Kat wegdoen..

08-08-2011 13:03 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er over na aan het denken om mijn kat weg te doen, een super lief beestje maar voor haar is het te druk in huis na de geboorte van onze baby. Helaas heeft ze geen eigen ruimte waar ze zich in terug kan trekken omdat ze niet boven mag komen ivm haar plas g edrag, sinds de geboorte plast ze namelijk het hele huis onder.

Kortweg mijn kat is ongelukkig en zoekt weinig contact, spelen wil ze niet en wanneer ik haar pak of knuffel loopt ze weg.

Kortom het is zielig poesje die alleen maar op de stoel ligt.

Een tweede kat erbij heb ik overwogen maar mijn kat heeft niks met andere katten en is er bang voor.

Om haar toch wat meer ruimte te geven heb ik besloten dat ze ook buiten mag lopen maar ook daar heeft ze niet veel mee.

Kortom waar moet ik op letten bij het zoeken naar het juiste baasje

en zou ik een bedrag voor haar moeten vragen zodat ik zeker weet dat mensen ook wat voor haar over hebben.
Gedragstherapeut al geprobeerd?
Bazinga!
Ojeee, weer iemand... :(
Ik zou eerst kijken of je in je netwerk iemand kunt vinden die je poes in huis wil nemen. Bij iemand die je kent weet je ongeveer waar ze terecht komt.

Verder zou ik geen bedrag vragen, maar eerder een goed gesprek hebben met de gegadigden en eventueel bij ze thuis komen kijken. Dan zie je een stuk beter wat voor mensen het zijn. Succes!

(En voor de moraalridders: echt hoor, jullie punt is duidelijk.)
Ik heb ook een kat die na de geboorte van onze dochter weer haar weg moest vinden. Ze had geen eigen plek meer en nu ons kind loopt is het af en toe nog drama. We hebben dit opgelost door een grote rieten, deels dichte, mand te kopen waarin ze zich kan terugtrekken. Deze staat op haar plek in de gang. We hebben een grote gang waar nu dus haar eten, kattenbak en mand staan. Dit heeft goed gewerkt.

Geen haar op mijn hoofd die erover dacht om ons beestje weg te doen.
ach, er is een baby, dus kat kan het veld ruimen, zonder ook maar te kijken wat er aan het gedrag gedaan kan worden.

Ik hoop voor de kat dat ze bij iemand komt waar ze wel gewenst is en die wel de verantwoordelijkheid neemt.

Volgend jaar een leuk nieuw kitten want t is zo leuk voor het kind?
Love star, heb je haar al laten nakijken door een dierenarts ivm plasgedrag? Dit kan een medische oorzaak hebben ( blaasontsteking bv). Het komt vaak voor dat men denkt dat het plasgedrag een gedragsprobleem is maar dat er ook een medische oorzaak is die niet gezien wordt. daarom moet je bij plasproblemen altijd een medische oorzaak eerst uitsluiten. Het lijkt dan wel alsof het met de nieuwe baby te maken heeft maar dit hoeft niet zo te zijn. Mijn advies is in ieder geval naar de dierenarts te gaan. Voor een nieuw baasje is het ook belangrijk om dit zeker te weten. Anders kan het plasgedrag daar doorgaan.
quote:duffiej schreef op 08 augustus 2011 @ 13:05:

Tja, en ik ben ook zo'n iemand. Ik heb mijn kat met liefde in huis gehaald toen ze verhongerd onder de haag in mijn tuin woonde. Omdat ik haar een beter leven wilde geven dan hongerend in de tuin leven. Nu hebben we een dreumes van 1, en zijn we verhuisd. En poes leeft weer in de tuin (en de garage) omdat ze door de stress van het kleintje alles onderzeikt. Ze is gevaarlijk met mijn dochter omdat ze blaast en uithaalt, en mag daarom niet meer binnen. Ook niet omdat ik dan mijn dochter uit de buurt van de kat kan houden, die heel gestressrt wordt van haar aanwezigheid.

We hebben vanalles geprobeerd, met luchtjes, bak verplaatsen, eigen hoekje, langzaam wennen... we hebben de tuin zo gemaakt dat andere katten er niet meer in kunnen (tegen nog meer stress). De dierenarts heeft geen lichamelijk probleem kunnen ontdekken.

Ik kan mijn kind niet wegdoen (en dat is natuurlijk geen optie) en ik kan mijn kat in mijn huis niet gelukkig maken. Ik zou daarom liever een plekje vinden voor haar waar ze wél gelukkig is. Is dat nou zo onwijs lullig?
quote:duffiej schreef op 08 augustus 2011 @ 13:05:

Tja, helaas he? Het valt me op hoeveel katten weg moeten als er gezinsuitbreiding is geweest.... zooo zielig!

Ik snap het wel, maar toch!
Barthes zoekt een kat zie haar topic op viva
quote:vivalda schreef op 08 augustus 2011 @ 13:04:

Gedragstherapeut al geprobeerd?Nou ik kan zo ook zeggen waarom de kat plast sinds de geboorte. Gewoon te weinig aandacht. Jammer dat mensen daar niet aan denken voor ze beginnen aan katten en ook kinderen willen. Een kat kan ook jaloers worden en wil ook na de geboorte nog aandacht.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb ooit een kat om dezelfde reden "weggegeven" aan vrienden. Ik zat er echt mee in mijn maag en wilde een oplossing voor hetzelfde probleem en zij bood zich aan, super natuurlijk. Hij woont nu al jaren bij haar en is een hele blije kat. Zoek in je omgeving, ik heb nu ook weer een tweede kans kat!
quote:allis schreef op 08 augustus 2011 @ 13:13:

[...]Ik kan mijn kind niet wegdoen (en dat is natuurlijk geen optie) en ik kan mijn kat in mijn huis niet gelukkig maken. Ik zou daarom liever een plekje vinden voor haar waar ze wél gelukkig is. Is dat nou zo onwijs lullig?

Natuurlijk; je had overduidelijk geen kind moeten nemen. Je had toch al een kat? Wijsheid achteraf is de drijvende kracht van het vivaforum. Oh, en hoge paarden die de wijsheid in hun pacht dragen natuurlijk.

(En voor de kommaisten: dat laatste is een taalgrapje )
Laat maar.
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 augustus 2011 @ 13:14:

[...]

Nou ik kan zo ook zeggen waarom de kat plast sinds de geboorte. Gewoon te weinig aandacht. Jammer dat mensen daar niet aan denken voor ze beginnen aan katten en ook kinderen willen. Een kat kan ook jaloers worden en wil ook na de geboorte nog aandacht.Wat een aanname.
Ik heb ook een kat gehad die helemaal de kluts kwijtraakte na de geboorte van mijn dochter. Wegdoen was voor ons geen optie, we waren veel te dol op het beest. We hebben nog van allerlei geprobeerd om te zorgen dat de kat weer een eigen plekje vond in huis, maar het mocht niet baten. Uiteindelijk heeft poes zichzelf weggedaan (lees weggelopen). Dan was weg doen toch een betere optie geweest achteraf.

Je zou nog therapie kunnen proberen, maar als dat geen zoden aan de dijk zet is wegdoen helemaal niet zo gek. Als je maar zeker weet dat poes op een goeie plek terecht komt.

[...]

Nou ik kan zo ook zeggen waarom de kat plast sinds de geboorte. Gewoon te weinig aandacht. Jammer dat mensen daar niet aan denken voor ze beginnen aan katten en ook kinderen willen. Een kat kan ook jaloers worden en wil ook na de geboorte nog aandacht.

Ik denk inderdaad dat dat best het geval kan zijn, al kennen wij de situatie natuurlijk niet.

Mijn kat kwam ook een tijdje aandacht tekort, die kwam ze op een gegeven moment gelukkig zelf opeisen. Nu is alles weer in balans, kat gelukkig en wij ook.
Ik zou never nooit me kat weg kunnen doen en ik zou het ook nooit doen..Het is gewoon te erg hoeveel advertenties op MP staan omdat mevrouw zwanger is of er een kind is..ik snap het gewoon niet..ik kan er ook niet achter staan, je hebt een dier voor je leven, niet voor even...je kind toch ook niet? snap niet dat mensen een dier nemen en gewoon weer afstand van kunnen doen. Ook goed voor het beestje, steeds een nieuw baasje..maargoed, je kan het zo vaak zeggen, het gebeurt toch wel
Ik vind het jammer dat ik hier beoordeeld wordt zonder dat men de situatie echt kent.

concreet is dus de vraag waar moet ik op letten bij het zoeken naar een huisje voor mijn lieve kat.

[...]

Nou ik kan zo ook zeggen waarom de kat plast sinds de geboorte. Gewoon te weinig aandacht. Jammer dat mensen daar niet aan denken voor ze beginnen aan katten en ook kinderen willen. Een kat kan ook jaloers worden en wil ook na de geboorte nog aandacht.Precies, het is een schandaal dat mensen met katten kinderen nemen.
Ik heb ooit een thuis voor mijn twee katten moeten zoeken.

Eén via internet een thuis gevonden en de andere kat is bij m'n vroegere buren gaan wonen.

Allebei goed gegaan, allebei blije katten.

Geen van beide katten herkende mij nog na een maand of twee. (ben ze allebei geregeld op wezen zoeken) Is pijnlijk, maar goed, een kat is geen hond en hecht zich nu eenmaal niet ontzettend aan mensen.
quote:Blyt schreef op 08 augustus 2011 @ 13:16:

[...]

Natuurlijk; je had overduidelijk geen kind moeten nemen. Je had toch al een kat? Wijsheid achteraf is de drijvende kracht van het vivaforum. Oh, en hoge paarden die de wijsheid in hun pacht dragen natuurlijk.

(En voor de kommaisten: dat laatste is een taalgrapje )

Ha, ik heb zowel kind als kat cadeau gekregen, er zat in beide gevallen niet veel "nemen" aan. Maar idd, voortaan maar de kat in de heg laten zitten, en mijn kuisheidsgordel maar op slot.

Weet je, er zit gerust een kern van waarheid in, mijn kat krijgt inderdaad wat minder aandacht. Nou is het een gek beest, ze wil niet echt aandacht, alleen als het héél stil en rustig is komt ze bij je zitten. Maar dat kan ik haar gewoon niet meer bieden, ik woon niet meer alleen, en er ís nou eenmaal een kindje.
nou das geen schandaal, maar de meeste vrouwen die kinderen hebben gekregen hebben vaak geen oog meer voor andere dingen..dus ja dan wordt het beestje jaloers of verdrietig, en uit zich dat....maar goed, het is natuurlijk uit den boze rekening te houden met het beestje en alleen aan je kind en jezelf te denken.
quote:Love_star schreef op 08 augustus 2011 @ 13:20:

Ik vind het jammer dat ik hier beoordeeld wordt zonder dat men de situatie echt kent.

concreet is dus de vraag waar moet ik op letten bij het zoeken naar een huisje voor mijn lieve kat.

Sorry maar als dit alleen je vraag is?

Waar moet ik op letten bij het zoeken naar een nieuw huis voor mn kat?

Sorry hoor maar als je dat al niet eens weet?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven