kat uit asiel of kat uit nestje?

19-05-2010 11:03 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag binnenkort een kat in huis halen.

Nu kan ik via een vriendin een kat uit een nestje krijgen, maar zelf zat ik er aan te denken om een 'oudere' (1-2 jaar) kat uit het asiel te halen. Ik had namelijk hier op 't forum al gelezen dat dat handiger is als je niet zoveel thuis bent.

Het leuke van een kat uit een nestje is dat je het katje dan ziet opgroeien en dat het zich vanaf het begin kan aanpassen aan je huis.

Voordeel van een asielkat is dat die al 'ervaring' heeft, zindelijk is en meestal ook al gecastreerd/gesteriliseerd. Bovendien vind ik het ook goed om een kat zo een tweede kans te kunnen geven op een liefdevol huis.

Ik zou graag een kater willen en die gaan, als ze nog niet gecastreerd zijn, sproeien en dat wil ik natuurlijk niet...met een kat uit het asiel zou je daar dus geen last meer van hebben. Klopt die redenatie?

Dus, wat te doen?
helemaal mee eens. Als je werkelijk van katten houdt, dan ga je niet op die manier een nestje erbij fokken. Dan ben je inderdaad alleen maar gericht op je eigen lol, ongeacht de consequenties voor de kittens.
Jeetje, wat een discussie!

Ik ben het ook zeker niet eens met mensen die fokken om het fokken. Over een maandje (dan zijn we met vakantie geweest) gaan we naar het asiel om een kat te halen! Ik meld me dan vast wel weer hier met een 'help hoe krijg ik mijn kat onder de bank vandaan' topic.

In elk geval bedankt voor alle tips!
Ik heb twee asielkatten. De eerste was toen we hem kregen 11 maanden, hij begon met mijn jas te spelen toen we daar waren en wilde alleen maar knuffelen. Dat is nu nog steeds zo. Over zijn verleden is niet zoveel bekend, want ze hebben hem ongechipt en ongecastreerd op straat gevonden. Ik vermoed dat hij wel een leuk thuis heeft gehad omdat hij erg gesteld is op mensen en eigenlijk altijd naast je komt zitten.

Omdat hij zich alleen wat verveelde zijn we na een half jaar weer naar het asiel gegaan. We zijn toen thuisgekomen met een katertje van 7 maanden. Hij is wat afstandelijker dan de oudste, maar nu hij hier een tijdje is (in augustus wordt hij 1 jaar) heeft hij zijn draai wel gevonden. Komt lekker op schoot zitten en met de andere kater ging het eigenlijk na 1 week al goed. Zijn verleden is wel bekend. Hij woonde bij iemand die heel erg veel werkte, dus die arme schat was altijd alleen thuis en ging de boel slopen.

Uit het asiel kun je dus ook prima jonge katten halen. Ook kun je daar aangeven welke karaktereigenschappen je in een kat zoekt. De medewerkers bij het asiel bekijken dan of ze een kat hebben die ze bij je kunnen plaatsen rekening houdend met het feit of je andere katten hebt en of ze binnen of buiten gaan leven.
Omdat er zoveel katten in het asiel zitten, ben ik nu zo blij dat de poes van mijn vriend geholpen is (eerste keer was ze niet officieel van ons en tweede en derde keer was ze sneller zwanger dan dat we haar binnen konden houden.) Gelukkig hebben alle katjes een tehuis gekregen en zijn ze niet naar het asiel gegaan.

Ik zou voor de (wat) oudere kat uit het asiel gaan. Ik heb mijn katten altijd als kittens gekregen (waarvan ik de laatste 2 sinds dag 1 van hun leven ken en inclusief mama en een (half)broer. Erg bijzonder) maar als ik nu weer een kat neem, neem ik de (wat) oudere.

Katten van 2 - 3 zijn ook nog (best) speels, dus als het daarom te doen is... Mijn bejaarde kat was op zijn 17de speelser dan een andere kat op zijn 8ste, dus leeftijd zegt weinig.

1 van mijn katten komt als kitten uit het asiel en erg fijn dat je daarbij castratie etc. krijgt. Was destijds nog 86 gulden. Kun je nagaan hoe oud hij is.

De asielkat is afstandelijker dan de andere 2, maar dat is hij al zijn hele leven.

En ik ben allergisch voor die 'Ik ben allergisch voor katten, maar dat wist ik pas nadat ik een kat nam, dus hij moet maar naar het asiel.' Ik ben ook allergisch, maar daarom doe ik mijn katten absoluut niet weg. En ik neem als deze dood zijn, weer een nieuwe
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven