Kat ineens heel ziek..wat te doen?

28-02-2010 14:06 466 berichten
Is dit acuut? Mijn kat van bijna 14 huppelde vrijdag overdag nog vrolijk rond, maar 'savonds werd ze ineens lusteloos en wilde ze niet eten. Sinsdien eet en drinkt ze helemaal niets meer en ligt ze continu nogal lusteloos op een plek te slapen.Als ze een keer opstaat loopt ze wat wankel. Ze heeft erge traanogen en het ziet er af en toe uit alsof ze wat moeite heeft met slikken.

Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?

Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...
Alle reacties Link kopieren
bouillon is ook goed
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
zijkant en rug
is bouillon niet te zout nu?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Turgor kan je het beste meten op ongeveer het midden van de rug. En dan op een aantal plekken.

Maar ik zou dus ook een andere da bellen.
quote:arrasje schreef op 28 februari 2010 @ 15:25:

bouillon is ook goed

Zou ik zeker niet doen.

Bouillon bevat teveel zout,droogt de kat van uit.
en heel eerlijk gezegd snap ik niet dat je niet even met de kat naar de DA bent gegaan. Oke, hij kan misschien niet veel doen, maar hij kan wel met eigen ogen zien hoe de kat er aan toe is
Ze moet trouwens wel gaan eten, niet eten bij een kat kan leververvetting veroorzaken en dan ben je nog veel en veel verder van huis. Als ze sinds vrijdagavond geen eten meer op heeft moet je er echt nu iets met dwang in gaan doen. Je kan bij de dierenarts speciaal dwangvoermiddel halen maar met wat natvoer gaat het ook prima.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Waarom ga je niet alsnog naar de DA dekanau?

Gelukkig heeft kat wat water binnen gekregen, nu hopelijk ook nog wat te eten.
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2010 @ 15:19:

[...]

Geen uitdroging te zien als je aan de vacht trekt. Veert gewoon terug. Ze heeft net weer wat meer gedronken. Ik ga even kijken of ik haar ook iets kan laten eten dmv van pipet of op de poten smeren, wat ik hier net las.echt je moet naar de DA!!
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2010 @ 15:11:

Ik mocht van de DA wel vandaag langskomen hoor, hij heeft me niet afgescheept. Hij zei alleen weinig/ niks te kunnen beteken vandaag. ( alleen noodhulp?) Ik kan dat ook niet helemaal volgen, waarom kan hij dan niet meteen bloed afnemen als ik er toch ben? Daarom kwam hij met het tot morgen wachten aanzetten, maar ik moest wel onmiddelijk bellen als ze achteruit zou gaan. Hij heeft ook veel vragen gesteld over symptomen e.d., ik kreeg zelf geen afgescheept gevoel in ieder geval.

Haha, ja wist ik wel. Doe al langer mee in het dierenwereldje. Alleen in het kader van Viva mag je niet zeggen ..............

Hij kan heel veel doen, acute hulp zodat je kat niet verder uitdroogt en misschien heeft je kat nog wel meer dingen die nu niet meer werken.

Bloed afnemen morgen pas is logisch, hij kan dat niet vandaag naar een labratorium sturen, die zijn er niet.

Maar goed, ik weet genoeg .....................
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oja, kan het toch niet laten, als je toch niet heen gaat, waarom dan een topic openen om ons te vragen wat je moet doen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Vrijwel elke dierenarts kan zelf de standaard bloedonderzoeken doen. Zeker dingen die nu belangrijk zijn. Als je dierenarts geen bloedanalyse apparatuur heeft dan is het helemaal tijd voor een nieuwe dierenarts.
quote:mylenevalerie schreef op 28 februari 2010 @ 15:55:

Oja, kan het toch niet laten, als je toch niet heen gaat, waarom dan een topic openen om ons te vragen wat je moet doen?Ze heeft toch contact gehad met een dierenarts........
Mijn kat heeft eens een ongeluk gehad en was daarna ook lusteloos. Hij dronk wel, maar wilde niet eten.

Hij is na het ongeluk (waarschijnlijk gebotst met een brommer), een nachtje bij de dierenarts gebleven. Die zei dat de kat móest eten om op krachten te komen. Makkelijker gezegd dan gedaan. De da heeft me toen geadviseerd om hem 2x per dag een theelepeltje advocaat te geven. Van de alcohol zou hij honger krijgen. Ik vond het een raar verhaal, maar heb het toch gedaan. En het hielp, hij ging eten.

Heel veel succes ermee!
NEE: geen alcohol!!!! Kan fataal zijn voor de kat. AUB niet dit soort tips gaan toepassen, ga dan AUB naar de dierenarts
Pff... Jeetje wat een advies van die dierenarts...

Geen alcohol geven hoor!
quote:arrasje schreef op 28 februari 2010 @ 16:03:

[...]

Ze heeft toch contact gehad met een dierenarts........die heeft aangegeven dat ze langs mag komen, wat TO vervolgens niet doet.....
Ik stapte in de auto en reed naar een andere DA,voor hetzelfde geld heeft ze gif op ofzo,en is het dalijk te laat....
quote:Bubalicious schreef op 28 februari 2010 @ 16:10:

NEE: geen alcohol!!!! Kan fataal zijn voor de kat. AUB niet dit soort tips gaan toepassen, ga dan AUB naar de dierenarts

Ik schrijf het wat te kort door de bocht misschien. Niet bedoeld om de kat van to gelijk een alcoholdieet te geven. Ik vind ook dat ze gewoon naar de dierenarts moet gaan. Heb ik destijds ook gedaan en die gaf me zelf deze tip. Mijn kat nam 2 likjes van mijn vinger. Een paar uur later at hij wat blikvoer. Misschien vond hij de advocaat gewoon niet te knagen en at hij gauw wat anders uit angst die gele zooi nog eens te krijgen.

Hoe dan ook, het was dus niet als tip bedoeld dat to het haar kat ook moet geven. Gewoon naar de dierenarts gaan. Al was het alleen maar om to misschien gerust te kunnen stellen dat wat hij ziet niet verontrustend is ofzo.
DA kan heel veel doen. Jee wat een verhaal, natuurlijk moet je naar de DA je kat wankelt op haar benen. Als het nieren of blaas is kan ze morgen wel dood zijn terwijl met een vrij eenvoudige ingreep je het leven van het dier redt
Natuurlijk moet je een kat geen alcohol geven
quote:mylenevalerie schreef op 28 februari 2010 @ 15:53:

[...]

Haha, ja wist ik wel. Doe al langer mee in het dierenwereldje. Alleen in het kader van Viva mag je niet zeggen ..............

Wat bedoel je hiermee?
quote:rosanna08 schreef op 28 februari 2010 @ 16:11:

[...]

die heeft aangegeven dat ze langs mag komen, wat TO vervolgens niet doet.....

Als de symptomen erger worden maar dat is niet het geval.

Hij begint weer een beetje te drinken.
Even heel simpel of cru: je vergeeft het jezelf ws nooit als je nu niet gaat en ze overleeft het niet. Ik snap je reserve tot op zekere hoogte wel, maar mbt mijn huisdieren heb ik mijn schroom al snel opzij gezet. Liever 10x te vaak en een overbezorgd gek kattenvrouwtje dan 1x te weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven