Kat gevonden...

23-11-2020 12:17 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een uurtje geleden belde mijn man. Op het terrein van zijn werk vond hij een jonge kat. Wat hij nou moest doen...

Er zat geen beweging meer in, maar bij nader inzien bleek het beestje nog wel te ademen.
Mijn inschatting: onderkoeld, honger, vol vlooien. Dus tja, ofwel je raapt hem op en brengt hem hier, of je laat hem liggen. Veel meer opties zijn er niet.

We hebben de dierenarts gebeld (eerste wat die zeiden: waarom heb je de dierenambulance niet gebeld :facepalm: ) en elkaar daar getroffen. Het bleek een prachtig beestje, langharig, rood, ongeveer 6 maanden, zwaar onderkoeld, graatmager, vlooien viel mee, wel teken. De dierenarts gaf hem of haar een kans van 50/50. Dus nu wachten we op telefoon terwijl we weten dat dat best een tijdje kan duren.

En uiteraard hopen we dat er geen chip inzit. Dat kan ook nog.
Als ie het haalt en niet gechipt is, hebben we er weer eens een kat bij.

Ik wil overigens niks met dit topic, moest gewoon even van me afschrijven. Hoewel: als er een paar mensen willen duimen is dat natuurlijk mooi meegenomen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
ohh prachtig
veel plezier ermee
Wat een dotje. Veel plezier ermee :heart: :heart:
Wat een cadeautje zeg! Veel geluk met deze knapperd!
Alle reacties Link kopieren
Mooie kat hoor! Hopelijk wordt hij snel een grote stoere kater!
Alle reacties Link kopieren
Aah wat een feel good topic, en wat een schatje.
Zat me in een ander topic over een kat net te ergeren, dus dit verhaal komt als geroepen.
Heel veel geluk met Noah toegewenst en super dat jullie zijn (nieuwe) blikopeners willen zijn ;)
Ceylon schreef:
24-11-2020 19:25
@Moirmel, als we nog een broertje of zusje vinden meld ik me wel.
Ik hou je daaraan, katten zijn prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Update: Noah heeft door waar de kattenbak voor dient. Aangezien ik biologische korrels gebruik die klonteren, waarna de plas er gewoon uitgeschept wordt, ruiken die bakken natuurlijk best een beetje. Ik heb ze met opzet nog niet helemaal schoongemaakt. Dat lijkt goed te helpen.

De waterfontein blijkt erg lekker water te hebben en nadat hij zag dat Theo aan de brokjes begon, volgde hij dat voorbeeld en heeft zijn buikje kogelrond gegeten. Brokjes staan hier altijd. Wat me meevalt: hij stopt ook gewoon. Dat heb ik bij zwervers wel eens anders gezien.

Het huis is blijkbaar goedgekeurd, en het reismandje is vooralsnog zijn veilige plekje, daar storen de andere katten hem niet (dat verbaast me dan weer niet want dat ding staat gelijk aan autorijden en dierenarts ;-D ) en wij storen hem ook niet. Hij bleef ons aanvankelijk continue in de gaten houden. Maar ik moest hem toch pakken vanwege de antibiotica. Die er verrassend gemakkelijk in ging. Wild??? Als deze kat wild is, dan heeft ie toch heel goed door dat we hem helpen. Daarna heb ik hem mijn man in zijn handen geduwd en die gaf hem een half uurtje later door aan Lon. En die was zo slim om een deken een beetje over hem heen te leggen en niet meer te bewegen. Hij heeft bijna drie uur heel erg lekker geslapen.

Nu zijn ze in de hal, daar krijgen ze hun avondeten en daarna mogen ze de woonkamer niet meer in. Hoewel de grote katten allemaal boven liggen doet Noah braaf mee, na het eten zoek je een plek om te slapen en morgen is er weer een dag.

Al met al gaat het tot nu toe boven verwachting. Maar goeie genade wat is het beestje mager. Het is echt een zak met knookjes, als je hem aait voel je werkelijk élk botje.

Maar dat gaat vast niet lang duren :heart:
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Het is een schatje. Uit nieuwsgierigheid, waarom mogen ze s avonds niet in de woonkamer?
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
25-11-2020 22:10
Het is een schatje. Uit nieuwsgierigheid, waarom mogen ze s avonds niet in de woonkamer?

We hebben een open keuken. En één van de katten vindt de wasbak een bak. Eentje waarin je kunt plassen dus. En dat doet ze alleen als we er niet bij zijn. Dus overdag kunnen ze gaan en staan waar ze willen (inclusief tuin, veld, bos en schuur), maar als we weg zijn, of naar bed gaan, hebben ze pech.

Nouja, aangezien onze hal ruim 3x4 meter is, met een grote trap (14 treden) en dan nog een heel behoorlijke overloop, hebben ze daar echt meer dan genoeg ruimte. Boven en beneden staat een stoel, er zijn diverse kussentjes, er staan brokjes en de waterfontein en in totaal 6 kattenbakken. Er zijn katten die het met heel wat minder moeten doen.
ceylon wijzigde dit bericht op 25-11-2020 22:23
15.60% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wat een heerlijk topic om te volgen. En wat maakt Noah al flinke stappen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie kat !
Super van je om je over dit schatje te ontfermen.
Veel plezier ermee.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
25-11-2020 22:18
We hebben een open keuken. En één van de katten vindt de wasbak een bak. Eentje waarin je kunt plassen dus. En dat doet ze alleen als we er niet bij zijn. Dus overdag kunnen ze gaan en staan waar ze willen (inclusief tuin, veld, bos en schuur), maar als we weg zijn, of naar bed gaan, hebben ze pech.

Nouja, aangezien onze hal ruim 3x4 meter is, met een grote trap (14 treden) en dan nog een heel behoorlijke overloop, hebben ze daar echt meer dan genoeg ruimte. Boven en beneden staat een stoel, er zijn diverse kussentjes, er staan brokjes en de waterfontein en in totaal 6 kattenbakken. Er zijn katten die het met heel wat minder moeten doen.
Ik begrijp het. Fijn dat ze zoveel ruimte hebben!
Alle reacties Link kopieren
Oooh, wat fijn dat het zo goed gaat!
Geweldig voor dit mooie katje dat jullie hem gered hebben :heart:
Alle reacties Link kopieren
Verdrietig berichtje, hij heeft het toch niet gehaald. Om vijf uur vanochtend liet ik een kat naar buiten en lag hij nog lekker opgerold te slapen. Om kwart over zes maakte mijn man me wakker, Noah is dood.

Het lijkt erop dat hij heeft willen opstaan voor iets en toen is omgekiept.

Ik baal vandaag even.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Och Ceylon, wat intens triest :'(

Maar wat fijn dat hij het zo warm, liefdevol en fijn heeft gehad bij jullie!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Agos, dat is ook wat. Sterkte.
Wat? Wat een klote bericht zeg! Hoe kan dat nou zou je zeggen, net nagekeken en hij zag er zo lekker pittig uit! Dit was net zo'n leuk topic met een goede afloop. Tot nu dus! Wat jammer zeg.
Ooooooo ach gossie...
Hij heeft iig nog zijn buikje rond kunnen eten, warmte gekend en knuffels :rose:
He wat naar, ik zat net met veel enthousiasme je hele topic door te lezen.
Wat ongelooflijk rot dat hij is overleden en wst ontzettend fijn dat hij nkg een paar dagen een normaal, warm en liefdevol leven heeft kunnen hebben.

Sterkte en een knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Ach nee.... :cry:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jeetje wat een ongelooflijk verdrietige wending :'(! Niet te geloven. Heel fijn dat hij bij jullie in een warm, fijn huis heeft mogen gaan. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ach nee.... Wat verdrietig...
Ach jeetje... Zo'n mooie lieverd...

Fijn voor hem dat er tijdens zijn laatste dagen in elk geval heel goed voor hem gezorgd is. Dat hebben jullie hem kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een droevig bericht. Ik had net op de link geklikt om de foto's te bekijken en las dat het de laatste foto was.

Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven