Kat verliest druppeltjes..

16-11-2011 21:02 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Onze kat van 4 maanden verliest af en toe een druppetje vocht. Volgens ons komt het uit zijn achterste. Het is kleurloos en reukloos, wat kan het zijn? Ik dacht aan anaalklieren maar ik weet hoe ontzettend vies dat ruikt van onze hond. Dat is het dus volgens mij niet. Het gebeurt eigenlijk ook altijd als we aan het knuffelen zijn, maar het kan ook zijn dat het me dan pas goed opvalt.

Hij is dus 4 jaar en nog niet gecastreerd. Hij heeft het erg naar zijn zijn bij ons dat is goed te merken ( hij woont bijna 3 weken bij ons)

Wat kan dit zijn?

Avast bedankt!
-
Sorry dubbel, ging even iets fout.
Is ie nou 4 maanden of 4 jaar en het is een kater denk ik?

Onze poes had dat en dat waren drupjes urine.
(maar dat ruik je wel...)
Kwijlt ie niet gewoon n beetje?
Is het niet gewoon kwijl? Een van onze katers drupt ook als je hem knuffelt. Dan spint hij als een gek en begint ook te kwijlen. Tis alleen niet slijmerig, maar gewoon als water en zit ook geen (sterke) geur aan.
Ik dacht ook gelijk aan kwijl. Ik heb hier ook zo'n kwijlerd rondlopen, ik hoef bij wijze van spreken alleen maar tegen hem te zeggen dat hij een kroel krijgt en er hangt gelijk zo'n druppel aan z'n bakkes.
Uhm... stuff... and things
Sorry, hij is 4 maanden en ja het is een kater. Misschien is het toch speeksel ook omdat het gebeurt als we hem knuffelen en hij dan dus ook spint.
@kruidentheetje, gelukkig is het bij onze kater niet zo erg!
Haha, die van mij is inderdaad erg, het blijft ook niet bij 1 druppel;)

Veeg anders eens langs zijn bekkie als je aan het kroelen bent, dan merk je het snel genoeg.
Uhm... stuff... and things
Hier twee kroelkippen katers..

Beide stoere mannelijke buitenkaters, maar beginnen bij de gedachte aan een goede knuffelsessie inderdaad al te kwijlen.. heb je niet gezien waar het vocht vandaan komt?
Het kan inderdaad speeksel zijn, maar ook wat sproei-urine aangezien hij nog niet gecastreerd is. Dat ruikt soms heel sterk en soms bijna niet. Dat is per kat verschillend.

Als hij het vaker doet kan het ook een blaasontsteking zijn.
Nee niet precies gezien maar lijkt vanuit zijn achterkant te komen. Maar misschien hebben we het mis en is het gewoon kwijl. Hij geniet ook zon ontzettend van het knuffelen, ik ook trouwes :-)!
Als het wel onder zijn staart vandaag komt zijn de mogelijkheden beperkt, er zitten maar 2 gaatjes en daar kan het volgende uitkomen:

1) Poep

2) Plas

3) Anaalkliervocht

4) Sperma

De eerste 3 ruiken 'pittig' ... de 4e heb ik zelfs als dierenarts nooit geroken, maar stinkt waarschijnlijk niet echt. Overigens ruikt de urine van een jonge kat ook niet heel sterk, maar als je het op een warme hand hebt zou je wel een plasgeurtje ruiken.

Het maakt me wel nieuwsgierig trouwens..
@iris1869 sproeiurine kan maar het ruikt nooit. Blaasontsteking denk ik ook niet aangezien hij niet heel veel plast en ontspannen is en niet ziek oogt. Het gebeurt volgens mij alleen tijdens het knuffelen. Ik houd het goed in de gaten en als ik twijfel laat ik het checken bij de DA. Dank voor je antwoord.
Hoe ziet kattensperma eruit? Doorzichtig? Ik neem aan dat het dat niet is. Dat hoop ik ook althans :-).

Als ik met mijn vinger over het druppeltje ga ruikt ik ook niets. Vreemd....

Mijn man zegt net dat hij ook denkt dat het geen speeksel is maar toch een vloeistof van zijn achterkant.
Ik neig naar sproeiurine, gaat dat over na een castratie?
Tsja Irish, als het de 1e 3 dingen zeker niet is, hou je maar 1 ding over.. Dan vindt hij het knuffelen in elk geval ook errug leuk..

Ik heb nooit kattensperma gezien, alleen weleens in de urine gemengd en dan is het een wat troebel wolkje.
Als het urine is die gewoon heel weinig ruikt dan gaat het meestal wel over na castratie. Wel apart dat hij het tijdens knuffelen doet dan overigens!
quote:irishgirl schreef op 16 november 2011 @ 22:01:

Ik neig naar sproeiurine, gaat dat over na een castratie?

Ja meestal wel, want dan zijn ze een stuk minder terriotiaal, maar toch willen ze als ze volwassen zijn dan nog wel eens sproeien als ze bijv. ruzie met de andere kat in huis hebben over de verdeling van de leefruimtes of als ze naar katten buiten willen laten merken dat dit de grens van hun territorium is met een geurvlaggetje.

Dit speelt echter nog niet met een kittentje van 4 maanden, tenzij hij hoogbegaafd is .
quote:irishgirl schreef op 16 november 2011 @ 21:59:

Hoe ziet kattensperma eruit? Doorzichtig? Ik neem aan dat het dat niet is. Dat hoop ik ook althans :-).

Als ik met mijn vinger over het druppeltje ga ruikt ik ook niets. Vreemd....

Mijn man zegt net dat hij ook denkt dat het geen speeksel is maar toch een vloeistof van zijn achterkant.Ja aan sperma dacht ik ook of aan voorvocht. Dan wordt hij wat sexueel opgewonden van het aaien. Ook dat verdwijnt na de castratie meestal, omdat ze dan 9 van de 10 keer niet meer sexueel opgewonden worden.
Mijn ene kat heeft dat ook weleens, maar het komt uit zn achterste. Alleen het ruikt heel sterk.
quote:sparood2010 schreef op 16 november 2011 @ 22:09:

Mijn ene kat heeft dat ook weleens, maar het komt uit zn achterste. Alleen het ruikt heel sterk.Laat dan zijn anaalklieren eens checken door je DA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven