Kat kwijt in huis

15-07-2010 23:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn kat kwijt!!!

Ik heb een huiskat dus die nooit buitenkomt. De kans dat ze naar buiten is gegaan is nihil. Dus ik ben haar gewoon kwijt geraakt binnenshuis.

Ik ben gisterenochtend vroeg weggegaan naar een andere stad en ging vanmiddag weer terug naar huis.

Vanaf mn thuiskomst tot vanavond heb ik haar niet gezien/gehoord.

Daar ik een trauma heb overgehouden aan het dood vinden van een vorige kat durfde ik haar ook niet te zoeken.

Mijn vriend heeft drie keer het hele huis doorzocht en heeft haar ook niet kunnen vinden.

Ik ben nu met mn vriend mee naar zijn huis want ik kan niet in mijn huis slapen met het idee dat zij ergens dood ligt.

We gaan morgen weer verder zoeken.

Hebben jullie enige tips waar ik zou kunnen zoeken? Of wat ik moet doen?
Ik zou er alles voor geven als ik zou weten waar mijn kat zou zijn. Maar lijkt me ook frustrerend dat je weet waar ze is maar haar niet te pakken krijgt. Hopelijk heeft TO haar kat nog kunnen vangen. Volgens mij was de planning dat ze donderdag op vakantie zou gaan.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
everose schreef op 19 juli 2010 @ 21:34[/message]:[/b]

Ja ik hoop het ook zo.

Ik heb alleen een vakantie geboekt voor as donderdag.

Dus ik hoop dat ik voor donderdag nog wat hoor, anders heb ik wel een vriendin die als contactpersoon wil fungeren. En mn buurvrouw wil haar ook opvangen als ze gevonden wordt.Maar ik ben gewoon bang dat ik haar niet meer levend terug zie

Dit schreef Everose afgelopen maandag......ze zou afgelopen donderdag met vakantie.................

Tja.... de een beweegt hemel en aarde om haar kat terug te vinden (ADM ) en de ander weet dat haar kat ergens levend rondloopt en gaat gewoon met vakantie.....

Arme kat

Sorry maar ik vind dit persoonlijk echt onbegrijpelijk.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Soulcats, misschien is TO helemaal niet op vakantie gegaan. Het heeft vaker even geduurd voordat ze hier weer wat liet weten.
Ja, wie weet Witch...

Maar ik heb hier een slecht gevoel bij.

Hopelijk laat TO snel weer wat horen.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ik zou niet rustig op vakantie kunnen, maar ik denk dat haar vakantie allang geboekt was. En voor een kat annuleren krijg je echt geen geld terug.

Ik hoop van harte dat haar kat gevonden wordt. Zal een mooi kadootje zijn als ze weer thuis komt.
Ik denk dat het voor TO een heel lastige keuze is geweest.

Mijn vriend wilde twee weken terug een weekendje naar Antwerpen. Maar ik kon dat gewoon niet. Zou er ook niet volop van hebben kunnen genieten.

Maar een geboekte vakantie is natuurlijk wat anders. Je geld krijg je er niet van terug. En thuis blijven is ook geen garantie dat je je kat terug krijgt.

Ik ga er dan ook vanuit dat haar zus voor haar blijft zoeken en haar kat snel te pakken krijgt. Dan kan ze nog van haar vakantie genieten. Want ik denk ook niet dat TO dat nu volledig kan.
Tja soulcats, ik weet het ook niet. Wat AnneDaisyMay ook zegt, je geld voor de vakantie krijg je niet terug en thuisblijven is geen garantie dat de kat terug komt. En als haar zus voor haar blijft zoeken... Het lijkt me een lastige beslissing (geweest) voor de TO.
Oh maar dat ben ik ook helemaal met AnneDaisyMay eens hoor! Thuis blijven is inderdaad geen garantie dat de kat terugkomt.

Maar ze was zó dichtbij haar kat, het beestje leeft nog, ik hoop gewoon dat ze alles goed heeft 'overgedragen' en dat haar zus volop naar de kat zoekt.

Ik wil gewoon graag dat deze kat veilig thuis komt.

En dat ik zelf in dit geval niet op vakantie zou zijn gegaan, omdat ik het gewoonweg niet zou kunnen (ik zou persoonlijk iedere kilometer die ik verder verwijderd zou zijn van mijn vermiste kat, hysterischer moeten huilen) moet ik inderdaad niet op TO projecteren. Ieder zijn dierenliefde. Soit.

Toch frustreert dit topic me, op een of andere manier.... die ik niet goed onder woorden kan brengen
Mijn jongste kat ligt vaak onder het dekbed of de sprei.... Ik de eerste paar keer zoeken joh... Hij weet het ook altijd zo te fixen dat er amper iets van te zien is, dus geen bolling onder het dekbed ofzo.
quote:Soulcats schreef op 25 juli 2010 @ 22:08:

Oh maar dat ben ik ook helemaal met AnneDaisyMay eens hoor! Thuis blijven is inderdaad geen garantie dat de kat terugkomt.

Maar ze was zó dichtbij haar kat, het beestje leeft nog, ik hoop gewoon dat ze alles goed heeft 'overgedragen' en dat haar zus volop naar de kat zoekt.

Ik wil gewoon graag dat deze kat veilig thuis komt.

En dat ik zelf in dit geval niet op vakantie zou zijn gegaan, omdat ik het gewoonweg niet zou kunnen (ik zou persoonlijk iedere kilometer die ik verder verwijderd zou zijn van mijn vermiste kat, hysterischer moeten huilen) moet ik inderdaad niet op TO projecteren. Ieder zijn dierenliefde. Soit.

Toch frustreert dit topic me, op een of andere manier.... die ik niet goed onder woorden kan brengen Soulcats ik snap je helemaal hoor. Want ik ben het zelfde en heb dezelfde frustratie.
Winnethepooh zo zijn wij onze poes ook eens kwijt geweest. We hadden haar toen net. Dachten echt dat ze buiten was want binnen nergens te vinden. Hele zoekactie met vriendin (van wie ze ik haar had overgenomen). Lag ze dus al die tijd onder het dekbed tussen de kussens in. Lekker warm want was midden in de winter.
@ADM: die mafkees van mij ligt er zelfs zomers onder, terwijl de mussen dood van het dak vallen.... Katten zijn soms echt rare wezens hoor...
Soulcats, ik bedoel er ook verder niks mee hoor! Ik heb me ook af zitten vragen of TO nou op vakantie is gegaan of niet en me ook bedacht dat ik niet in haar situatie zou willen zitten, lijkt me een erg lastige keuze.
quote:winniethepooh schreef op 25 juli 2010 @ 22:22:

@ADM: die mafkees van mij ligt er zelfs zomers onder, terwijl de mussen dood van het dak vallen.... Katten zijn soms echt rare wezens hoor... soms?!
Maar serieus ever, ik zie dat borrie de vangkooi ook al eens aangeraden heeft. dat is echt een goede optie...probeer het! gooi er haar lievelingshapje in, zet bij dat huis in de buurt waar bij een plek waar ze eruit kan en je hebt grote kans dat je haar vangt zonder een centje pijn! ik heb m al vaker gebruikt! (niet voor mn eigen katten, die zijn tegenwoordig te lui om te ontsnappen)
is the pussycat back yet?
@aes: Haha nee eigenlijk zijn het altijd rare beesten. Had net een toastje met franse stinkkaas gemaakt... Komt de jongste van de twee aan mijn hand snuffelen en begint m'n vingers af te likken.... Wist niet dat katten gek waren op calvados-camembert...:P

Als je de koelkast opendoet ga je zowat horizontaal van de geur van die kaas...
Nou, ik moet het even kwijt. Als ik wist waar die kat zat, zat ik al in de auto. Dat dier zit daar vast met een reden. Pijn, shock, uitgehongerd,... of wat dan ook.

Je kan het niet maken om zelf met je reet in de zon te liggen, terwijl je weet dat je huisdier in een verlaten huis in zijn/haar uppie zit, in wie-weet-wat voor situatie? Nee, ik oordeel, hier in dit geval, keihard over.

Iedereen maakt fouten, we doen vaak rare dingen, maar dit met je volle bewuste porem gaat bedenken dat een ander het maar oplost, zo niet jammer dan?? Zo komt dit over.

Het spijt me voor mijn onfatsoenlijke taalgebruik. Als het om dieren gaat, kan ik me niet beheersen.

Dat arme beest, dat is wel jouw verantwoordelijkheid.

Jij hebt haar aangeschaft, jij zorgt ervoor.

Of je moet echt 100% zeker weten dat je zus voor de volle 200% gaat zoeken, maar dat kan je ook eigenlijk niet verwachten van een ander. Want nogmaals, het is jouw kat.

Dat je ten eerste te schijterig was om goed te gaan zoeken, daar was ik al razend over. Heb me een beetje lopen opfokken achter de computer. Ok, je ging uiteindelijk zoeken.

Tot daar nog aan toe.

Ik denk dat menig kattenbaasje hiervan gaat stuiteren.

Ik kom er met mijn verstand niet bij, echt niet.

En nu, mind my words, ga ik afsluiten, voordat ik nog onaardiger word.
@ Everose hoe is het er mee? Is er bij jou al goed nieuws te melden?
En???
die is op vakantie natuurlijk wat dacht je dan?
Ik heb weinig met de katten van mijn man(ben enorm allergisch) maar ik zou blijven zoeken en zeker niet op vakantie gaan. Ik kan dit echt niet geloven en hoop dat to na haar vakantie komt melden dat poes voor de vakantie weer terecht was.
Ik heb zelf een kat. Van de winter ben ik op vakantie geweest naar zuid-afrika. Een rondreis en een vriend bezoeken. Is een duur ticket en deze vriend is voor mij heel bijzonder, ook mede doordat hij ziek is en ik op dat moment niet wist hoe lang hij nog te leven zou hebben.

Die vakantie zou ik dus wel door hebben laten gaan als ik mijn kat kwijt was.

Maar een vakantie in europa zou ik wel laten schieten.

Ligt er dus maar net aan wat de omstandigheden zijn. En ook zou ik dan mijn buurvrouw hebben kunnen vragen om elke dag even rond te kijken naar mijn kat.
Zo heb ik ooit per ongeluk de bovenste lade in de badkamer open laten staan (waar een gat in zat vanwege de kraan e.d.). De kat was er van onder uit ingekropen en waarschijnlijk heb ik die toen weer dichtgedaan. Een half uur staan afvragen waar dat kloppende geluid vandaan kwam. Het kwartje viel pas toen ik een kat miste... Oeps!

Hoop wel dat het katje terecht komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven