kat gedraagt zich vreemd

09-02-2013 23:29 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_170952 wijzigde dit bericht op 29-03-2015 20:09
Reden: .
% gewijzigd
Zwanger?!
Kan ze zwanger zijn?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
katten hebben geen winterdip, als ze zich plotseling anders gedragen en teruggetrokken zijn dan zijn ze ziek. Een kat laat niet gauw zien dat ie ziek is, het zijn geen aanstellers zeg maar. Dus dit gedrag is een noodsignaal en mag je niet negeren. Naar de dierenarts dus.
Misschien ziek of ergens pijn. Ik zou haar een paar dagen niet naar buiten doen. Anders even naar de dierenarts.
T
anoniem_170952 wijzigde dit bericht op 29-03-2015 20:10
Reden: T
% gewijzigd
Contact op nemen met je dierenarts. Kat in het nauw maakt rare sprongen, dus wie weet doet ze zo omdat ze ziek of uit haar doen is
Afspraak maken bij de dierenarts.

Eventueel zelf al temperaturen als je die in huis hebt.

Mijn katten trekken zich ook terug als ze bijvoorbeeld een abces hebben van het vechten.

Daar krijgen ze koorts van en dan trekken ze zich terug.
Mijn eerste reactie is dat ze van slag is door de katten buiten en dus niet meer naar buiten durft en zich dus afreageert op jullie (redirectie agressie), maar ga voor de zekerheid ook maar eventjes naar je DA toe.
Er heerst momenteel kattengriep, dus zeker even naar de dierenarts!

Katten geven vaak lastig pijn aan en dan niet op een directe manier. Dus het kan echt vanalles zijn.

Als mijn katten van streek zijn door iets wat buiten is gebeurd dan zoeken ze juist steun bij mij en doen niet agressief tegen me.

Maar dat kan bij jouw kat natuurlijk anders zijn.

Gelukkig eet en drinkt ze goed. Maar dat zegt helaas ook niet alles. Ik heb ook een poes gehad die gewoon door bleef eten terwijl ze doodziek was.

Heb nu een kater die ophoudt met eten en dan moeilijk weer aan het eten komt. Heel lastig.

Als je kat stopt met eten moet je wel direct naar de dierenarts.
T
anoniem_170952 wijzigde dit bericht op 29-03-2015 20:10
Reden: I
% gewijzigd
quote:lotje8 schreef op 09 februari 2013 @ 23:54:

oh, dat wist ik niet, van die kattengriep! ik neem maandag meteen contact op met de dierenarts.Eerlijk gezegd klinkt dit mij niet als iets lichamelijk in de oren, maar als een teken van stress. Hopelijk kan je DA maandag alles gelijk even checken en uitsluiten.
O, knap dat je dat door de computer kan zien. Bij een gedragsverandering moet je eerst fysiek laten checken. "Het klinkt mij" slaat nergens op, je hebt de kat niet gezien of onderzocht. Bovendien ben je geen dierenarts.

Het klinkt mij nogal absurd.
Ha Meds.

Dierenarts inderdaad poesgewijs.
Leoooooooooooooooooooo, waar was je al die tijd?
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 februari 2013 @ 00:06:

O, knap dat je dat door de computer kan zien. Bij een gedragsverandering moet je eerst fysiek laten checken. "Het klinkt mij" slaat nergens op, je hebt de kat niet gezien of onderzocht. Bovendien ben je geen dierenarts.

Het klinkt mij nogal absurd.Is dit het goede moment om te zeggen dat homeopathie bij dieren heel goed kan werken?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Dierenarts inderdaad, voor de zekerheid.
quote:feow schreef op 10 februari 2013 @ 00:17:

[...]

Is dit het goede moment om te zeggen dat homeopathie bij dieren heel goed kan werken?pendelen, bach therapie, yoga het kan allemaal. Maar pas nadat de dierenarts het beest heeft gezien en zo nodig behandeld

[...]

Is dit het goede moment om te zeggen dat homeopathie bij dieren heel goed kan werken?

Bijna goed...

Je mist alleen nog het stukje "Nadat je een diagnose van de dierenarts hebt gekregen" erbij te zetten..
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 februari 2013 @ 00:16:

Leoooooooooooooooooooo, waar was je al die tijd?Druk met elders de wijsneus uithangen vooral.

[...]

Is dit het goede moment om te zeggen dat homeopathie bij dieren heel goed kan werken?Ja, doe maar Feow.
Yoga bij katten is geen aanrader. Een kat in het nauw maakt rare sprongen maar een kat in de lotusstand doet hele enge dingen.

Pendelen werkt wel, vooral bij jonge katten. Je hoeft niet persé een echte pendel te gebruiken trouwens, een belletje aan een touwtje doet het ook best.

Bach moet je mee oppassen. Hoge tonen hé? En als je die bloemetjes bedoeld: daar gaan ze van niezen en dat vinden ze niet lekker.

En dierenartsen moet je ook mee oppassen. Voor je het weet ben je zwanger. (mijn ex is dierenarts)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
mijn kat heeft een hekel aan pendelen. Heb het idee dat hij ook wat benauwd is als ik hem heen en weer zwaai
quote:feow schreef op 10 februari 2013 @ 00:30:

Yoga bij katten is geen aanrader. Een kat in het nauw maakt rare sprongen maar een kat in de lotusstand doet hele enge dingen.

Pendelen werkt wel, vooral bij jonge katten. Je hoeft niet persé een echte pendel te gebruiken trouwens, een belletje aan een touwtje doet het ook best.

Bach moet je mee oppassen. Hoge tonen hé? En als je die bloemetjes bedoeld: daar gaan ze van niezen en dat vinden ze niet lekker.

En dierenartsen moet je ook mee oppassen. Voor je het weet ben je zwanger. (mijn ex is dierenarts)Dank je. Heel nuttig deze info.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 februari 2013 @ 00:34:

mijn kat heeft een hekel aan pendelen. Heb het idee dat hij ook wat benauwd is als ik hem heen en weer zwaaiWat een mietje, jouw kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven