Kat kotst wormenkuur uit

27-10-2010 11:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst mijn kat een wormenkuur gegeven. Dat had ik door zijn eten gemengd. Helaas kwam het na een uur weer naar buiten. Het was een soort van pasta wat in een lange spuit zat.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en een alternatief gevonden wat wel binnen gehouden wordt?
Wij geven de wormenkuur met een spuitje direct in de bek, niet door het eten, en hebben nooit last gehad van spugende katten.
Ik heb pilletjes die ik door het voer meng. Gaat altijd goed.
Er zijn ook pilletjes die lekker smaken, als kattensnoepjes. Die werken heel goed bij één van mijn katten die het gewoon niet opeet anders en waar ik ook niks bij in de bek krijg. Te koop bij de dierenwinkel.
Ik gebruik altijd pipetten tegen wormen bij de kat. Net als Frontline pipetten tegen vlooien, gewoon in de nek ermee.

Het schijnt dat de Exil wormenpasta heel slecht spul is.
Kies voor een ontworming voor de gevoelige (of jonge) kat. De acceptatie ligt bij die spuiten en tabletten wat hoger, waardoor de kans op uitspugen kleiner wordt.

Of kies voor tabletten in combinatie met een pillenschieter. Klinkt misschien niet prettig maar werkt in de praktijk wel erg goed. Kat slikt hem in, en klaar.
Bedankt alvast! Zou het verschil maken als ik de pasta rechtstreeks in zijn bekje spuit en niet door het voer meng? Blijft toch hetzelfde spul.
quote:wereldmeid schreef op 27 oktober 2010 @ 11:28:

Ik gebruik altijd pipetten tegen wormen bij de kat. Net als Frontline pipetten tegen vlooien, gewoon in de nek ermee.

Het schijnt dat de Exil wormenpasta heel slecht spul is.Wat een onzin. Exil is gewoon een goede ontworming. Voor alle merken ontworming geldt dat je 4x per jaar moet ontwormen willen de wormen goed aangepakt worden. Als een ontworming niet of niet voldoende werkt, ligt dat 9 van de 10 keer aan een verkeerde toepassing of het feit dat het simpelweg te weinig wordt gedaan. Dat heeft niets met het product te maken.
Wereldmeid, ik wist niet dat het ook in pipetten vorm kwam. Misschien een idee.
quote:Taha schreef op 27 oktober 2010 @ 11:30:

Bedankt alvast! Zou het verschil maken als ik de pasta rechtstreeks in zijn bekje spuit en niet door het voer meng? Blijft toch hetzelfde spul.Het zou heel goed kunnen dat het niet samen gaat, je zou het kunnen proberen om het op die manier te doen,wij hebben echt nooit geen spuug problemen op deze manier.
Ik denk dat ik eerst de pasta maar rechtstreeks probeer, want dat heb ik al in huis (niet goedkoop) en als dat niet werkt maar een pilletje (eventueel voor gevoelige kittens)
Ik gebruik ook druppels voor in de vacht, mijn kat hoeft niks meer oraal in te nemen.

Koop ik bij de dierenarts, het is van Stronghold.
The sun does not compare or judge. It shines for all life.
Ik heb een makkelijke kat, die kun je alles geven, en een moeilijke kat, die vecht zich zowat dood en kotst alles uit. Die moeilijke kat krijgt stronghold druppeltjes in de nek, da's ook tegen wormen.
Inderdaad, pipetten voor in de nek. Wel wat duurder hoor, maar werkt veel makkelijker.
TO, ook ik heb eens heel lang geleden een soort van pasta gekocht als wormenkuurtje. Mijn poes spuugde dit ook meteen uit. Je kunt beter even langs de dierenarts gaan, je hebt nu zelfs pillen die smaken naar snoepjes.
Nu even niets geven, want al heeft hij gespuugd toch heeft hij wat binnen gekregen en dus kun je niet de juiste dosering bepalen. Over 3 weken mag je hem een pilletje geven of een pipetje.
Bij de dierenarts kun je Milbemax wormtabletten kopen. Zijn wat duurder (ongeveer 22 euro per 4) maar zijn een heel stuk kleiner.

Hier 3 kotskatten die die tabletten wel binnenhouden. Exil wormtabletten geven trouwens na het spugen hele lelijke vlekken op het keukenzeil........
Milbemax is bij de dierenspeciaalzaak ook vaak gewoon te krijgen. Als je een gevoelige kat hebt kun je eventueel ook van Exil tabletten en pasta kopen, speciaal voor katten en honden die ontworming slecht verdragen.

Exil heeft trouwens sinds kort een 'nieuwere' versie van al haar ontwormingen op de markt met een sterk verbeterde verdraagzaamheid. Ook gevoelige honden en katten verdragen deze een stuk beter dan de vorige versie.

Stronghold (dierenarts) kan ook, wel een stukje duurder.
Mijne doet dat ook, die pasta uitkotsen. En hij is er helemaal panisch van, dus ik ben overgestapt op iets anders. Heb nu die snoepjes-achtige pilletjes en dat gaat gewoon prima.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb vanmorgen mijn katten ontwormd, op het doosje stond dat ik de pilletjes door het voer kon mengen.

Nu had mijn kat lekker gegeten en het bordje leeg.

een uurtje later spuugt ze heel haar buik leeg, inclusief een haarbal en al het voer (het was echt heel veel). Ik heb gekeken naar hoe het eruit zag maar kon geen bewegende of wormachtige er tussen ontdekken.

Is het een bijwerking of heeft ze dan toch last van wormen (eitjes?)?
Grief is just love with nowhere to go
Ik weet niet welke kuur je hebt gebruikt. Ik heb één keer pilletjes voor de hond gehaald bij de Boerenbond en die kotste hij ook uit. Bleek dat je ze op een nuchtere maag moest geven. Sindsdien haal ik ze weer bij de dierenarts.
Stronghold werkt niet tegen lintworm, welke door de vlo wordt overgebracht. Profender is een goede wormenpipet.
Ik doe altijd zo'n Milbemax-pilletje in een beetje smeerkaas en dat vinden ze heerlijk! :)

Beetje onconventioneel, maar ik ben blij dat het werkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven