vergelijking. Deze kat zat 24 uur opgesloten. Niet zo gek dat dat beest op een gegeven moment moest plassen natuurlijk.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:42
12.54% gewijzigd
De wasmachine is net klaar met de reiniger
Ben nu mn kleding erin aan het wassen
En dan hoop ik kattenpisgeurvrij....
winkelfanaat schreef:
04-01-2020 16:23
Nee, wettelijk gezien mogen katten niet buiten lopen. Was laatst in het nieuws. Dus het is zeker niet de verantwoordelijkheid van TO.
tussen wettelijk en realiteit zit vaak een verschil... niet dat ik loslopende katten wil goedpraten, vind niet dat een ander last moet hebben van jouw dier. Maar de realiteit is dat er nog veel wel loslopen en sommigen zijn erg nieuwsgierig/brutaal, dan zou ik toch erop letten zelf dat ik niets opsluit na openstaande deuren (en ja ik heb zelfs weleens met de buurvrouw aan de voordeur gestaan waarbij er gewoon een kat langs me op naar binnen liep dus ik weet dat voorkomen lastig is).
Ik snap t ook niet eant ik stond zelf in de gang dus hoe die langs me heen naar binnen is gekomen......
vivajaline schreef:
04-01-2020 19:02
Ik snap t ook niet eant ik stond zelf in de gang dus hoe die langs me heen naar binnen is gekomen......
Ze kunnen zo vlug zijn soms, hoef je maar een seconde afgeleid te zijn. Vind het wel vervelend voor je, voortaan even een rondje als de deur open is geweest? ;) Wel fijn dat de wasjes gedraaid zijn, hopelijk geurvrij en geen last van je allergie.
moonenz schreef:
04-01-2020 14:40
En zo heb ik een keer een vogel via het open raam binnen gehad en een egel in de keuken.... dat plast en poept ook. En dat stinkt!
Waar ga ik dat op verhalen?... Nergens op, maar dat is ook mijn verantwoordelijkheid, want ik had het betreffende raam en de keukendeur opengelaten.
Maar dat neemt niet weg dat als er echt schade is, dat ik vind dat je die op de katteneigenaar moet kunnen verhalen.
loulou39 schreef:
04-01-2020 19:52
En zo heb ik een keer een vogel via het open raam binnen gehad en een egel in de keuken.... dat plast en poept ook. En dat stinkt!
Waar ga ik dat op verhalen?... Nergens op, maar dat is ook mijn verantwoordelijkheid, want ik had het betreffende raam en de keukendeur opengelaten.
Maar dat neemt niet weg dat als er echt schade is, dat ik vind dat je die op de katteneigenaar moet kunnen verhalen.
Kan gewoon via je aansprakelijkheidsverzekering. Maar goed, er is gelukkig niet echt schade. Als de kat het matras had ondergeplast was het een ander verhaal geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven