Kat van de buren

24-01-2011 16:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd door het topic van Boardie hier een probleem 'van de andere kant'. Ik heb helemaal niets tegen katten, vind het lieve beesten.

Maar ik woon op een galerijflat. Nu heeft één van mijn buren een kat die hier op de galerij graag zijn behoefte doet. Tussen mijn voordeur en de trap kwam ik vanmorgen vier verschillende kattedrollen tegen. Niet bepaald fijn om je altijd bewust te moeten zijn waar je loopt, omdat je anders in een drol stapt. Ik snap niet dat ze dat niet even netjes opruimen, je zou zeggen dat mijn buren ze toch ook wel zien liggen.

Nu ben ik erg weinig thuis en heb ik gewoon geen idee van wie die kat is.Om eerlijk te zijn heb ik nauwelijks een idee van wie mijn buren zijn (ben erg weinig thuis en woon hier nog niet zo lang). Om nou op de hele galerij briefjes door de bus te doen om te vragen of degene van wie die kat is ook even de stront wil opruimen, vind ik ook zo wat.

Iemand een goed idee voor een oplossing?
Ik zou een briefje ophangen op de gezamenlijke portiekdeur of iedereen de drollen van zijn/haar huisdieren van de galerij wil opruimen. Als we hier een feestje hebben of iets anders dat de buren moet weten, hang ik ook altijd een briefje aan de buitendeur. Dat bereikt toch de meeste mensen.

Het is toch wel heel apart trouwens als je je huisdier op de galerij laat schijten... Ik zou toch gek opkijken als ik daar een drol zou vinden.
Een echte portiekdeur hebben we niet, ook geen echte centrale hal. Maar het wordt een mooie poster bij de trap.

Bedankt voor het meedenken!

Weet ik ook weer dat ik geen zeur ben, maar dat het echt asociaal is (wat ik al dacht).
In een flat betaal je toch ook altijd servicekosten of heb je een congierge. Of een huurcommissie of zoiets. Er is vast wel een aanspreekpunt waar je dit kunt neerleggen.

En je zult ook vast niet de enige zijn die zich er aan stoort. Ik zou eens een balletje opgooien ook bij andere flatbewoners die je tegenkomt.

Ik vind dit ook echt niet kunnen.
Ik wou net zeggen, balletje opgooien. Wij hebben regelmatig kattenpoep in de tuin (en meestal niet begraven!) en dat is al een behoorlijke ergernis, maar in de gallerij? Gatsie.

Tot grote hilariteit van straatbewoners heeft een verre buurman zich ernstig gestoord aan de poep in zijn tuin, en een brief door de straat verspreid met de vraag of mensen aub hun hond aangelijnd willen houden zodat die niet meer in zijn (omheinde) achtertuin kan poepen

Helaas weet je in een woonwijk nooit van wie de kat is, kan wel drie straten verder wonen, maar op de gallerij lijkt het me dat hij van een bewoner moet zijn (of kun je er makkelijk van buitenaf opkomen, als kat?)
quote:Eli_80 schreef op 24 januari 2011 @ 16:31:

Oh jee, je bent toevallig niet mijn buurvrouw hoop ik? Ik zou het wel graag willen weten als mijn kat overlast geeft. Mijn kat loopt namelijk ook over de galerij. Een briefje bij de gezamenlijke voordeur/brievenbusruimte zou mij in ieder geval ook opvallen.

succes!

Waarom laat jij je kat over de gallerij lopen?

Ik woon in een groot complex en in één gang loopt dus ook een kat rond. Het stinkt er behoorlijk naar pis.

Als naaste buur zou ik daar niet blij mee zijn.

Ten eerste de stank en ten tweede word je steeds geconfronteerd met een kat waar je misschien helemaal niet van houd
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:VIVAfeelfree schreef op 24 januari 2011 @ 21:43:

Ik wou net zeggen, balletje opgooien. Wij hebben regelmatig kattenpoep in de tuin (en meestal niet begraven!) en dat is al een behoorlijke ergernis, maar in de gallerij? Gatsie.

Tot grote hilariteit van straatbewoners heeft een verre buurman zich ernstig gestoord aan de poep in zijn tuin, en een brief door de straat verspreid met de vraag of mensen aub hun hond aangelijnd willen houden zodat die niet meer in zijn (omheinde) achtertuin kan poepen

Helaas weet je in een woonwijk nooit van wie de kat is, kan wel drie straten verder wonen, maar op de gallerij lijkt het me dat hij van een bewoner moet zijn (of kun je er makkelijk van buitenaf opkomen, als kat?)

Haha, mooi verhaal van je buurman :-)

Katten kunnen hier wel makkelijk de galerij op. De trap kun je van buiten gewoon op. Maar ik vermoed toch dat het van één van mijn buren is. Het is alleen op een bepaald gedeelte namelijk (natuurlijk net waar ik woon). Al kan dat natuurlijk ook het lievelingsplekje van één van de andere katten in de buurt zijn. Nou ja, eerst maar eens een brief ophangen, dan zien wat er gebeurd. Anders kan ik er altijd nog iets via de woningbouw op aanspreken.
Maar lievelingsplekjes zijn onaantrekkelijk te maken, gna gna!

Probeer eens een bakje azijn, wat mentholzalf, mottenballen in een washandje, of een hoopje peper op die plek!
Hoi Calvijn,

Ik laat mijn kat op de galerij omdat ze graag naar buiten gaat (die discussie, over buiten vs binnen, wordt trouwens al ergens anders gevoerd). Toen ik haar uit het asiel haalde werd me verteld dat ze geschikt was om binnen te houden, nou daar hebben ze zich duidelijk in vergist. Haar zusje is trouwens wel een echte binnenkat. Dus 50% succes

En ze plast of poept gewoon in de bak voor zover ik weet. Hier bij mij in het complex is het duidelijk dat ze bij mij hoort, dus ik hoop dat ik het te horen krijg als ze overlast geeft. Er is veel sociale controle en dat hoor ik neem ik aan dan snel genoeg.

Trouwens, wat is er erg aan het tegenkomen van een kat? Ze bijten niet hoor. En daarnaast is mijn kat nogal schuw, en zal ze niet naar mensen toelopen.
een kat is natuurlijk niet buiten als ie op de galerij zit. En katten kan je prima binnenhouden, maar de meeste mensen vinden het wel zo makkelijk als de kat buiten schijt en zeikt, dan hoeven ze geen bak te verschonen. Dat een ander daar last van heeft komt niet in ze op
quote:Eli_80 schreef op 25 januari 2011 @ 00:17:

Hoi Calvijn,

Ik laat mijn kat op de galerij omdat ze graag naar buiten gaat (die discussie, over buiten vs binnen, wordt trouwens al ergens anders gevoerd). Toen ik haar uit het asiel haalde werd me verteld dat ze geschikt was om binnen te houden, nou daar hebben ze zich duidelijk in vergist. Haar zusje is trouwens wel een echte binnenkat. Dus 50% succes

En ze plast of poept gewoon in de bak voor zover ik weet. Hier bij mij in het complex is het duidelijk dat ze bij mij hoort, dus ik hoop dat ik het te horen krijg als ze overlast geeft. Er is veel sociale controle en dat hoor ik neem ik aan dan snel genoeg.

Trouwens, wat is er erg aan het tegenkomen van een kat? Ze bijten niet hoor. En daarnaast is mijn kat nogal schuw, en zal ze niet naar mensen toelopen.

Ik ken genoeg mensen (oa mijn vader) die panisch/bang zijn voor katten.

Lijkt mij niet prettig om dan steeds een kat tegen te moeten komen.

Ik heb zelf 2 katten en die komen nooit buiten (willen ze niet)

Als een van jouw buren kwam klagen, wat zou je dan doen?
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven