Kat kwijt in huis
donderdag 15 juli 2010 om 23:39
Ik ben mijn kat kwijt!!!
Ik heb een huiskat dus die nooit buitenkomt. De kans dat ze naar buiten is gegaan is nihil. Dus ik ben haar gewoon kwijt geraakt binnenshuis.
Ik ben gisterenochtend vroeg weggegaan naar een andere stad en ging vanmiddag weer terug naar huis.
Vanaf mn thuiskomst tot vanavond heb ik haar niet gezien/gehoord.
Daar ik een trauma heb overgehouden aan het dood vinden van een vorige kat durfde ik haar ook niet te zoeken.
Mijn vriend heeft drie keer het hele huis doorzocht en heeft haar ook niet kunnen vinden.
Ik ben nu met mn vriend mee naar zijn huis want ik kan niet in mijn huis slapen met het idee dat zij ergens dood ligt.
We gaan morgen weer verder zoeken.
Hebben jullie enige tips waar ik zou kunnen zoeken? Of wat ik moet doen?
Ik heb een huiskat dus die nooit buitenkomt. De kans dat ze naar buiten is gegaan is nihil. Dus ik ben haar gewoon kwijt geraakt binnenshuis.
Ik ben gisterenochtend vroeg weggegaan naar een andere stad en ging vanmiddag weer terug naar huis.
Vanaf mn thuiskomst tot vanavond heb ik haar niet gezien/gehoord.
Daar ik een trauma heb overgehouden aan het dood vinden van een vorige kat durfde ik haar ook niet te zoeken.
Mijn vriend heeft drie keer het hele huis doorzocht en heeft haar ook niet kunnen vinden.
Ik ben nu met mn vriend mee naar zijn huis want ik kan niet in mijn huis slapen met het idee dat zij ergens dood ligt.
We gaan morgen weer verder zoeken.
Hebben jullie enige tips waar ik zou kunnen zoeken? Of wat ik moet doen?
vrijdag 16 juli 2010 om 17:48
Fijn dat je weer reageert, TO, en rot dat je haar nog niet gevonden hebt. Ik wil je wel op het hart drukken om vanavond en vannacht thuis te blijven, zodat je elk klein geluidje kunt horen, en zodat de kat merkt dat jij er bent. Jij bent vertrouwd voor haar, bij jou durft ze eerder te voorschijn te komen dan bij anderen.
Er staan naast hardere reacties ook veel goede zoektips in het topic.
Er staan naast hardere reacties ook veel goede zoektips in het topic.
vrijdag 16 juli 2010 om 17:51
Everose, ik had vanochtend je nog een tip gegeven om achter de wasmachine te kijken, zie mijn posting over mijn kat.
Succes, hopelijk vind je hem snel. Geef je kat voor de zekerheid ook op bij Amivedi, dierenambulance en asiel.
Ik hoop dat je hem snel kan vinden. Eens met Delph, probeer zoveel mogelijk thuis te zijn voor het geval hij weer thuiskomt.
Succes, hopelijk vind je hem snel. Geef je kat voor de zekerheid ook op bij Amivedi, dierenambulance en asiel.
Ik hoop dat je hem snel kan vinden. Eens met Delph, probeer zoveel mogelijk thuis te zijn voor het geval hij weer thuiskomt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 16 juli 2010 om 17:53
Nu je dus weet dat het beesie waarschijnlijk buiten is, is het misschien verstandig om in elk geval wat brokjes en water neer te zetten, misschien komt ze daar wel op af, en ja waarschijnlijk ook nog andere katten. Is het een poes of een kater en geholpen of niet?
en is ze gechipt?
Anders heb je dalijk nog meer poesjes die zomaar verwdwijnen.
Veel succes met je zoekaktie
en is ze gechipt?
Anders heb je dalijk nog meer poesjes die zomaar verwdwijnen.
Veel succes met je zoekaktie
vrijdag 16 juli 2010 om 17:53
vrijdag 16 juli 2010 om 17:59
quote:Sarah Scott wrote on 16 July 2010 @ 13:22:
[...]
Goh wat grappig.
Bezorgdheid, angst en frustratie; allemaal begrijpelijk. Ik zou zelf ook anders gehandeld hebben dan to vermoed ik. Maar ik heb hier reacties gelezen die ik serieus niet vind kunnen en waar ik van schrok. En ik schrik echt niet snel ergens van op het forum. Maar goed ik zal wel de enige zijn die er zo tegenaan kijkt en dat is verder prima. Ik ga me weer bezighouden met mijn tomatenplant if you don't mind.
Schrikken nog wel?
Ik zal je trouwens plechtig beloven nooit meer een grapje te maken. Zuurpruim dat je er bent...
[...]
Goh wat grappig.
Bezorgdheid, angst en frustratie; allemaal begrijpelijk. Ik zou zelf ook anders gehandeld hebben dan to vermoed ik. Maar ik heb hier reacties gelezen die ik serieus niet vind kunnen en waar ik van schrok. En ik schrik echt niet snel ergens van op het forum. Maar goed ik zal wel de enige zijn die er zo tegenaan kijkt en dat is verder prima. Ik ga me weer bezighouden met mijn tomatenplant if you don't mind.
Schrikken nog wel?
Ik zal je trouwens plechtig beloven nooit meer een grapje te maken. Zuurpruim dat je er bent...
vrijdag 16 juli 2010 om 18:02
Ja ik heb nu alle tips gelezen en voor jullie info we hadden gisteren al gezocht (mn vriend dan). Vandaag heb ik zelf ook helpen zoeken en elke kamer 1 voor 1 en dan deur dicht (was een tip van de dierenbescherming). Maar toen we dus in de kamer bezig waren waaide dat raam dus opeens open.
Ik weet nu bijna zeker dat ze buiten is.
En om jullie gerust te stellen, ik blijf vanavond thuis slapen. Als er uberhaupt geslapen wordt, want dat lukte gisteren dus toch niet en ben heel vroeg naar huis gekomen.
Ze is gemeld bij dierenambulance, amiveda, dierenbescherming en www.gezelschapsdieren.nl
Buren in mijn straat weten ervan, ben langs geweest en de straat hierachter waarmee mijn balkon een plantsoentje vormt krijgen morgen flyers in hun brievenbus.
Dank voor alle tips!
Ik weet nu bijna zeker dat ze buiten is.
En om jullie gerust te stellen, ik blijf vanavond thuis slapen. Als er uberhaupt geslapen wordt, want dat lukte gisteren dus toch niet en ben heel vroeg naar huis gekomen.
Ze is gemeld bij dierenambulance, amiveda, dierenbescherming en www.gezelschapsdieren.nl
Buren in mijn straat weten ervan, ben langs geweest en de straat hierachter waarmee mijn balkon een plantsoentje vormt krijgen morgen flyers in hun brievenbus.
Dank voor alle tips!
vrijdag 16 juli 2010 om 18:04
quote:Slofje schreef op 16 juli 2010 @ 17:53:
Ok, dus toch ontsnapt naar buiten. Dus dan moet je vanavond wel thuis blijven en zodra het donker is gaan rondlopen in de buurt en roepen.
Enne, zolderraam??? Misschien is ze via de dakgoot bij iemand anders naar binnen gegaan? Dus vragen bij buren of je even mag kijken.Heb ik gedaan bij 2 buren, die het zelf aanboden.
Ok, dus toch ontsnapt naar buiten. Dus dan moet je vanavond wel thuis blijven en zodra het donker is gaan rondlopen in de buurt en roepen.
Enne, zolderraam??? Misschien is ze via de dakgoot bij iemand anders naar binnen gegaan? Dus vragen bij buren of je even mag kijken.Heb ik gedaan bij 2 buren, die het zelf aanboden.
vrijdag 16 juli 2010 om 18:16
Fijn dat je nog even een update komt geven Everose. Wat ellendig dat je kat naar buiten is ontsnapt.
Goed dat je vanavond thuis blijft slapen, en inderdaad ga vannacht de straat op, rammel met brokjes en loop heel rustig en roep constant je kat. Hopelijk is hij zijn avontuur buiten snel beu.
Sterkte!
Goed dat je vanavond thuis blijft slapen, en inderdaad ga vannacht de straat op, rammel met brokjes en loop heel rustig en roep constant je kat. Hopelijk is hij zijn avontuur buiten snel beu.
Sterkte!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
vrijdag 16 juli 2010 om 20:03
Hey everose, wat fijn dat je even een update geeft. En wat goed dat je al zoveel hebt ondernomen. Dat de kat naar buiten is, is in principe goed nieuws. Ze is iig niet dood of binnen bekneld geraakt. Aangezien ze een binnenkat is, verwacht ik dat ze dicht bij het huis blijft. Ik hoop dat het lukt haar vanavond te vinden door haar te roepen en/of te lokken met lekkers. Succes!
The time is now
vrijdag 16 juli 2010 om 20:30
vrijdag 16 juli 2010 om 21:33
Everose ik heb niet heel je topic gelezen maar heel veel sterkte. Hopelijk is je kat snel weer thuis. Ik begreep dat jou kat geen buitenkat is. Deze tip kreeg ik op mijn topic. Leg een kledingstuk van jou of zet haar mandje (als ze die heeft) in ieder geval iets met een vertrouwende geur buiten. Dan kan ze makkelijker haar huis terug vinden.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
vrijdag 16 juli 2010 om 21:59
Klopt delphicat. Wij krijgen vorig jaar er een kat bij van mijn vriendin. Wij hadden alles kattenluiken dicht gedaan dus ze kon absoluut niet buiten zijn. Maar dag drie waren we haar kwijt... Overal in huis gezocht. Nergens konden we haar vinden. Dus ik met vriendin buiten lopen roepen en zoeken want tja als ze niet binnen was dan moest ze wel buiten zijn. Maar helaas ook buiten konden we haar niet vinden. Thuis bij mij nog een bakkie gedaan en daarna moesten we beiden weg. En toen ik een paar uur later thuis kwam lag ze prinsheerlijk op het bed te slapen. Ik stond wel even raar te kijken. Maar waar had ze waarschijnlijk geslapen.. Daar kwam ik een dag later achter toen ik haar daar ''betrapte''. Ze lag onder het dekbed tussen de kussens. Tja...
Maar haar binnen houden bleek toch erg lastig want een week later ontsnapte ze toch echt naar buiten. En dat was midden in de winter met die heftige sneeuw (was eind december). Tot we op 1 januari een belletje kregen van de buurman een paar huizen verderop. Hij had zelf katten en een kattenluik en wat bleek. Daar had ze al die tijd gegeten en waarschijnlijk ook wel geslapen. Buurman had een vermoeden maar toen had hij haar kunnen vangen.
Het was een heel avontuur en wat gelukkig goed is afgelopen. Helaas ben ik nu alweer twee weken mijn andere kat kwijt. Ik hoop nog steeds dat dit avontuur ook voor hem een goed einde heeft net als voor jou kat!
Sterkte
Maar haar binnen houden bleek toch erg lastig want een week later ontsnapte ze toch echt naar buiten. En dat was midden in de winter met die heftige sneeuw (was eind december). Tot we op 1 januari een belletje kregen van de buurman een paar huizen verderop. Hij had zelf katten en een kattenluik en wat bleek. Daar had ze al die tijd gegeten en waarschijnlijk ook wel geslapen. Buurman had een vermoeden maar toen had hij haar kunnen vangen.
Het was een heel avontuur en wat gelukkig goed is afgelopen. Helaas ben ik nu alweer twee weken mijn andere kat kwijt. Ik hoop nog steeds dat dit avontuur ook voor hem een goed einde heeft net als voor jou kat!
Sterkte
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.