Kat gewond

31-05-2014 22:53 174 berichten
Vanavond kwamen we thuis en kat zat voor de deur te miauwen. Nu vond ik het wel gek dat ze dan niet naar de auto was gerend zoals ze al vaker doet, maar goed kan gebeuren.

Dat kat miauwt is ook niet vreemd, ze voert hele gesprekken met me

Toen we binnen waren zag ik dat ze haar achterpoot niet gebruikt. Heb haar direct opgetild en voelde een hele snelle hartslag. Haar pootje mag ik aanraken, maar geen druk uitoefenen. Ze begint dan als een gek te grommen en te blazen. Vriend mag haar nu helemaal niet aanraken.

Ze ligt nu te slapen, pootje uitgestrekt en helemaal vrij. Meestal liggen haar pootjes onder haar.

Vind het zo zielig... En ik weet dat ik het even moet aankijken en als ze van de week nog steeds hupt ik dan even naar de dierenarts moet, maar dit is de eerste keer dat ze wat heeft sinds ze buiten komt (1 jaar nu ongeveer)...

Wat ik hiermee wil...? Gewoon even van me afschrijven en een schop onder m'n hol krijgen dat ik niet zo bezorgd moet zijn en me niet zo moet aanstellen
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 mei 2014 @ 22:57:

Hallo? je gaat toch geen topic openen? Ga met het dier naar de dierenarts. Nu. Wellicht heeft hij een verkeersongeluk gehad en zijn er inwendige bloedingen, of de poot is verbrijzeld. Dat beest heeft bovendien pijn, dus wat denk je nou?

Belachelijk dit

Dit!!

Potdikkie het zou in mijn hoofd niet opkomen om een topic te openen of te wachten met naar de DA te gaan.. Ik zou binnen 5 minuten na het ontdekken echt al een spoed afspraak aan het maken zijn..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:sabbaticalmeds schreef op zaterdag 31 mei 2014 22:57 Hallo? je gaat toch geen topic openen? Ga met het dier naar de dierenarts. Nu. Wellicht heeft hij een verkeersongeluk gehad en zijn er inwendige bloedingen, of de poot is verbrijzeld. Dat beest heeft bovendien pijn, dus wat denk je nou?

Belachelijk dit Eens! "Ik moet het aankijken" koekoek..
quote:Fruity-Pebbles schreef op 31 mei 2014 @ 23:10:

Ik ben opgevoed met 'even aankijken en daarna naar huisarts'

Denk dat ik dit doortrek naar alles om me heenNiet elke opvoedingswaarde is geschikt om kritiekloos aan te nemen als waarheid.
Man rennen jullie zelf ook gelijk naar de huisarts als je last van je voet hebt, ik niet. Ook niet met mijn kinderen of dieren. Heeft hij na een dag nog veel last, dan ga ik pas een arts raadplegen.
Leuk voor dat beest dat jij een Calvinistische opvoeding hebt genoten, maar ze heeft wel pijn ondertussen.

Altijd leuk om te lezen dat dierenliefde eindigt waar de portemonnee begint.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:renate73, 24 seconden geleden

Man rennen jullie zelf ook gelijk naar de huisarts als je last van je voet hebt, ik niet. Ook niet met mijn kinderen of dieren. Heeft hij na een dag nog veel last, dan ga ik pas een arts raadplegen.

Mijn eigen voet niet als ik mijn tenen nog kan bewegen, maar als mijn zoon zijn voet niet gebruikt dan ga ik naar de huisarts(enpost). Als de dieren aangeven pijn te hebben of een pootje niet gebruiken, ga ik ook naar de dierenarts en dat heb ik nog nooit voor niks gedaan.
Hier ook een kat gehad die mank binnenkwam. Leek normaal maar had heel veel pijn. Meteen naar dierenarts geweest en bleek hartstikke gebroken! Daarnaast zag de arts op de foto's dat hij een harde klap gehad moest hebben omdat hij kon zien dat er longblaasjes geknapt waren, dat gebeurt bij een harde klap, dus een ongeluk of hoge val. Aan de buitenkant zag je niks. Mijn print is dat je het echt niet zelf kan beoordelen, dus meteen naar de dierenarts jij!
quote:sabbaticalmeds schreef op zaterdag 31 mei 2014 22:57 Hallo? je gaat toch geen topic openen? Ga met het dier naar de dierenarts. Nu. Wellicht heeft hij een verkeersongeluk gehad en zijn er inwendige bloedingen, of de poot is verbrijzeld. Dat beest heeft bovendien pijn, dus wat denk je nou?

Belachelijk dit

Anders doe je even normaal? Lees je reactie eens terug als je het over belachelijk hebt.

Ik heb altijd buitenkatten gehad en die komen weleens met een schram of idd een pijnlijke poot. Ze belast hem dan even niet, slaapt wat meer en dan zag ik ze meestal de volgende dag er alweer op tippelen. TO ik zou het ook even aankijken tor maandag hoor. Als ze echt veel pijn heeft komt ze niet lekker bij jou slapen hoor, dan bleef ze echt wel klagen en miauwen.

En hier trouwens geen geld tekort ofzo, gewoon gezond verstand gebruiken.
quote:renate73 schreef op 31 mei 2014 @ 23:15:

Man rennen jullie zelf ook gelijk naar de huisarts als je last van je voet hebt, ik niet. Ook niet met mijn kinderen of dieren. Heeft hij na een dag nog veel last, dan ga ik pas een arts raadplegen.Ik kan heel goed zelf beoordelen of iets spoed is of niet. Maar als ik een ongeluk zou hebben en ik zou mijn been niet kunnen gebruiken, ja reken maar dat ik dan naar de HAP ging. En weet je, ik zou ook meteen worden doorgestuurd voor een Xray
quote:renate73 schreef op zaterdag 31 mei 2014 23:15 Man rennen jullie zelf ook gelijk naar de huisarts als je last van je voet hebt, ik niet. Ook niet met mijn kinderen of dieren. Heeft hij na een dag nog veel last, dan ga ik pas een arts raadplegen.Deed mijn vriendin laatst ook toen haar zoontje een stok in zijn oog had gehad, klagen, huilen "niks te zien, ga maar slapen, zien het morgen wel". Volgende dag iris blauw, hartstikke blind.. Volgens de dokter was het nog te redden geweest.
quote:renate73 schreef op zaterdag 31 mei 2014 23:15 Man rennen jullie zelf ook gelijk naar de huisarts als je last van je voet hebt, ik niet. Ook niet met mijn kinderen of dieren. Heeft hij na een dag nog veel last, dan ga ik pas een arts raadplegen.Dan hoop ik van harte dat het moment nooit zal komen dat je daar vreselijke spijt van krijgt. Een vriendin van mijn ouders was ook zo. Tegen de tijd dat zij naar de dokter ging, konden ze haar been opnieuw breken omdat het verkeerd geheeld was. Stoer hoor!
quote:janna1986 schreef op 31 mei 2014 @ 23:18:

[...]

Anders doe je even normaal? Lees je reactie eens terug als je het over belachelijk hebt.

Ik heb altijd buitenkatten gehad en die komen weleens met een schram of idd een pijnlijke poot. Ze belast hem dan even niet, slaapt wat meer en dan zag ik ze meestal de volgende dag er alweer op tippelen. TO ik zou het ook even aankijken tor maandag hoor. Als ze echt veel pijn heeft komt ze niet lekker bij jou slapen hoor, dan bleef ze echt wel klagen en miauwen.

En hier trouwens geen geld tekort ofzo, gewoon gezond verstand gebruiken.

O, jij bent er ook zo een.

Waar "gezond verstand" allemaal toe leidt.
TO wordt hier wel afgemaakt zeg. Ik zou het pootje even checken op splinter/glas etc., binnenhouden en morgen naar de DA als hij nog steeds hinkt.
quote:NummerZoveel schreef op 31 mei 2014 @ 23:21:

[...]

Dan hoop ik van harte dat het moment nooit zal komen dat je daar vreselijke spijt van krijgt. Een vriendin van mijn ouders was ook zo. Tegen de tijd dat zij naar de dokter ging, konden ze haar been opnieuw breken omdat het verkeerd geheeld was. Stoer hoor!Inderdaad ja. Lekker stoer, want je bent niet meteen naar de dokter gerend. Dit deed die mevrouw zichzelf tenminste nog aan. Maar stel het gaat over je kind of dier dan is het onthouden van medische zorg gewoon een vorm van mishandeling
To zegt: Vind het zo zielig....
quote:jusa schreef op zaterdag 31 mei 2014 23:21 TO wordt hier wel afgemaakt zeg. Ik zou het pootje even checken op splinter/glas etc., binnenhouden en morgen naar de DA als hij nog steeds hinkt.

Je bedoelt dat je het even goed de tijd moet geven om flink te infecteren, voor je naar de DA gaat?

Een hulpeloos dier medische zorg onthouden is tegenwoordig strafbaar. Wist je dat al?
" De Gezondheids- en WelzijnsWet voor Dieren verplicht elke eigenaar voor zijn huisdier te zorgen. Het onthouden van medische zorg aan een ziek of gewond dier is dus niet alleen kwalijk, maar ook strafbaar."
Ja ik ben er "zo een" wat dat dan ook betekenen mag. Ik ben ook weleens 2x in 1 weekend met mijn kat naar de DA geweest, ¤700 euro lichter op maandag. Ik denk dat ik mijn kat idd wel ken en zelf kan inschatten wanneer iets spoed heeft en wat je even kan aankijken tot evt. maandagochtend.

Denk dat TO dat ook kan. Gezien het mogen aanraken en slapen etc zou ik ook even morgenochtend verder kijken.

Maar de DA is vast blij met alle dames hier
quote:masque, 4 minuten geleden

Deed mijn vriendin laatst ook toen haar zoontje een stok in zijn oog had gehad, klagen, huilen "niks te zien, ga maar slapen, zien het morgen wel". Volgende dag iris blauw, hartstikke blind.. Volgens de dokter was het nog te redden geweest.OMG, dat meen je niet!
Ah klinkt bekend! Hier vorige zomer hetzelfde.

Kat komt hinkend binnen en zoekt een rustig plekje op ( lees in de handdoekenkast )

Het was 01:00 snachts en uiteraard in het weekend..

Ik raak dan ook altijd meteen paniekerig en bedenk de meest ergste scenario's. En manlief is nuchter, kan gebeuren , hoeft niks ergs te zijn , even afwachten.

Volgende dag had ze zich wel verplaatst maar at niet en had duidelijk nog pijn. Mauwde verder overigens niet. Kom ik op zondag om 9:00 bij de dierenarts, foto's gemaakt ( kaaatching! ) wat blijkt. Gekneusd. Niks aan te doen. Waarnschijnlijk een verkeerde landing ...

Ze had pijnstillers gehad en uur later liep ze rond alsof er niks loos was en at ze weer zoals altijd..

Het hoeft dus echt niet vreselijk gebroken te zijn.. Maar als het morgen nog duidelijk pijn heeft dan toch maar even naar laten kijken.
quote:janna1986, 36 seconden geleden

Maar de DA is vast blij met alle dames hier De kat vast ook.
quote:NummerZoveel schreef op 31 mei 2014 @ 23:25:

[...]

Je bedoelt dat je het even goed de tijd moet geven om flink te infecteren, voor je naar de DA gaat?

Een hulpeloos dier medische zorg onthouden is tegenwoordig strafbaar. Wist je dat al?Je hebt het tegen iemand die zegt "buitenkatten" te hebben.
quote:janna1986 schreef op 31 mei 2014 @ 23:26:

Ja ik ben er "zo een" wat dat dan ook betekenen mag. Ik ben ook weleens 2x in 1 weekend met mijn kat naar de DA geweest, ¤700 euro lichter op maandag. Ik denk dat ik mijn kat idd wel ken en zelf kan inschatten wanneer iets spoed heeft en wat je even kan aankijken tot evt. maandagochtend.

Denk dat TO dat ook kan. Gezien het mogen aanraken en slapen etc zou ik ook even morgenochtend verder kijken.

Maar de DA is vast blij met alle dames hier

een kat met pijn gaat slapen.

Hij slaapt niet omdat ie lekker in zijn vel zit. TO zegt zelf dat het dier een houding aan moet nemen die het normaal niet aanneemt.
Ik ga niet eens meer reageren hier op.

We kijken het aan, kat heeft geen schrammen, geen splinter, geen glas in pootje. Kat doet niet anders dan normaal, klaagt verder niet eet en drinkt normaal en maakt nog steeds ruzie met vriend
Ze reageerde op Jusa, meds. Ik ben het buitenkatten mens. Zeker ook niet mee eens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven