Kat overleden
dinsdag 13 maart 2012 om 21:03
Mijn kat deed vanmiddag heel raar. Kreeg schuim op zijn bek, lag schokkend op de vloer. Dierenarts gebeld maar hij had geen tijd. De situatie uitgelegd, hoe ernstig het was, maar wilde geen tijd voor mij vrijmaken. Heb een andere dierenarts gebeld maar deze zit in de stad, een kilometer of 15 verderop. Niet zo ver zou je zeggen maar heb geen auto en met 3 keer overstappen was ik toch al gauw een uur onderweg en dat met een doodzieke kat. Bij de dierenarts aangekomen was het nog ernstiger geworden met de kat met als gevolg dat ik hem heb moeten laten inslapen. Vind het zo erg want als de 1e dierenarts mij nu wel had geholpen had hij het misschien overleefd. Alleen die reis met het ov al. Wat er nu precies mis was met hem weet ik (nog) niet. Hij was wel oud maar toch. De dierenarts wil hem morgen nog wel onderzoeken om proberen te achterhalen wat de doodsoorzaak geweest zou kunnen zijn maar de kosten zijn heel erg hoog.
Ik ben verschrikkelijk boos op de 1e dierenarts omdat hij geen tijd voor me wilde vrijmaken. Voel me zo rot hierdoor.
Ik ben verschrikkelijk boos op de 1e dierenarts omdat hij geen tijd voor me wilde vrijmaken. Voel me zo rot hierdoor.
dinsdag 13 maart 2012 om 21:10
wat heftig voor je, zeker als je er zo lang tegenaan hebt moeten kijken voordat je bent geholpen. Sterkte in ieder geval.
Wel vreemd idd van de 1e dierenarts, een spoedgeval moet je tijd voor vrijmaken, al zit de hele wachtkamer vol.
En als het hem zelf dan niet lukt ( omdat ie midden in een operatie zit ofzo, daar kan je moeilijk bij weglopen) dan moet de assistent je toch kunnen helpen met waar je dan zo snel mogelijk terechtkan. Dat zou je niet zelf moeten uitzoeken.
Ik denk wel als het zo snel en heftig is verlopen dat ,ook als je eerder een dierenarts had gevonden, het niet goed was gegaan.
Maar het blijft rot dat je je zo verloren hebt gevoeld met je zieke kat. Sterkte
Wel vreemd idd van de 1e dierenarts, een spoedgeval moet je tijd voor vrijmaken, al zit de hele wachtkamer vol.
En als het hem zelf dan niet lukt ( omdat ie midden in een operatie zit ofzo, daar kan je moeilijk bij weglopen) dan moet de assistent je toch kunnen helpen met waar je dan zo snel mogelijk terechtkan. Dat zou je niet zelf moeten uitzoeken.
Ik denk wel als het zo snel en heftig is verlopen dat ,ook als je eerder een dierenarts had gevonden, het niet goed was gegaan.
Maar het blijft rot dat je je zo verloren hebt gevoeld met je zieke kat. Sterkte
dinsdag 13 maart 2012 om 21:35
dinsdag 13 maart 2012 om 21:47
Sterkte! Maar denk je niet dat de kans heel groot is dat je kat hoe dan ook overleden zou zijn? Zou hij echt zoveel verzwakt zijn door het overstappen? Of was het gewoon zijn tijd, ook omdat hij al oud was. In elk geval heeft hij maar kort hoeven lijden.
Ik snap trouwens wel dat je kwaad bent op je dierenarts! Vind het bijzonder nonchalant!
Ik snap trouwens wel dat je kwaad bent op je dierenarts! Vind het bijzonder nonchalant!
dinsdag 13 maart 2012 om 21:57
Ik weet niet of het wat heeft uitgemaakt dat we nog met het ov moesten reizen. Hij heeft zeker weten wel stress daardoor gehad en hij was al zo ziek.
Ik moet zo werken. Een collega was zo aardig om wat langer te blijven. Kan helaas geen vrij krijgen maar zou het liefst thuis blijven vanavond. Ben in een soort roes nu. Bah wat een rotdag.
Bedankt voor jullie berichtjes en medeleven.
Ik moet zo werken. Een collega was zo aardig om wat langer te blijven. Kan helaas geen vrij krijgen maar zou het liefst thuis blijven vanavond. Ben in een soort roes nu. Bah wat een rotdag.
Bedankt voor jullie berichtjes en medeleven.
dinsdag 13 maart 2012 om 22:06
Het is te laat.. maar voor de volgende keer.. kijk of er een dierenziekenhuis in de buurt is.
Die maken echt wel tijd voor spoed gevallen.
Mijn eigen kat had een cyste onder haar kaak, gezwollen wang en ze kon haar bek niet dicht krijgen.
Ik zat te wachten en er stopt een auto schuin op de stoep, vrouw komt binnen rennen met een hond in de armen in een deken gewikkeld.
Nog nooit zoveel personeel gezien daar, meteen op de operatietafel en alle hens aan dek.
Ik kreeg daarna verontschuldigingen dat ik moest wachten ivm dat spoed geval.
Tja, sorry maar dat neem ik ze echt niet kwalijk!
Zo lang mijn kat nog ademt moet ze nog maar even doorbijten om haar aardsrivaal een leven te gunnen
Die maken echt wel tijd voor spoed gevallen.
Mijn eigen kat had een cyste onder haar kaak, gezwollen wang en ze kon haar bek niet dicht krijgen.
Ik zat te wachten en er stopt een auto schuin op de stoep, vrouw komt binnen rennen met een hond in de armen in een deken gewikkeld.
Nog nooit zoveel personeel gezien daar, meteen op de operatietafel en alle hens aan dek.
Ik kreeg daarna verontschuldigingen dat ik moest wachten ivm dat spoed geval.
Tja, sorry maar dat neem ik ze echt niet kwalijk!
Zo lang mijn kat nog ademt moet ze nog maar even doorbijten om haar aardsrivaal een leven te gunnen
dinsdag 13 maart 2012 om 22:47
Wat verdrietig! Een schuimend katje klinkt mij als ernstig in de oren, en dan heeft de DA geen tijd?!
Heel veel sterkte. En zeker omdat het zo plots is gebeurd.
(Was het een idee om met de taxi te gaan? Scheelt heel veel tijd en stress. En er zijn regio's waar je dierenvervoer hebt, een ambulance, waar je zelfs op het moment dat het nodig is, ter plekke lid van kunt worden. Ik had in het verleden die telefoonnummers voor m'n dieren klaarliggen).
Heel veel sterkte. En zeker omdat het zo plots is gebeurd.
(Was het een idee om met de taxi te gaan? Scheelt heel veel tijd en stress. En er zijn regio's waar je dierenvervoer hebt, een ambulance, waar je zelfs op het moment dat het nodig is, ter plekke lid van kunt worden. Ik had in het verleden die telefoonnummers voor m'n dieren klaarliggen).
dinsdag 13 maart 2012 om 23:27
Heel apart, die dierenarts.
Ik heb ook wel eens bij de dierenarts gezeten voor de inentingen van mijn hond, toen er een man met een hevig bloedende rotweiler binnen kwam stormen.
Die had helemaal geen afspraak natuurlijk, maar ik werd zo de behandelkamer weer uitgebonjourd om die hond voor te laten gaan.
En terecht.
(terwijl de dierenarts en zijn assistente die hond weer oplapten heb ik zelf de wachtkamer weer bloedvrij gemaakt...)
Heel veel sterkte. Idd een afschuwelijke dag zeg.
Ik heb ook wel eens bij de dierenarts gezeten voor de inentingen van mijn hond, toen er een man met een hevig bloedende rotweiler binnen kwam stormen.
Die had helemaal geen afspraak natuurlijk, maar ik werd zo de behandelkamer weer uitgebonjourd om die hond voor te laten gaan.
En terecht.
(terwijl de dierenarts en zijn assistente die hond weer oplapten heb ik zelf de wachtkamer weer bloedvrij gemaakt...)
Heel veel sterkte. Idd een afschuwelijke dag zeg.