kat ontstoken oog
zaterdag 26 november 2011 om 16:24
mijn kat heeft sinds vandaag een ontstoken oog, er komt steeds pus uit zijn oog, maar verder is er niets te zien. vanochtend heeft hij gevochten met een andere kat dus het zou kunnen dat hij nu een wondje heeft in zijn oog. het dierenziekenhuis is nu gesloten, dus daar kan ik eigenlijk maandag pas terecht, behalve bij een spoedgeval. ik maak me wel zorgen om hem en daarom vroeg ik me af is het verstandig om het nog even aan te kijken of zeggen jullie van onderneem meteen actie. donderdag ben ik pas weer vrij van mijn werk en dan zou ik pas met hem naar de dierenarts kunnen gaan.
zaterdag 26 november 2011 om 16:28
zaterdag 26 november 2011 om 16:31
Oeiii kattennagels zijn vreselijk.
Als een nagel zijn hoornvlies geperforeerd heeft kan hij daar nare infecties van krijgen!
Naast het feit dat het gaatje alleen al pijnlijk zal zijn.
Opzich kun je het wel even aankijken, maar houdt het echt goed in de gaten en maak het oog schoon met een watje met gekookt water.
Als een nagel zijn hoornvlies geperforeerd heeft kan hij daar nare infecties van krijgen!
Naast het feit dat het gaatje alleen al pijnlijk zal zijn.
Opzich kun je het wel even aankijken, maar houdt het echt goed in de gaten en maak het oog schoon met een watje met gekookt water.
zaterdag 26 november 2011 om 16:37
Dit kan inderdaad een krab van een nagel zijn, want het begin van niesziekte (dan krijgen ze ook vaak ontstoken ogen) lijkt me niet waarschijnlijk als hij verder nog gewoon levendig is.
Start inderdaad met de kamillethee, maar kijk het niet te lang aan, want een beschadigd oog is erg pijnlijk en kan blijvend zijn als je er niets mee doet.
Start inderdaad met de kamillethee, maar kijk het niet te lang aan, want een beschadigd oog is erg pijnlijk en kan blijvend zijn als je er niets mee doet.
zaterdag 26 november 2011 om 16:39
zaterdag 26 november 2011 om 16:52
Is het één of beide oogjes waar pus in zit? En knijpt hij met zijn oog?
Bij één oog en knijpen, niet wachten, maar toch de dierenarts bellen. De kans dat het oogje een beschadiging heeft is erg groot. En zeker als er een infectie bij zit (wat je dus nu al hebt), kan het fout af lopen met het oogje. Met ogen zou ik nooit een risico nemen!
Bij één oog en knijpen, niet wachten, maar toch de dierenarts bellen. De kans dat het oogje een beschadiging heeft is erg groot. En zeker als er een infectie bij zit (wat je dus nu al hebt), kan het fout af lopen met het oogje. Met ogen zou ik nooit een risico nemen!
zaterdag 26 november 2011 om 19:04
quote:nummerzoveel schreef op 26 november 2011 @ 17:05:
Luister naar Draakje, zij heeft er verstand van. Gewoon even de arts bellen en deze laten beslissen. Een kat met 1 oog is echt heel zielig, want dan kunnen ze de diepte niet meer goed inschatten. Oftewel, ze krijgen problemen met klimmen en springen.
Dat laatste valt gelukkig erg mee heb ik aan mijn eigen een-oog gemerkt, maar voorkomen is natuurlijk altijd beter.
Mijn een-oog:
Luister naar Draakje, zij heeft er verstand van. Gewoon even de arts bellen en deze laten beslissen. Een kat met 1 oog is echt heel zielig, want dan kunnen ze de diepte niet meer goed inschatten. Oftewel, ze krijgen problemen met klimmen en springen.
Dat laatste valt gelukkig erg mee heb ik aan mijn eigen een-oog gemerkt, maar voorkomen is natuurlijk altijd beter.
Mijn een-oog:
zaterdag 26 november 2011 om 19:24
Katten redden zich erg goed met één oog. Maar om nu te zeggen dat er niet naar gekeken moet worden en dat het niet erg is om er één te missen... Nee, ik zou echt alles doen om de ogen van mijn dieren te redden. Diepte zien ze minder dan ons, maar ze zullen zeker iets beperkt worden in hun laten en doen. Gelukkig kunnen ze zich vrij goed aanpassen en zullen ze er niet veel last van hebben.
Wat een doetje, Iris!
Wat een doetje, Iris!
zaterdag 26 november 2011 om 19:33
zaterdag 26 november 2011 om 19:35