Kat kwijt in huis
donderdag 15 juli 2010 om 23:39
Ik ben mijn kat kwijt!!!
Ik heb een huiskat dus die nooit buitenkomt. De kans dat ze naar buiten is gegaan is nihil. Dus ik ben haar gewoon kwijt geraakt binnenshuis.
Ik ben gisterenochtend vroeg weggegaan naar een andere stad en ging vanmiddag weer terug naar huis.
Vanaf mn thuiskomst tot vanavond heb ik haar niet gezien/gehoord.
Daar ik een trauma heb overgehouden aan het dood vinden van een vorige kat durfde ik haar ook niet te zoeken.
Mijn vriend heeft drie keer het hele huis doorzocht en heeft haar ook niet kunnen vinden.
Ik ben nu met mn vriend mee naar zijn huis want ik kan niet in mijn huis slapen met het idee dat zij ergens dood ligt.
We gaan morgen weer verder zoeken.
Hebben jullie enige tips waar ik zou kunnen zoeken? Of wat ik moet doen?
Ik heb een huiskat dus die nooit buitenkomt. De kans dat ze naar buiten is gegaan is nihil. Dus ik ben haar gewoon kwijt geraakt binnenshuis.
Ik ben gisterenochtend vroeg weggegaan naar een andere stad en ging vanmiddag weer terug naar huis.
Vanaf mn thuiskomst tot vanavond heb ik haar niet gezien/gehoord.
Daar ik een trauma heb overgehouden aan het dood vinden van een vorige kat durfde ik haar ook niet te zoeken.
Mijn vriend heeft drie keer het hele huis doorzocht en heeft haar ook niet kunnen vinden.
Ik ben nu met mn vriend mee naar zijn huis want ik kan niet in mijn huis slapen met het idee dat zij ergens dood ligt.
We gaan morgen weer verder zoeken.
Hebben jullie enige tips waar ik zou kunnen zoeken? Of wat ik moet doen?
dinsdag 20 juli 2010 om 18:11
dinsdag 20 juli 2010 om 22:41
Everose ik snap dat je je zorgen maakt maar katten zijn dieren met een groot instinct en kunnen prima buiten overleven met dit weer.
Ik merk aan mijn poes dat ze met dit warme weer veel liever buiten is. Ze ligt lekker koel tussen de struiken en vanmiddag betrapte mijn vriend haar al etend. Had ze dus weer een vogeltje gevangen (vogeltjes zijn door de warmte een makkelijk prooi). En water staat hier bij mij in huis maar het water in de sloten, een zwembadje in de tuin is vele male lekkerder dan vers water.
Dikke knuf!
ADM
Ik merk aan mijn poes dat ze met dit warme weer veel liever buiten is. Ze ligt lekker koel tussen de struiken en vanmiddag betrapte mijn vriend haar al etend. Had ze dus weer een vogeltje gevangen (vogeltjes zijn door de warmte een makkelijk prooi). En water staat hier bij mij in huis maar het water in de sloten, een zwembadje in de tuin is vele male lekkerder dan vers water.
Dikke knuf!
ADM
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
woensdag 21 juli 2010 om 01:43
woensdag 21 juli 2010 om 08:55
Eén van mijn katjes drinkt ook liever water wat buiten gemorst is bij het wateren van de planten dan uit het waterbakje.
Jouw poes zal echt haar plekjes vinden om aan vocht te komen.
Ik hoorde van een vriendin dat het strooien van (gebruikte) kattenbakkorrels uit jouw kattenbak rondom jouw huis haar ook kunnen helpen om het huis weer te vinden.
Jouw poes zal echt haar plekjes vinden om aan vocht te komen.
Ik hoorde van een vriendin dat het strooien van (gebruikte) kattenbakkorrels uit jouw kattenbak rondom jouw huis haar ook kunnen helpen om het huis weer te vinden.
woensdag 21 juli 2010 om 08:58
Ik zou ook niet op vakantie kunnen gaan. Echt niet.
Ik heb vorig jaar mijn vakantie geannuleerd toen mijn hond ziek was. Het was niet levensbedreigend, maar ik wilde er zelf voor hem zijn.
Maar goed, als je alles geregeld hebt qua zoekacties enzo en je denkt je zinnen te kunnen verzetten op vakantie, tja, waarom dan ook niet. Hoe lang ben je weg?
Ik heb vorig jaar mijn vakantie geannuleerd toen mijn hond ziek was. Het was niet levensbedreigend, maar ik wilde er zelf voor hem zijn.
Maar goed, als je alles geregeld hebt qua zoekacties enzo en je denkt je zinnen te kunnen verzetten op vakantie, tja, waarom dan ook niet. Hoe lang ben je weg?
woensdag 21 juli 2010 om 15:37
helemaal eens met ADM. Katten zijn uitstekende watervinders. het zijn woestijndieren en solodieren, dus als ze in orde is en ze buiten loopt redt ze zich of meldt ze zich. wellicht geheel ten overvloede, maar hebben jullie plaatselijke krantjes, teletekst e.d. die je in kan schakelen? Misschien ook wat briefjes bij scholen ophangen? De helft van de keren dat ik een dier moet ophalen is ie door een puber opgeraapt. Waar ze ook vaak heen trekken: horecagelegenheden.
woensdag 21 juli 2010 om 16:31
quote:everose schreef op 20 juli 2010 @ 17:29:
Ze is nog steeds niet terug, gisterenavond weer een rondje gedaan. Het is zo warm buiten vandaag. Hoe overleeft ze dat?
Mijn katten drinken 's morgens vroeg dauw van blaadjes af in de tuin. Dat vinden ze lekker denk ik want ze hebben wel vers water. En als het heel warm is liggen ze te slapen in de schaduw van een struik.
Als het moet vinden ze altijd wel wat ergens.
Ze is nog steeds niet terug, gisterenavond weer een rondje gedaan. Het is zo warm buiten vandaag. Hoe overleeft ze dat?
Mijn katten drinken 's morgens vroeg dauw van blaadjes af in de tuin. Dat vinden ze lekker denk ik want ze hebben wel vers water. En als het heel warm is liggen ze te slapen in de schaduw van een struik.
Als het moet vinden ze altijd wel wat ergens.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 22 juli 2010 om 11:20
donderdag 22 juli 2010 om 14:22
Everose dat is goed nieuws. Ze leeft tenminste nog. Wel frustrerend dat je haar nog niet te pakken hebt. Maar de kans is groot dat ze daar in de buurt hangt.
Heb je iets van een mandje waar je iets van haar in kan leggen of iets van jou? In ieder geval een voor haar bekende geur. Zet er een bakje eten neer en de kans is groot dat je haar zo kan pakken.
SUCCES!
Heb je iets van een mandje waar je iets van haar in kan leggen of iets van jou? In ieder geval een voor haar bekende geur. Zet er een bakje eten neer en de kans is groot dat je haar zo kan pakken.
SUCCES!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
vrijdag 23 juli 2010 om 17:03
Oooh wat spannend. Wat ben ik blij voor je dat ze nog leeft.
Hoop zo voor je dat je haar te pakken krijgt.
Reageert ze op jouw stem? Heb je daar al een tijdje gezeten met wat lekkers? Bijvoorbeeld met je vriend, zodat ze je stem hoort en misschien naar je toe komt? Mocht ze komen dan haar laten "wennen" en rustig benaderen. Zorg dat je een kattenmand bij de hand heb.
Hoop zo voor je dat je haar te pakken krijgt.
Reageert ze op jouw stem? Heb je daar al een tijdje gezeten met wat lekkers? Bijvoorbeeld met je vriend, zodat ze je stem hoort en misschien naar je toe komt? Mocht ze komen dan haar laten "wennen" en rustig benaderen. Zorg dat je een kattenmand bij de hand heb.
zaterdag 24 juli 2010 om 16:40
Wanneer ga je op vakantie? Als je je kat al voor die tijd kan vangen, hoe denk je dat te doen? Binnen houden?
Je kat had je gister toch gezien? Dus er moet een reden zijn dat ie niet wilt komen.
Wat Borrie al zei, een vriendin van mij heeft ook een keer een vangkooi gehuurd bij het asiel en zo haar kat weer gevangen. Maar denk dan goed wat verder te doen.
Je kat had je gister toch gezien? Dus er moet een reden zijn dat ie niet wilt komen.
Wat Borrie al zei, een vriendin van mij heeft ook een keer een vangkooi gehuurd bij het asiel en zo haar kat weer gevangen. Maar denk dan goed wat verder te doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.