Kat onder de douche?
zondag 21 februari 2010 om 12:33
Hallo!
Ik heb een ex-kater en hij is vies!
Hij zit nu sinds gisteren onder de smeer (van onder een auto?) en moddervegen en hij wast het niet zelf weg. Nu is hij altijd al een beetje laks met zijn persoonlijke hygiëne, ik denk dat het komt doordat de vorige eigenaar (ik heb hem uit het asiel vandaan) hem te vroeg bij zijn moeder weg heeft gehaald.
Zou ik hem een handje kunnen helpen en hem onder de douche zetten? Zo ja, was ik hem dan alleen met water of ook met zeep/shampoo?
Alvast bedankt!
Ik heb een ex-kater en hij is vies!
Hij zit nu sinds gisteren onder de smeer (van onder een auto?) en moddervegen en hij wast het niet zelf weg. Nu is hij altijd al een beetje laks met zijn persoonlijke hygiëne, ik denk dat het komt doordat de vorige eigenaar (ik heb hem uit het asiel vandaan) hem te vroeg bij zijn moeder weg heeft gehaald.
Zou ik hem een handje kunnen helpen en hem onder de douche zetten? Zo ja, was ik hem dan alleen met water of ook met zeep/shampoo?
Alvast bedankt!
zondag 21 februari 2010 om 13:58
Ik sloot mezelf en poes altijd op in de badkamer, dan zorgde ik dat ik alles klaar had liggen en dan maakte ik haar vacht eerst nat met een oud washandje.
Dat vond ze dan nog wel lekker.
Daarna, als haar vacht goed nat was, poezenshampoo erop en lekker inmasseren.
Dat was ook nog geen probleem.
Daarna de douche aanzetten, lauw straaltje, de poes bij de kop en de kont pakken en dan afspoelen.
En dan was het feest!
Zorg iig dat kat je niet te pakken krijgt, die van mij krabben je slagaders open.
Daarna lekker afdrogen en ze met rust laten, want ze willen me de rest van de dag dan niet meer kennen!
Daarna de douche aanzetten, lauw straaltje, de poes bij de kop en de kont pakken en dan afspoelen.
En dan was het feest!
Zorg iig dat kat je niet te pakken krijgt, die van mij krabben je slagaders open.
Daarna lekker afdrogen en ze met rust laten, want ze willen me de rest van de dag dan niet meer kennen!
zondag 21 februari 2010 om 14:15
zondag 21 februari 2010 om 14:18
Ik heb mijn kat ook eens gedouchd, ook omdat hij erg stonk. Ik heb hem toen met paardenshampoo gewassen ( heb ook een paard vandaar) deze houdt de vacht waterdicht. Ik zette hem in bad, vriend hield hem beet in zijn nek, en ik waste hem schoon, niet het leukste karweitje, maar wel weer een schone kat!

zondag 21 februari 2010 om 23:34
zondag 28 februari 2010 om 15:26
quote:Whiskers schreef op 21 februari 2010 @ 13:58:
Ik sloot mezelf en poes altijd op in de badkamer, dan zorgde ik dat ik alles klaar had liggen en dan maakte ik haar vacht eerst nat met een oud washandje.
En dan was het feest!
Daarna lekker afdrogen en ze met rust laten, want ze willen me de rest van de dag dan niet meer kennen! Grappig
En dan was het feest!
Daarna lekker afdrogen en ze met rust laten, want ze willen me de rest van de dag dan niet meer kennen! Grappig
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
zondag 28 februari 2010 om 20:31
ik zou proberen het idd met zijn tweetjes te doen....net even wat makkelijker...eentje houdt kat in de houtgreep....andere kan m insmeren met shampoo en daarna uitspoelen...
wij gebruiken hondenshampoo voor onze pers...die gaat af en toe in bad/onder de douche....en de andere katten als ze stinken....onze katten vinden het niet geweldig maar spartelen na 20 seconde ook nauwelijks nog tegen....
afdrogen en dan lekker droogfohnen...
wij gebruiken hondenshampoo voor onze pers...die gaat af en toe in bad/onder de douche....en de andere katten als ze stinken....onze katten vinden het niet geweldig maar spartelen na 20 seconde ook nauwelijks nog tegen....
afdrogen en dan lekker droogfohnen...