kat miauwt heel hard.
zondag 20 januari 2013 om 10:04
Hallo iedereen,
Ik heb sinds een maand een oudere, blinde kat geadopteerd.
Het is een lief beestje dat veel van aandacht houd.
Alleen s'nachts miauwt hij ontzettend hard en klagelijk.
We laten hem in de woonkamer, en die grenst aan de slaapkamer.
En ik word vaak wakker van hem omdat hij zo hard en klagelijk miauwt.
Weet iemand misschien hoe dat komt en of er iets aan te doen is?
Wat ook wel lastig is: hij komt graag gezellig op schoot zitten, wat hartstikke leuk is, alleen hij begint dan te plukken, ik leg expres een kleedje op mn schoot zodat het niet zo pijnlijk is, maar hij vind t ook leuk om dan naar boven te klimmen op mij, of zn poot ineens op mn arm te leggen, en dan zit ie dus vast in mn kleding en komt dan niet makkelijk los, en dat vind ik toch zonde van mn kleding en vervelend voor hem ook.Maar dit is zeker niet af te leren?
Alvast bedankt voor het lezen!
Ik heb sinds een maand een oudere, blinde kat geadopteerd.
Het is een lief beestje dat veel van aandacht houd.
Alleen s'nachts miauwt hij ontzettend hard en klagelijk.
We laten hem in de woonkamer, en die grenst aan de slaapkamer.
En ik word vaak wakker van hem omdat hij zo hard en klagelijk miauwt.
Weet iemand misschien hoe dat komt en of er iets aan te doen is?
Wat ook wel lastig is: hij komt graag gezellig op schoot zitten, wat hartstikke leuk is, alleen hij begint dan te plukken, ik leg expres een kleedje op mn schoot zodat het niet zo pijnlijk is, maar hij vind t ook leuk om dan naar boven te klimmen op mij, of zn poot ineens op mn arm te leggen, en dan zit ie dus vast in mn kleding en komt dan niet makkelijk los, en dat vind ik toch zonde van mn kleding en vervelend voor hem ook.Maar dit is zeker niet af te leren?
Alvast bedankt voor het lezen!
zondag 20 januari 2013 om 22:37
Als hij gaat kneden dan zijn voorpootjes vastpakken tussen je duimen en wijsvingers (elke hand een pootje). Start onder het grootste kussentje en dan beweeg je je hand naar voren, dus richting de nagels. Zo gaan de nagels naar binnen, zodatzeje kleding loslaten. En dan leg je de pootjes plat op je buik of borst neer. En dat blijven doen.
maandag 21 januari 2013 om 10:24
Och arm beestje (en jij). Ik hoop dat het helpt dat je de deuren open laat.
Toen onze kat kwam (toen 9 maanden) heeft hij ook heel hard gemauwd. Hij had een schone bak, eten en drinken genoeg en alle deuren stonden open. Geen reden om te mauwen dus. Na consequent negeren is het gestopt. Hij heeft het soms nog wel eens als we een paar nachten weg zijn geweest. Hij heeft blijkbaar een hoop te vertellen, ik vind het wel gezellig. Onze nieuwe kitten mauwt ook, maar een stuk zachter dan de grote kat.
Toen onze kat kwam (toen 9 maanden) heeft hij ook heel hard gemauwd. Hij had een schone bak, eten en drinken genoeg en alle deuren stonden open. Geen reden om te mauwen dus. Na consequent negeren is het gestopt. Hij heeft het soms nog wel eens als we een paar nachten weg zijn geweest. Hij heeft blijkbaar een hoop te vertellen, ik vind het wel gezellig. Onze nieuwe kitten mauwt ook, maar een stuk zachter dan de grote kat.