Kat kwijt in huis

15-07-2010 23:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn kat kwijt!!!

Ik heb een huiskat dus die nooit buitenkomt. De kans dat ze naar buiten is gegaan is nihil. Dus ik ben haar gewoon kwijt geraakt binnenshuis.

Ik ben gisterenochtend vroeg weggegaan naar een andere stad en ging vanmiddag weer terug naar huis.

Vanaf mn thuiskomst tot vanavond heb ik haar niet gezien/gehoord.

Daar ik een trauma heb overgehouden aan het dood vinden van een vorige kat durfde ik haar ook niet te zoeken.

Mijn vriend heeft drie keer het hele huis doorzocht en heeft haar ook niet kunnen vinden.

Ik ben nu met mn vriend mee naar zijn huis want ik kan niet in mijn huis slapen met het idee dat zij ergens dood ligt.

We gaan morgen weer verder zoeken.

Hebben jullie enige tips waar ik zou kunnen zoeken? Of wat ik moet doen?
Ze is nog steeds niet terug, gisterenavond weer een rondje gedaan. Het is zo warm buiten vandaag. Hoe overleeft ze dat?
quote:everose schreef op 20 juli 2010 @ 17:29:

Ze is nog steeds niet terug, gisterenavond weer een rondje gedaan. Het is zo warm buiten vandaag. Hoe overleeft ze dat?Door in de schaduw te liggen en ze komt vast langs plekjes waar water is.
Wat je ook kunt proberen is om bij de dierenambulance een vangkooi te lenen en met haar favoriete hapje in de buurt te zetten, waarschijnlijk is ze niet ver weg en hongerig en komt ze het liefst tevoorschijn als ze denkt dat er niemand is om haar te vangen.
heb je al overal briefjes met foto opgehangen??
briefjes hangen er al, maar ik vind zelf de kwaliteit van de print van de foto's niet goed, dus ik laat opnieuw printen maar die krijg ik morgen pas.

maar ze hangen er al wel en ik heb ook bij buren bij mij in het blok in de bus gedaan.
Everose ik snap dat je je zorgen maakt maar katten zijn dieren met een groot instinct en kunnen prima buiten overleven met dit weer.

Ik merk aan mijn poes dat ze met dit warme weer veel liever buiten is. Ze ligt lekker koel tussen de struiken en vanmiddag betrapte mijn vriend haar al etend. Had ze dus weer een vogeltje gevangen (vogeltjes zijn door de warmte een makkelijk prooi). En water staat hier bij mij in huis maar het water in de sloten, een zwembadje in de tuin is vele male lekkerder dan vers water.

Dikke knuf!

ADM
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Ik zou mijn vakantie annuleren, echt waar. Blijven zoeken, roepen in de buurt, weer het huis afspeuren, overal flyers.

Ik had mijn rat een keer gevonden achter de wasmachine. Hij was ontsnapt. Wat een drama. Maar hij leefde nog en liep daarna weer zijn broertje te terroriseren. Eind goed, al goed.
Eén van mijn katjes drinkt ook liever water wat buiten gemorst is bij het wateren van de planten dan uit het waterbakje.

Jouw poes zal echt haar plekjes vinden om aan vocht te komen.

Ik hoorde van een vriendin dat het strooien van (gebruikte) kattenbakkorrels uit jouw kattenbak rondom jouw huis haar ook kunnen helpen om het huis weer te vinden.
Ik zou ook niet op vakantie kunnen gaan. Echt niet.

Ik heb vorig jaar mijn vakantie geannuleerd toen mijn hond ziek was. Het was niet levensbedreigend, maar ik wilde er zelf voor hem zijn.

Maar goed, als je alles geregeld hebt qua zoekacties enzo en je denkt je zinnen te kunnen verzetten op vakantie, tja, waarom dan ook niet. Hoe lang ben je weg?
helemaal eens met ADM. Katten zijn uitstekende watervinders. het zijn woestijndieren en solodieren, dus als ze in orde is en ze buiten loopt redt ze zich of meldt ze zich. wellicht geheel ten overvloede, maar hebben jullie plaatselijke krantjes, teletekst e.d. die je in kan schakelen? Misschien ook wat briefjes bij scholen ophangen? De helft van de keren dat ik een dier moet ophalen is ie door een puber opgeraapt. Waar ze ook vaak heen trekken: horecagelegenheden.
Ik zou trouwen sook niet op vakantie kunnen, maar ik zit dan ook wel aan mn katten vastgeglued.
Heel veel sterkte everose, hou ons op de hoogte :(
quote:everose schreef op 20 juli 2010 @ 17:29:

Ze is nog steeds niet terug, gisterenavond weer een rondje gedaan. Het is zo warm buiten vandaag. Hoe overleeft ze dat?

Mijn katten drinken 's morgens vroeg dauw van blaadjes af in de tuin. Dat vinden ze lekker denk ik want ze hebben wel vers water. En als het heel warm is liggen ze te slapen in de schaduw van een struik.

Als het moet vinden ze altijd wel wat ergens.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb haar gisteren gehoord, een lang verhaal. Ze zat in een verlaten afgetimmerd huis. Politie erbij gehaald, we waren binnen geweest maar ze was er niet meer. Dus aan de ene kant ben ik opgelucht want ze zit daar dus niet opgesloten maar aan de andere kant heb ik haar nog niet.
Hoe weet je dat het jouw kat was everose? Herken je haar mauw?
Ja ik herkende haar en we hebben mn zusje opgetild om boven door een opening te kijken, en het was mijn poes!
Everose dat is goed nieuws. Ze leeft tenminste nog. Wel frustrerend dat je haar nog niet te pakken hebt. Maar de kans is groot dat ze daar in de buurt hangt.

Heb je iets van een mandje waar je iets van haar in kan leggen of iets van jou? In ieder geval een voor haar bekende geur. Zet er een bakje eten neer en de kans is groot dat je haar zo kan pakken.

SUCCES!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Verose, wat dubbel inderdaad....ze leeft in ieder geval maar balen dat je d'r niet hebt! KOmt goed want je weet nu ongeveer waar je moet zoeken toch? Was het vlakbij je huis?
Oooh wat spannend. Wat ben ik blij voor je dat ze nog leeft.

Hoop zo voor je dat je haar te pakken krijgt.

Reageert ze op jouw stem? Heb je daar al een tijdje gezeten met wat lekkers? Bijvoorbeeld met je vriend, zodat ze je stem hoort en misschien naar je toe komt? Mocht ze komen dan haar laten "wennen" en rustig benaderen. Zorg dat je een kattenmand bij de hand heb.
Inderdaad wat lekkers meenemen en rustig gaan zitten. Niet opjagen want dat helpt niet.
Everose, wat fijn om te weten dat ze nog leeft. Hopelijk kun je haar snel vinden en mee naar huis nemen. Succes!
Is Everose niet op vakantie gegaan.......en zit haar kat nu in dat dichtgetimmerde huis ? Hoop toch van niet.
Anders een vangkooi voor katten proberen te lenen bij het plaatselijk asiel of dierenambulance, misschien willen die je wel helpen of hebben ze tips voor je! ..
Wanneer ga je op vakantie? Als je je kat al voor die tijd kan vangen, hoe denk je dat te doen? Binnen houden?

Je kat had je gister toch gezien? Dus er moet een reden zijn dat ie niet wilt komen.

Wat Borrie al zei, een vriendin van mij heeft ook een keer een vangkooi gehuurd bij het asiel en zo haar kat weer gevangen. Maar denk dan goed wat verder te doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zal op zijn zachts gezegd nogal verbijsterd zijn als TO gewoon met vakantie is gegaan....
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven