Kat graaft over tegelvloer

05-11-2014 20:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me al een tijdje iets (onbenulligs) af...

Na het eten 'graaft' onze kat over de (tegel) vloer. Weet iemand waarom ze dit doen?
je weet zeker dat ze er niet geplast heeft, en dat ze dat wil begraven? Onze kat graaft soms ook wel over bv een krant die op de grond ligt, dan ga ik altijd gauw kijken of er niks te begraven ligt..
Om het eten te bedekken. Reflex uit het wild, niks nuttigs.
Inderdaad om het eten te bedekken, verstoppen voor later.. in het wild begraven katten delen van de prooi om het later weer op te graven.
Heel normaal, overblijfsel uit de oertijd toen de kat nog niet was gedomesticeerd.
verba volant, scripta manent.
Aha logisch inderdaad.

Hij doet het ook alleen als ie iets lekkers krijgt. :-)

Bedankt voor de reacties!
Mijne doet het ook bij sneue Tom Poesbrokjes. Misschien is hij niet zoveel gewend
Ze doen het ook bij een tapijt van ¤ 5.000.
verba volant, scripta manent.
Mijn kat graaft echt iets over haar bakje heen, als er iets in de buurt ligt waar dat mee kan. Er lag een keer wat hooi op de grond, had ik laten vallen en dat had ze netjes helemaal over haar lege etensbakje gegraven! Ze doet het ook met een gevallen dweil. Schattig!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:gladoortje74 schreef op 05 november 2014 @ 23:27:

Mijn kat graaft echt iets over haar bakje heen, als er iets in de buurt ligt waar dat mee kan. Er lag een keer wat hooi op de grond, had ik laten vallen en dat had ze netjes helemaal over haar lege etensbakje gegraven! Ze doet het ook met een gevallen dweil. Schattig!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn kater poetst al scheelkijkend de vloer voor hij gaat drinken. Iemand logische verklaring?
Ye ken.
mijn 6 jarige ex kater droog neukt zijn maatje van 3 ook een ex kater.

hij kijkt erbij met een blik van ja ik doe wat... maar wat weet ik niet.

iemand daar een verklaring voor?
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Whaha, ja dat herken ik wel hoor. Als je een kat castreert, haal je niet de kater eruit, alleen zijn ballen. Onze ex-kater 'deed het' met een van mijn truien. En wij moesten het zien want hij kwam altijd de trap af zeilen op die trui en ging hem dan berijden, purrend en al. Wij lagen dan helemaal vlak. Dat kan hoor, berijden kan ook aangeleerd gedrag worden wat ze blijven doen na castratie maar het voelt ook gewoon lekker.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Hahaha ja onze kater deed "het" met een fluffig dekentje.
quote:emmetje2 schreef op 06 november 2014 @ 01:23:

Hahaha ja onze kater deed "het" met een fluffig dekentje.De mijne pakt de hond, die het, gezien beider formaten, maar laat gebeuren.
Ye ken.
dubbel
Ye ken.
Haha herkenbaar! Wij hebben een zeer nette Siamees hier in huis, die begraaft alles waar ook maar een beetje een geurtje aan zit. Sokken, tijdschriften, boeken, (schoon) ondergoed, stof... Alles wat op de grond ligt wordt 'opgeruimd'.

Hij probeert zijn steentje bij te dragen aan het huishouden. Ach, hij doet zijn best, de schat.
Time spent with a cat is never wasted
Onze kater gaat als een idioot met zijn poten schudden als hij iets kouds of nats voelt aan zijn neus. Als hij gaat drinken hoor je dus eerst een aantal seconden gespartel en als je de deur open zet omdat hij naar buiten wil dan loopt hij halverwege de kamer al te spasten met die poten.

Je kunt je voorstellen wat hij doet als er sneeuw ligt .

Vegen doet hij alleen als hij uit de kattenbak komt. Of als hij gekotst heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven