Kat gevonden...

23-11-2020 12:17 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een uurtje geleden belde mijn man. Op het terrein van zijn werk vond hij een jonge kat. Wat hij nou moest doen...

Er zat geen beweging meer in, maar bij nader inzien bleek het beestje nog wel te ademen.
Mijn inschatting: onderkoeld, honger, vol vlooien. Dus tja, ofwel je raapt hem op en brengt hem hier, of je laat hem liggen. Veel meer opties zijn er niet.

We hebben de dierenarts gebeld (eerste wat die zeiden: waarom heb je de dierenambulance niet gebeld :facepalm: ) en elkaar daar getroffen. Het bleek een prachtig beestje, langharig, rood, ongeveer 6 maanden, zwaar onderkoeld, graatmager, vlooien viel mee, wel teken. De dierenarts gaf hem of haar een kans van 50/50. Dus nu wachten we op telefoon terwijl we weten dat dat best een tijdje kan duren.

En uiteraard hopen we dat er geen chip inzit. Dat kan ook nog.
Als ie het haalt en niet gechipt is, hebben we er weer eens een kat bij.

Ik wil overigens niks met dit topic, moest gewoon even van me afschrijven. Hoewel: als er een paar mensen willen duimen is dat natuurlijk mooi meegenomen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
O sterkte !
wat verdrietig.
Hij heeft in ieder geval nog even kunnen genieten van aandacht, eten en een warm huis. Goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Ceylon. Arm beessie.
Wat naar. Arm diertje en arme jullie :redrose:
Als meelezer zijnde wat verdrietig! Hij heeft mooi warm liefdevol mandje gevonden om in alle rust te kunnen overlijden :rose:
Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Neeee, wat verdrietig :cry:
Wat sneu! Het leek zo goed te gaan, maar helaas toch te zwak. Sterkte voor jullie.
Ah nee, ik las dit topic vanochtend voor het eerst en vond het zo leuk dat er een mooie oplossing was gekomen voor kitten en dan lees ik dit. Wat naar zeg.
Sterkte ermee! Wel super fijn dat hij nog wat dagen in een liefdevol thuis gezeten heeft. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Nee :'( . Dat had ik niet aan zien komen, het leek zo goed te gaan. Sterkte :hug: .
Alle reacties Link kopieren
Neee Wat ontzettend verdrietig zeg :'(
Maar een troostende gedachte dat hij niet alleen in die plas heeft moeten sterven maar toch, al was het maar zo kort, liefde en een warm huisje heeft gekend.
Heel veel sterkte ermee :hug:
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Ach, wat sneu. Heel veel sterkte, JIJ hebt je best gedaan hoor... :hug: :cat:
Is het niet goed om contact te hebben met de dierenarts om te vragen wat dit zou kunnen zijn? Denk niet dat het gevaarlijk kan zijn voor je andere katten, maar ik zou het toch uit willen sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Het beestje had een longontsteking en nul reserve.

Hij is een ruime dag bij de DA geweest, als hij iets geks had gehad, dat gevaarlijk zou kunnen zijn, dan hadden we hem meteen laten inslapen.

Het was een kans van 50/50 of hij het zou halen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat naar! Gelukkig heeft hij bij jullie warmte en zorg gehad en is hij niet buiten gestorven.
Alle reacties Link kopieren
Aww Ceylon, wat sneu
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Alle reacties Link kopieren
Ahhh wat jammer. Wel fijn dat hij niet bang was bij jullie en dus nog een warme, veilige plek heeft gehad met genoeg eten.
Ceylon schreef:
26-11-2020 11:21
Het beestje had een longontsteking en nul reserve.

Hij is een ruime dag bij de DA geweest, als hij iets geks had gehad, dat gevaarlijk zou kunnen zijn, dan hadden we hem meteen laten inslapen.

Het was een kans van 50/50 of hij het zou halen.


Dat van die longontsteking had ik gemist. Verder geen enkele twijfel over jullie goede zorgen, vond het sowieso top wat jullie hebben gedaan!
Ach nee wat naar. :(
Alle reacties Link kopieren
Ach wat verdrietig. Gecondoleerd.

Hopelijk helpt het jullie iets om te weten dat hij in elk geval in een huis vol liefde en warmte heeft kunnen inslapen in plaats van moederziel alleen en koud buiten.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven