Kat wegdoen..

08-08-2011 13:03 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er over na aan het denken om mijn kat weg te doen, een super lief beestje maar voor haar is het te druk in huis na de geboorte van onze baby. Helaas heeft ze geen eigen ruimte waar ze zich in terug kan trekken omdat ze niet boven mag komen ivm haar plas g edrag, sinds de geboorte plast ze namelijk het hele huis onder.

Kortweg mijn kat is ongelukkig en zoekt weinig contact, spelen wil ze niet en wanneer ik haar pak of knuffel loopt ze weg.

Kortom het is zielig poesje die alleen maar op de stoel ligt.

Een tweede kat erbij heb ik overwogen maar mijn kat heeft niks met andere katten en is er bang voor.

Om haar toch wat meer ruimte te geven heb ik besloten dat ze ook buiten mag lopen maar ook daar heeft ze niet veel mee.

Kortom waar moet ik op letten bij het zoeken naar het juiste baasje

en zou ik een bedrag voor haar moeten vragen zodat ik zeker weet dat mensen ook wat voor haar over hebben.
misschien is het beestje maar beter af bij een baasje waar er wel rekening gehouden wordt met zijn aanwezigheid..zwangere of net bevallen moeders is dus geen optie, dat raad ik je alvast aan.
Zó erg, mensen die hun kat wegdoen omdat er een baby is. Erg treurig... Mijn kat was ook van slag na de geboorte van Uk en hij moet nog steeds niets van haar hebben, maar hij is wel meer gewend. En als Uk op bed ligt komt hij weer lekker kroelen.

Waarom denken mensen niet wat beter na over het in huis nemen van een kat en de jarenlange consequenties van die keuze?
@ Allis: hier net zo. Mijn kat heeft na de komst van ons kind ook veel minder aandacht gekregen dan daarvoor en daar werd hij ook niet gezelliger op. Gelukkig was hij altijd al een buitenkat, dus hij ging gewoon meer naar buiten; dat loste alle potentiele problemen op. Inmiddels is mijn dochter zoveel groter dat ze niet meer alle aandacht opslokt en zijn we met zijn allen meer in evenwicht. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat gezinsuitbreiding niet in alle gevallen goed gaat. Lullig, maar helaas. Ook bij mij zou mijn kind voorgaan als het echt zou botsen. Je kunt niet voorspellen hoe een dier reageert op uitbreiding van het gezin. Als het dier zoveel gedragsproblemen zou vertonen dat samenleven onmogelijk wordt, dan zou ik mijn best doen om een goed ander adres voor hem te vinden. Liever dat dan dat hij wegloopt.
ik voel me hier nu behoorlijk aangevallen.

Ja ik heb een kind, maar betekend dat dat ik andere dingen onbelangrijk vind nee, toen mijn dochter geboren was heeft mijn kat de hele tijd boven bij mij in bed gelegen.

Voordat mijn dochter geboren werd werkte ik fulltime, nu ben ik veel meer thuis en mij kat krijgt zoveel meer aandacht dan wat ze kreeg.

Beetje jammer dat ik aangevallen wordt op een keus die ik maak om mijn beestje gelukkig te maken want dat is namelijk wat ze verdient
Biefstukje vanavond?

Love Star verdient het niet om zo aangevallen te worden.
quote:duffiej schreef op 08 augustus 2011 @ 13:23:

nou das geen schandaal, maar de meeste vrouwen die kinderen hebben gekregen hebben vaak geen oog meer voor andere dingen..dus ja dan wordt het beestje jaloers of verdrietig, en uit zich dat....maar goed, het is natuurlijk uit den boze rekening te houden met het beestje en alleen aan je kind en jezelf te denken.Inderdaad. Vrouwen die kinderen hebben gekregen hebben geen enkel oog meer voor hun zielige huisdieren die eigenlijk niets anders dan premature kindvervangers waren. Hun partners idem, die gaan seksloos ten onder bij hun secretaresses. Waarom planten mensen zich uberhaupt nog voort, vraag je je af.
Love Star, heb je mijn vraag gelezen over naar de dierenarts gaan? Het kan best zijn dat er een medische oorzaak is. Dat moet je echt uitsluiten.
Ohja tuurlijk, dieren zijn eigenlijk premature kindervervangers! zijn er ook nog mensen die normaal kunnen denken? Het is natuurlijk ook de normaalste zaak van de wereld om kinderen te nemen..
quote:Djuuls04 schreef op 08 augustus 2011 @ 13:31:

Love Star, heb je mijn vraag gelezen over naar de dierenarts gaan? Het kan best zijn dat er een medische oorzaak is. Dat moet je echt uitsluiten.Precies, ook als je de kat bij andere mensen onderbrengt.
Wij zijn ermee naar de dierenarts geweest, dus medische oorzaak is er niet.

wel is bekend dat de britse kortaar niet goed tegen drukte kan, en we hebben een behoorlijke huilbaby gehad.

vanaf dat moment heb ik haar ongelukkig zien worden.

het liefst zie ik haar dan ook geplaatst bij ''jong gepensioneerden'' die haar een stukje geborgenheid en veiligheid kunnen geven wat wij op dit moment niet kunnen.
quote:duffiej schreef op 08 augustus 2011 @ 13:34:

Ohja tuurlijk, dieren zijn eigenlijk premature kindervervangers! zijn er ook nog mensen die normaal kunnen denken? Nog nooit van ironie/sarcasme gehoord?
quote:duffiej schreef op 08 augustus 2011 @ 13:34:

Ohja tuurlijk, dieren zijn eigenlijk premature kindervervangers! zijn er ook nog mensen die normaal kunnen denken?Dat vraag je je af hè. Ik denk het niet. Treurig maar waar. 'Normaal' is een staat van zijn die geen mens ooit zal bereiken. Behalve wellicht jij en ik.
Ik heb ook 8 maanden geleden een baby gekregen, mijn katten waren daardoor duidelijk van slag. Eerst heel stil en daarna veel klieren als ik de baby aan t voeden was. Inmiddels zijn we dus 8 maanden verder en gaat het prima. Ik ben wel blij dat we naar een groter huis gaan verhuizen, dat zal denk ik wel schelen.

Verder kun je misschien ook zo'n feromoon in t stopcontact stoppen. Misschien helpt dat.

Als het allemaal niet helpt kun je idd beter een goed huisje zoeken voor je kat. Ik zou dat ook eerst proberen binnen mijn eigen netwerk.

Ik heb zo ooit een kat naar een tante van mij gedaan, omdat ik ging samenwonen en mijn vriend een hoogbejaarde kat had, die dat niet meer aankon.
quote:nessemeisje schreef op 08 augustus 2011 @ 13:27:

Zó erg, mensen die hun kat wegdoen omdat er een baby is. Erg treurig... Mijn kat was ook van slag na de geboorte van Uk en hij moet nog steeds niets van haar hebben, maar hij is wel meer gewend. En als Uk op bed ligt komt hij weer lekker kroelen.

Waarom denken mensen niet wat beter na over het in huis nemen van een kat en de jarenlange consequenties van die keuze?

Sorry hoor, mijn kat is nu 7 jaar, mijn kind is 1. Ik heb de poes uit de heg gevist omdat ze bijna dood was, haar opgelapt, en gehouden. Ze is niet helemaal goed bij haar bolletje, maar dat was nooit een probleem. Ze is snel gestrest, kan slecht emt andere katten en reageert niet helemaal normaal op verschillende zaken, niet als een normale kat zou doen. Is snel bang, houdt er van om aangehaald te worden maar schrikt dan snel en vlucht dan of mept.

Toen ze nog binnen mocht komen was ze ook meestal buiten, en sneakte dan naar binnen om eens lekker tegen de kast te plassen, of naar boven via de open trap om in de kinderkamer te plassen. Ik wil gewoon niet dat mijn kind daar doorheen kruipt. Als uk op bed ligt halen we haar aan, maar binnen zijn wil ze eigenlijk niet, alleen om te plassen. We halen haar buiten ook aan, maar op schoot wil ze gewoon niet meer.

Ze is niet gelukkig in ons nieuwe huis en de nieuwe situatie, en ik weet niet meer wat ik moet doen om haar weer blij te maken. Doe jij dan eens een voorstel?
herkenbaar! wij hebben 2 katten, 1 van de twee is al erg bang aangelegd en die is ook in de stress geschoten toen onze dochter ( nu bijna 2 ) werd geboren. kale plekken op haar buik van het likken en ook plassen op plekken waar je het niet wilt hebben. Bij de dierenarts na laten kijken maar lichamelijk niets gevonden..

Beesie leeft nu op zolder (heeft dus gelukkig wel een eigen ruimte) met een eigen kattenbak, voer bak etc..als dochter naar bed is komt ze naar beneden.. om dan de hele avond op schoot te liggen.

Toen wij laatst op vakantie waren heeft ze de hele bank onder gepiest...ik was toen ook in staat een ander huis te zoeken maar goed, toch maar niet gedaan..

Ik snap en herken je verhaal. Je wilt uiteindelijk ook het beste voor je beest..

geen goede tips helaas..succes!
Nou ja, kat weg doen omdat ze even in huis pist. Sorry hoor, dweil gewoon een tijdje vaker. Mijn oudste kat heeft dat na de geboorte van mijn zoontje ook een tijdje gedaan tot dat de rust weer terug was in huis en ze haar draai weer gevonden had. Nu gaat het weer goed en ze is de beste vriendjes met de baby.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:allis schreef op 08 augustus 2011 @ 13:13:

[...]

Tja, en ik ben ook zo'n iemand. Ik heb mijn kat met liefde in huis gehaald toen ze verhongerd onder de haag in mijn tuin woonde.

Hé, Allis, ik dacht dat Dweil al een hele tijd geleden overleden was. Vergis ik me, of had jij gewoon een buitengewoon aantrekkelijke haag voor katten om onder te gaan wonen?

(Ik zou de kat houden en je dochter wegdoen. Veel beter voor je nachtrust, toch? Hoewel, mijn nachtbraker heeft de afgelopen week net zo vaak doorgeslapen als in het hele eerste jaar van zijn leven - drie keer, dus misschien dat t met UK ook ooit nog wel gaat lukken.)
@Love Star: eigenlijk geef je zelf al aan waar je op moet letten als je een nieuw huisje voor je poes zoekt. Even kort: poes is gesteld op rust en heeft ruimte nodig. Op zijn tijd houdt ie best van een lekkere knuffel. En hij heeft een hekel aan kleine kinderen en andere katten.

Misschien bij oudere mensen, die worden tenminste niet meer broeds. En een tuin waar het beest veilig wat rond kan struinen zou mss ook wel leuk zijn. En oh ja, dat ze wat tijd hebben om het beest af en toe te knuffelen.

Succes met je zoektocht... ik weet zeker dat je dol bent op poes en dat je het beste voor hem wil!
quote:mrsstanleywalker schreef op 08 augustus 2011 @ 13:40:

Nou ja, kat weg doen omdat ze even in huis pist. Sorry hoor, dweil gewoon een tijdje vaker. Mijn oudste kat heeft dat na de geboorte van mijn zoontje ook een tijdje gedaan tot dat de rust weer terug was in huis en ze haar draai weer gevonden had. Nu gaat het weer goed en ze is de beste vriendjes met de baby.

Kat wordt niet weg gedaan omdat ze in huis plast maar omdat ze ongelukkig is.

bij de aankoop van mijn kat (500 euro) heb ik gedacht. Ik koop een kat, maar als ik een kind krijg moet mijn kat weg.

want mijn kat wordt er zo gelukkig van.
natuurlijk moet je een kat niet zomaar de deur uitdoen als het even niet lukt. Maar als het echt niet gaat en de kat is duidelijk niet gelukkig dan kan het voor de kat ook het beste zijn om naar een ander baasje te gaan, waar de kat het wel naar zijn zin heeft.

Love Star, laat zoveel mogelijk mensen weten dat je een nieuw huis voor je kat zoekt. Het fijnste is het natuurlijk om je kat bij een bekende te plaatsen.
Succes in ieder geval met het zoeken naar een liefdevol huisje voor je kat
Sneue bak... voor jou en voor je kat. Gelukkig heeft onze kat er nooit een probleem van gemaakt dat er kinderen kwamen. Hij snuffelde even en ging weer zijn eigen gang.

Misschien een briefje ophangen bij de super? of via een asiel... misschien weet de dierenarts wel een goede plek.
Mijn kat is de aller liefste goedzak die er bestaat, zou nooit uithalen volgens mij heeft ze niet eens een idee hoe het moet.

Gevaar voor mijn dochter is er dus niet, maar hier kwijnt ze gewoon weg hoeveel aandacht ik haar ook geef
Hee Miffy, ik heb gewoon een erg aantrekkelijke haag Na Dweil is ook Impie komen aanlopen, anderhalf a 2 jaar later ofzo. Schat van een kat, alleen een beetje gek, en dus neit erg fan van mijn dochter.

Die, trouwens, het licht heeft gezien, en nu hartstikke vaak gewoon doorslaapt snachts! Ik heb dit trouwens niet gezegd en ontken alles. Anders houdt ze er weer mee op. Hoe beter ze loopt, hoe beter ze slaapt lijkt het.

Mrsstanley, mijn dochter is inmiddels een jaar.
Je schrijft dat het een Britse Korthaar is? Kijk eens op internet, er zijn speciale clubs die zich bezig houden met herplaatsen van raskatten, ook Britse Korthaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven